Citat:
Ursprungligen postat av
PR400
Din analys är en katastrof av okunskap och självsäker inkompetens
1. Friande dom = Inte bevisad oskuld
Hovrätten friade för att beviskravet inte uppfylldes, inte för att V.L. bevisats oskyldig. Det här är grundkurs i juridik, och det faktum att du inte förstår det är pinsamt.
2. "Borde hamnat i papperskorgen" – Otroligt dumt.
Åtal väcks bara när bevisningen bedöms tillräckligt stark. Tingsrätten dömde V.L!
Att du tror att ditt internettyckande är mer kvalificerat än domare och åklagare är… fascinerande på ett tragikomiskt sätt.
3. Da Costa-fallet? Snälla…
Att du ens drar den jämförelsen visar att du inte kan skilja på verkliga rättsövergrepp och en friande dom på grund av beviskrav.
Du är en studie i självförnedring,
✔ Du förstår inte grundläggande juridik.
✔ Du tror att du vet bättre än domare och åklagare.
✔ Du slänger ur dig irrelevanta jämförelser för att dölja din okunskap.
På riktigt – sluta prata om saker du inte begriper.
Jurister efter jurister larmar om att beviskraven är alldeles för låga i våldtäktsmål men du vet förstås bättre? Hybris har du samtidigt som du är efterbliven.
Att ni nazifeminister som försvarar en falskanmälande hora anser att jag gör bort mig bekommer mig inte, finns nämligen många andra som liksom jag klarar av att se på de hela objektivt och jag kan garantera att vi anser att ni gör bort ert minst lika mycket. Dessutom är det bevisligen betydligt fler som håller med mig i tråden än dig så frågan vem som gör bort sig överlämnar jag åt majoriteten att avgöra
Jo det kan jämföras, i fallet da Costa var det exfrun som kom med en krystad anklagelse, i detta fallet var det målsäganden som kom med en krystad anklagelse båda bedömdes som trovärdiga av inkompetenta poliser och de sovande pensionärerna i tingsrätten.
I 95 procent av fallen räcker det med en anklagelse och hörsägen för att döma för våldtäkt, att de inte räckte här ger en tydlig indikation hovrätten ansåg att målsägande saknade trovärdighet även om de inte skrev det rakt ut.
Hon blev inte våldtagen hon deltog aktivt trots att varken tillstymmelse till hot våld eller tvång förekom, någons subjektiva känsla avgör inte om ett brott begåtts, jag kan ju bli paranoid och känna mig " hotad" av grannen har han inte gjort något för att få mig att känna så är det mitt eget fel och han ska givetvis inte dömas för olaga hot för det.
Samma med målsäganden här, Viking hade inte gjort något som gav henne anledning att vara rädd om hon ändå var det och därför deltog aktivt är det ludrets eget fel Viking är ingen tankeläsare och hade uppfyllt sitt lagkrav att inhämta samtycke.
Jo finns det bara en krystad anklagelse och hörsägen så bör ett ärende hamna i papperskorgen och man bör istället fokusera på riktiga brott och inte på ett luder som gick med på ett ligg hon egentligen inte tänkte ha och sedan beskyller sin sexpartner för.
Så fröken efterbliven du har som vanligt fel i allt och skulle jag ha dålig koll på juridiken så är den i alla fall ljusår bättre än vad du har.
Att han dömdes av de sovande pensionärerna i tingsrätten är irrelevant hovrätten som har bättre koll friade honom och den domen var enig