2024-01-21, 11:31
Medlem
-Dizzy-s avatar
Hennes version är lite som att vara med i en bilolycka... "hur fort körde du, hade du bilbälte, hade druckit alkohol, valde du rätt fil"... "öh, nej jag ba körde". Inga kosekvenser för sitt eget handlande / dåliga omdöme.
Citera
2024-01-21, 11:33
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har redan svarat på frågan.

Då ska vi se då, jag lovade att återkomma på den här punkten. Min första fråga var:

Fråga 1: Du säger att man inte ska ha sex med en ny partner om man är "full". Hur full får man enligt dig generellt vara för att få ha sex med ny partner?"

Min andra fråga var:

Fråga 2: Du säger att det inte spelar någon roll hur stor eller liten risken är att ha sex på fyllan med ny partner. Är risken noll när man är nykter?

Du svarade följande på dessa två frågor:
Citat:
Omdömet och uppmärksamheten är betydligt bättre hos en nykter person än vad det är hos en person som ligger mellan 0.5-1.0 i promillehalt. Det säger sig självt.

Att ha gott omdöme och vara uppmärksam, minskar givetvis risken att göra något mot någon annan som denna inte vill.

Detta är ett fullständigt icke-svar.

Min tredje fråga var:

Fråga 3: Hur föreställer du dig att man ska visa samtycke för en ny partner (då båda är tillräckligt nyktra) om vi tar bort det muntliga? Är det ens möjligt?

Du svarade inte alls på denna fråga, endast i kontexten att alkohol var inblandat. Jag har kollat trådhistoriken.

Är vi nu överens om att du inte svarade på mina frågor? Om inte, visa mig var du gjorde det.

Svara, så kan jag därefter gå över till frågan om huruvida du ljög eller inte när du sa att du svarat.
Citera
2024-01-21, 11:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ta din frus höfter när hon sitter grensle över dig. Och tryck inåt i ett stadigt grepp. Så ser du att det går alldeles utmärkt att "Hålla fast" någon i höfterna som är ovanför en.

Jag gjorde det i morse. Det var löjligt lätt för henne att komma loss. Och jag är jävligt mycket starkare än henne. Biomekaniken omöjliggör att jag kan hålla fast henne i den positionen.

Citat:
Ja, du märker målsägandes ord.

Du svarar inte på frågan. Är "hålla på" och "hålla fast" är samma sak? Är det t ex samma sak att hålla någon i handen som att hålla fast någons hand? Ja eller Nej?
Citera
2024-01-21, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
En sak till, vilken folkgrupp tillhör kvinnan?
Vad har det för betydelse?
Citera
2024-01-21, 11:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Som sagt: jag ville diskutera målsägandes äpplen. Du ville veta om mina plommon. Sedan gör du din egen tolkning och det blir då päron och bananer. Du skulle ha frågat mer, så hade du fått en röd tråd mellan målsägandes äpplen och mina plommon.

Tror du att det hjälper att upprepa samma icke-svar?

Bemöt logiken. DIN TRO är de facto inkompatibel med hennes vittnesmål i rätten. Berätta för mig hur det då inte följer logiskt att du tror hon ljuger då. Det är enda sättet ur den här situationen och vi vet båda två att du inte har ett svar

Citat:
Men du var för snabb. Och började kalla mig lögnare. Betedde dig ohederligt.

Hur är det ohederligt att kalla en person som ljuger för lögnare?

Citat:
Och jag insåg att du bara skulle fortsätta med din ohederlighet vad jag än skrev. Blir då ointressant att fortsätta diskutera på den nivån. Blir ju mer som du vill få utlopp för att kasta ur dig otrevligheter än av att diskutera topic. Jag vill inte vara din sophink.

Det är inte så enkelt som att du vet att du har och försöker komma undan?

Kom igen nu, bara erkänn, så kan vi gå vidare.
Citera
2024-01-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Vad har det för betydelse?
Det har stor betydelse när man ska dömas i shlomodomstol.
Citera
2024-01-21, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
SÅÅ imponerad att du så sakligt orkar bemöta den här inläggaren som sprider invektiv om inläggare och van- och fultolkar inlägg som inte stämmer med hans världsbild. Han verkar närmast besatt. Jag har gett upp, och det blir bara rundgång. Han har t o m spridit lögner om stackars BOs sexliv efter denna tragiska händelse. I natt blev han ägd av en uppenbart kunnig och saklig person gällande lagtexter, då valde han i sin vana trogen att bara skriva ordet trams och även ge sig på denna inläggare med invektiv, och valde sen att säga hejdå när han ändå inser att han är ägd. Kämpa på, du är en mycket uppskattade inläggare.

Skriv gärna detaljerat hur du menar att detta har skett. Jag tror nämligen de flesta läsare här fått motsatt intryck. Vad gäller invektiv är du, Tomaten och howlongisnow precis lika duktiga.
Citera
2024-01-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Det har stor betydelse när man ska dömas i shlomodomstol.
Vad är det för något? Första eller andra instans? Ting eller HovR?
Citera
2024-01-21, 11:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Hennes version är lite som att vara med i en bilolycka... "hur fort körde du, hade du bilbälte, hade druckit alkohol, valde du rätt fil"... "öh, nej jag ba körde". Inga kosekvenser för sitt eget handlande / dåliga omdöme.

Ja, det är faktiskt anmärkningsvärt hur hon konsekvent skyller alla konstigheter på andra eller förklarar det med att hon är god person. Alarmklockor ringer....
Citera
2024-01-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Då ska vi se då, jag lovade att återkomma på den här punkten. Min första fråga var:

Fråga 1: Du säger att man inte ska ha sex med en ny partner om man är "full". Hur full får man enligt dig generellt vara för att få ha sex med ny partner?"

Min andra fråga var:

Fråga 2: Du säger att det inte spelar någon roll hur stor eller liten risken är att ha sex på fyllan med ny partner. Är risken noll när man är nykter?

Du svarade följande på dessa två frågor:

Detta är ett fullständigt icke-svar.

Min tredje fråga var:

Fråga 3: Hur föreställer du dig att man ska visa samtycke för en ny partner (då båda är tillräckligt nyktra) om vi tar bort det muntliga? Är det ens möjligt?

Du svarade inte alls på denna fråga, endast i kontexten att alkohol var inblandat. Jag har kollat trådhistoriken.

Är vi nu överens om att du inte svarade på mina frågor? Om inte, visa mig var du gjorde det.

Svara, så kan jag därefter gå över till frågan om huruvida du ljög eller inte när du sa att du svarat.

Att du inte är nöjd med mina svar är inte synonymt med att jag ljuger.
Att jag inte svarar på precis alla dina frågor är inte synonymt med att jag ljuger.

Och hur fan ska jag ens kunna hålla reda på precis alla frågor du har ställt? Kräver du att jag ska ha fotografiskt minne och veta exakt att "ja, jag svarade på de två frågorna Fiffiniffi ställde, men inte på den tredje"? Jag har inte fotografiskt minne kring detta och kan därmed minnas fel och tro att jag svarat på alla dina frågor (fast jag endast svarat på två och inte på tre av dina frågor). Är jag då en lögnare, för att jag inte har fotografiskt minne kring detta? Nej.

Så. Nu kan du lägga ner att kalla mig lögnare.

Och som sagt: två av dian frågor anser jag att jag har svarat på. Vissa av dina andra frågor är jag ointresserad av att svara på, eftersom du endast kommer föra ohederlig debatt kring mina svar.

Jag är här för att diskutera topic, inte hålla på med metadiskussioner. Förstått?

Så vad av dina frågor kan du koppla till toic?
Citera
2024-01-21, 12:09
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ja, det är faktiskt anmärkningsvärt hur hon konsekvent skyller alla konstigheter på andra eller förklarar det med att hon är god person. Alarmklockor ringer....

Helt anmärkningsvärt att domstolen köper det där... Det handlar ju faktiskt inte ens om man tror att han är oskyldig eller skyldig. Det handlar om det går att bevisa bortom rimligt tvivel att han är skyldig.

Här finns det ju hur många frågetecken som helst... Och inga egentliga bevis.
Citera
2024-01-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Skriv gärna detaljerat hur du menar att detta har skett. Jag tror nämligen de flesta läsare här fått motsatt intryck. Vad gäller invektiv är du, Tomaten och howlongisnow precis lika duktiga.

Det enda invektiv jag har använt är att kalla en motdebattör "ohederlig", när denna för en ohederlig debatt. Så var det med den saken.

I övrigt har jag inte sett någonstans att Neverever31 eller HowLongIsNow har använt några invektiv överhudtaget.

Däremot har vi fått en hel jävla skopa av sådant över oss.

Du kan själv se över sanningshalten i det jag skriver.

Men nu är vi off topic. Har du något att skriva om själva sakfråga, dvs. fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in