2025-01-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimemamemo
Hade kontaktat support och berättat om läget

Hajade ej det där med escrow osv så det är nog ingen ide.
Citera
2025-01-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Du har använt någon phising länk.

Själv blev jag blåst min första order på archetyp. Ej van vid att handla såhär så visste ej att det var autosläpp osv. "Skickat" 22/12, ingen leverans, skickat flera pm men inget svar. Är det vanligt att blåsa personer som gör sin första order? 900 kr är ju ingen jättesumma men riktigt segt när det var alla pengar jag kunde lägga fram till slutet av månaden..
Nej flugsvamp.wtf alltid jag har använt FS aktivt sedan 2021 vet exakt hur det funkar. Sjukt skumt.. Vad ska jag göra?
Citera
2025-01-15, 13:40
Medlem
Jag har exakt samma problem som Preev. Gjorde som alltid gjort flertalet år och efter pengarna väl påväg in så är jag numera avstängd antar ja. Endast gått via flugsvamp.wtf

Kontakt med admin pga annan fråga gjorde mig avstängd då jag påpekade fel!
Försökt 1000 gånger under 5 dagar utan att lyckas "fel användnamn lösenord etc" FUCK YOU admin
Citera
2025-01-15, 16:32
Medlem
Så hur ligger landet egentligen? Har undvikit FS under flera år och kört med AT, men nu orkade jag inte med XMR-huvudverken så tänkte att gamla hederliga fs funkar nog fortf. Men jag har, som den idiot man är, gått på den lätte och stoppat in läropengar på en phishinglänk och är nu väldigt tveksam till det hela.

Är den länk man hittar på flugsvamp.wtf legit och om så, är verksamheten som sådan att lita på? Ser och hör att folk inte får sina coins på kontot. Tacksam för svar.
Citera
2025-01-15, 16:43
Medlem
Melange5738s avatar
Retards, om ni tycker XMR, 2FA och PGP är för komplicerat här är ett tips: använd inte Darknet.
Citera
2025-01-15, 16:53
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Retards, om ni tycker XMR, 2FA och PGP är för komplicerat här är ett tips: använd inte Darknet.

Ja det är fan otroligt hur man ser inlägg efter inlägg om förlorade pengar/phising etc.. En sak man lärt sig när man följt tråden ett tag är att vissa aldrig lär sig eller inte har förmågan att läsa några sidor bakåt i tråden samt göra lite egen research kring ämnet innan de kastar sina pengar i sjön. Visst fick man lägga ner några timmar första gången man skulle köpa via Arch runt 2022 men sen dess har alla insättningar kommit fram som de ska. Så komplicerat är det fan inte och orkar man inte lägga ner lite tid för att lära sig hur man gör ska man nog handla på gatan istället.
Citera
2025-01-15, 16:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Ja det är fan otroligt hur man ser inlägg efter inlägg om förlorade pengar/phising etc.. En sak man lärt sig när man följt tråden ett tag är att vissa aldrig lär sig eller inte har förmågan att läsa några sidor bakåt i tråden samt göra lite egen research kring ämnet innan de kastar sina pengar i sjön.

Vissa yngre klarar inte ens att läsa inläggen på sista sidan innan de postar.
Citera
2025-01-15, 17:04
Medlem
MindWizard - har alltid gått via flugsvamp.wtf & vidare därifrån.

Första gången detta sker efter årtal med felfritt inlogg / peng.
Ser från plånkan att det var samma som var giltig på sidan och fick aldrig in peng ändå. påpekade detta till admin och efter bevis överstämde med samma id så kommer jag ej in mer. försökt 5 dagar cirka 100 gånger ...
Citera
2025-01-15, 17:29
Medlem
Citat:
Vissa yngre klarar inte ens att läsa inläggen på sista sidan innan de postar.

det låter som du har erfarenhet och kunskap i ämnet och jag vill därför fråga om du kan förneka eller bekräfta att .wtf länken är att lita på. Det roterar mängder med länkar i olika inlägg, forum och "tips" från anons. Samtidigt har de tydligen 5 st oficiella mirrors vilket gör att utvalet av länkar blir enormt.

Jag erkänner mig skyldig till lathet, likgiltighet och idioti, men ung är jag fan inte. Är inte speciellt tech savvy heller, har dragit mig i håret sedan OG-silkroad tiden. Nu råkar jag ha en mängd btc att spendera på säker plånbok och slipper helst behöva interagera med någon exchange och hade uppskattat om någon kan bekräfta att 4.0 är vad de de säger de är. Om du inte kan eller vill kommentera, så är det ok det med.
Citera
2025-01-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattgubben
MindWizard - har alltid gått via flugsvamp.wtf & vidare därifrån.

Första gången detta sker efter årtal med felfritt inlogg / peng.
Ser från plånkan att det var samma som var giltig på sidan och fick aldrig in peng ändå. påpekade detta till admin och efter bevis överstämde med samma id så kommer jag ej in mer. försökt 5 dagar cirka 100 gånger ...

Jag förstår din frustration, men du nämner i ett tidigare inlägg att du blev avstängd på grund av en orelaterad "diskussion" med admin, vilket kanske har mer med saken att göra än någonting annat.
Citera
2025-01-15, 17:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindWizard
det låter som du har erfarenhet och kunskap i ämnet och jag vill därför fråga om du kan förneka eller bekräfta att .wtf länken är att lita på. Det roterar mängder med länkar i olika inlägg, forum och "tips" från anons. Samtidigt har de tydligen 5 st oficiella mirrors vilket gör att utvalet av länkar blir enormt.

Jag erkänner mig skyldig till lathet, likgiltighet och idioti, men ung är jag fan inte. Är inte speciellt tech savvy heller, har dragit mig i håret sedan OG-silkroad tiden. Nu råkar jag ha en mängd btc att spendera på säker plånbok och slipper helst behöva interagera med någon exchange och hade uppskattat om någon kan bekräfta att 4.0 är vad de de säger de är. Om du inte kan eller vill kommentera, så är det ok det med.

Jag har aldrig använt Flugsvamp men det finns någonting som heter PGP med vilken du kan verifiera länkar med. Om du inte har PGP ska du inte använda Darknet. Om du inte vet hur man gör så kan du skriva "pgp tutorial" på Youtube.
Citera
2025-01-15, 17:54
Medlem
Citat:
Jag har aldrig använt Flugsvamp men det finns någonting som heter PGP med vilken du kan verifiera länkar med. Om du inte har PGP ska du inte använda Darknet. Om du inte vet hur man gör så kan du skriva "pgp tutorial" på Youtube.

ah ok, tusen tack. har bara använt pgp i samband med kryptering av meddelanden och liknande. simma lungt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in