2025-01-13, 17:35
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
NOTERA: Använder endast Litecoin som exempel - du kan köpa valfri krypto, som Etherium eller Tether, etc, också.

Kraken är en KYC (know your customer), därför måste man skicka pass, bilder, etc.
Men krypto är inte olagligt, så det gör inte så mycket.
Om du använder metoden jag nämnde ovan så är du tillräckligt anonym ändå. Litecoin är inte en känd valuta för droger, och är en perfekt ursäkt att man "investerar" i krypto.

Tyvärr så blir det ju ett extra steg nu, förklarar nedan:

1. Skicka pengar från banken till Kraken (eller från bank -> Revolut -> Kraken)
2. Köpa en krypto, som Litecoin eller Etherium
3. Växla via ChangeNow eller liknande (eller cakewallet, som har en "Swap"-funktion inbyggd och använder billigaste växlingssidan som de samarbetar med automatiskt om du inte manuellt väljer en specifik tjänst)
4. Du får dina monero i den plånbok du valt som mottagare
5. Du skickar dina monero till Archetyp.

Steg 3 är den "extra" metod vi nu får använda.
Det lägger till ca 30-60 minuter längre "transaktionstid" än hur det var förut, när man utförda "Kraken -> Privat plånbok -> Archetyp".
Nu blir det "Kraken -> Privatplånbok -> ChangeNow (exempelvis) -> Privat plånbok -> Archetyp".

Bara en funderare, men när man ska swappa LTC>XMR, skulle man kunna ange en XMR-adress på t.ex. AT direkt? Inte för att det spelar någon roll, men funderar mest ur ett säkerhetsperspektiv om det skulle påverka. Eller om det ens går.
Citera
2025-01-13, 18:29
Någon som vet vad "Error - internal error: failed to get earliest fork height" betyder i CakeWallet? Ska skicka XMR till en XMR-adress. Verkar inte gå, och jag har ingen aning om vad den här skiten betyder. Felmeddelanden överallt, hela tiden. Vad fan, som Jakob Eklund hade sagt.
Citera
2025-01-13, 18:31
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Någon annan som inte kommer in på Archetyp? I sista steget där man ska trycka på sitt användarnamn så laddas sidan bara om och om efter man tryckt på sitt användarnamn och sen till slut får man göra om allt från början men blir samma sak till slut ändå. Har såklart kollat att adressen stämmer överens vilket den gör och har använt dessa adresser och loggat in på Archetyp utan att ha ett sånt här problem sen sidan skapades ungefär.

Kör du med 2FA?
Citera
2025-01-13, 19:27
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kör du med 2FA?
Nej. Jag kom in sen efter ha försökt typ 1000 gånger och hann kolla runt i typ 10sek sen blev jag utloggad igen. Sen försökte igen massor med gånger och kom in. Skumt för inget liknande har hänt innan.
Citera
2025-01-13, 19:32
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej. Jag kom in sen efter ha försökt typ 1000 gånger och hann kolla runt i typ 10sek sen blev jag utloggad igen. Sen försökte igen massor med gånger och kom in. Skumt för inget liknande har hänt innan.

Det är risky att inte köra med 2FA 2025, det är som att be om att bli phishad.
Citera
2025-01-13, 19:37
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är risky att inte köra med 2FA 2025, det är som att be om att bli phishad.
Jag visste inte ens att det fanns på den sidan. Hursomhelst så har jag ju inte blivit phisad.
Citera
2025-01-13, 20:03
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk
Någon som vet vad "Error - internal error: failed to get earliest fork height" betyder i CakeWallet? Ska skicka XMR till en XMR-adress. Verkar inte gå, och jag har ingen aning om vad den här skiten betyder. Felmeddelanden överallt, hela tiden. Vad fan, som Jakob Eklund hade sagt.

Felet "Error - internal error: failed to get earliest fork height" i Cake Wallet indikerar vanligtvis ett problem med att synkronisera eller kommunicera med Monero-nätverket. Här är några möjliga orsaker och lösningar baserade på information tillgänglig på nätet:

Synkroniseringsproblem: Det kan vara en kommunikationsfel mellan din plånbok och Monero-nätverkets noder. Försök att byta till en annan nod för att se om det löser problemet. Du kan göra detta genom att gå till inställningarna i Cake Wallet och välja en annan node att ansluta till.

Internetanslutning: Kontrollera din internetanslutning. Om du använder Tor eller en VPN, försök att stänga av dessa och se om felet kvarstår. En stabil och direkt internetanslutning kan ibland vara nödvändig för att synkronisera plånboken korrekt.

Plånbokens status: Se till att din plånbok är fullt synkroniserad. Om plånboken inte har synkroniserats korrekt, kan detta fel uppstå. Du kan behöva tvinga appen att stängas och startas om, eller i vissa fall, rescanning av plånboken från ett tidigare datum.

Återställningshöjd: Om du nyligen har återställt din plånbok, se till att återställningshöjden är korrekt satt. En felaktig återställningshöjd kan leda till synkroniseringsproblem.

Om dessa steg inte löser problemet, kan det vara bäst att kontakta Cake Wallet's support för vidare hjälp, eftersom det kan finnas specifika detaljer om din situation som kräver mer ingående felsökning.
Citera
2025-01-13, 20:45
Medlem
Har ett fett skumt problem. Kan inte logga in på mitt FS4 konto helt plötsligt. Jag har två aktiva köp ordrar och 4 siffrigt saldo. Jag använder exakt samma lösenord på FS4 jag som jag använder
på lös mina sociala medier inklusive mail, har funkat igår morse när jag loggade in sedan dess visar det att mitt lösenord är fel fast jag är 10000000000% säker att det är helt korrekt lösenord. Vad fuck e det här? ingen som vet att jag har FS4 konto och inten ingen förutom jag som har tillgång på min iPhone, jag använde FS4 igår och då funkade det fint, att jag skulle använda ett fel användarnamn är också helt uteslutet, har screenshots på det från FS4 profilen i telefonen och om jag försöker skapa nytt kontot med samma användarnamn står det att det redar uppptaget. Vad fan pågår? Blir inte klok. Någon annan som
har samma problem??
Citera
2025-01-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preev
Har ett fett skumt problem. Kan inte logga in på mitt FS4 konto helt plötsligt. Jag har två aktiva köp ordrar och 4 siffrigt saldo. Jag använder exakt samma lösenord på FS4 jag som jag använder
på lös mina sociala medier inklusive mail, har funkat igår morse när jag loggade in sedan dess visar det att mitt lösenord är fel fast jag är 10000000000% säker att det är helt korrekt lösenord. Vad fuck e det här? ingen som vet att jag har FS4 konto och inten ingen förutom jag som har tillgång på min iPhone, jag använde FS4 igår och då funkade det fint, att jag skulle använda ett fel användarnamn är också helt uteslutet, har screenshots på det från FS4 profilen i telefonen och om jag försöker skapa nytt kontot med samma användarnamn står det att det redar uppptaget. Vad fan pågår? Blir inte klok. Någon annan som
har samma problem??
Alltså vad fan är det här? jag har loggat in minst 100 gånger end samma lösenord och användarnamn jag har aldrig ändrat lösenord på FS4. Hur fan skulle jag bli hackad med 12 siffriga lösenord och mitt användarnamn är inte läkt någonstans
Citera
2025-01-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preev
Alltså vad fan är det här? jag har loggat in minst 100 gånger end samma lösenord och användarnamn jag har aldrig ändrat lösenord på FS4. Hur fan skulle jag bli hackad med 12 siffriga lösenord och mitt användarnamn är inte läkt någonstans

Du har använt någon phising länk.

Själv blev jag blåst min första order på archetyp. Ej van vid att handla såhär så visste ej att det var autosläpp osv. "Skickat" 22/12, ingen leverans, skickat flera pm men inget svar. Är det vanligt att blåsa personer som gör sin första order? 900 kr är ju ingen jättesumma men riktigt segt när det var alla pengar jag kunde lägga fram till slutet av månaden..
Senast redigerad av 1000RopparOch1Yxa 2025-01-14 kl. 15:27.
Citera
2025-01-14, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Du har använt någon phising länk.

Själv blev jag blåst min första order på archetyp. Ej van vid att handla såhär så visste ej att det var autosläpp osv. "Skickat" 22/12, ingen leverans, skickat flera pm men inget svar. Är det vanligt att blåsa personer som gör sin första order? 900 kr är ju ingen jättesumma men riktigt segt när det var alla pengar jag kunde lägga fram till slutet av månaden..

Hade kontaktat support och berättat om läget
Citera
2025-01-14, 17:46
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Felet "Error - internal error: failed to get earliest fork height" i Cake Wallet indikerar vanligtvis ett problem med att synkronisera eller kommunicera med Monero-nätverket. Här är några möjliga orsaker och lösningar baserade på information tillgänglig på nätet:

Synkroniseringsproblem: Det kan vara en kommunikationsfel mellan din plånbok och Monero-nätverkets noder. Försök att byta till en annan nod för att se om det löser problemet. Du kan göra detta genom att gå till inställningarna i Cake Wallet och välja en annan node att ansluta till.

Internetanslutning: Kontrollera din internetanslutning. Om du använder Tor eller en VPN, försök att stänga av dessa och se om felet kvarstår. En stabil och direkt internetanslutning kan ibland vara nödvändig för att synkronisera plånboken korrekt.

Plånbokens status: Se till att din plånbok är fullt synkroniserad. Om plånboken inte har synkroniserats korrekt, kan detta fel uppstå. Du kan behöva tvinga appen att stängas och startas om, eller i vissa fall, rescanning av plånboken från ett tidigare datum.

Återställningshöjd: Om du nyligen har återställt din plånbok, se till att återställningshöjden är korrekt satt. En felaktig återställningshöjd kan leda till synkroniseringsproblem.

Om dessa steg inte löser problemet, kan det vara bäst att kontakta Cake Wallet's support för vidare hjälp, eftersom det kan finnas specifika detaljer om din situation som kräver mer ingående felsökning.

Tackar för ett utförligt svar! Jag blev sur och stängde ned appen. Testade en halvtimme senare, utan att ha ändrat något, och då gick det bra. Men nu vet jag lite mer till nästa gång. Hatten av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in