Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Jag inledde med att föreslå att ME och SE spelade bridge 19.30 på söndag 6 april 1986.
Det valde du att ignorera.
Jag tycker inte det är så förtvivlat konstigt att missa något på TV som många här verkar tycka.
ME var sjuksköterska och jobbade kanske på Söndagkvällen när Rapportinslaget sändes.
ME var kanske besatt av sällsynta elefanter och valde att titta på en dokumentär om dessa (eller det program som sändes) i den andra kanalen när Rapport sändes?
Jag får inte "puls" av att ME uppger att hon inte sett SE i Rapport.
Hör du inte hur korkat det låter att alla alltid tittade på båda kanalerna samtidig? Det är inte ens fysiskt möjligt i verkligheten.
I andra kanalen sändes samtidigt som Rapport tydligen detta
https://www.youtube.com/watch?v=hswmuaAogDo. Ett sketschprogram med Cia Berg, Måns Herngren, Hannes Holm och Uffe Larsson.
Elefanterna kommer först kl. 21 samma kväll då Vetenskapens världs sändning avhandlar sjöelefanter.
Apropå ME:s obefintliga minnen av SE:s MOP-aktivitet så förstår jag inte riktigt varför den saken är relevant. Den är väl lika märklig eller inte oavsett om SE är GM eller vittne.
Man kan anta att somliga menar att även denna sak pekar mot SE som GM oavsett hur det förhåller sig. Hade ME haft järnkoll på SE:s MOP-förehavanden hade väl det ansetts "märkligt".
Men jag kan låta föra till protokollet att ME är lite mer än okunnig om hans förehavanden än vad man omedelbart kan tugga i sig. Att det skulle peka mot något särskilt kan jag, som sagt, dock inte se.
Edit: Skämtas en del om Palmemordet i programmet.