Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja det stämmer...

Men om Mårten minns fel så ang just detta så går det ihop...

Mårten P kom med olika uppgifter ang. om hans Grandman gick efter eller inte. Enligt vittnet Pia E var det ingen som förföljde Palme från Grand. Mannen som Anneli K och Margareta var vid Grand ca kl 23:07 dvs det kan ha funnits flera män kring Grand på mordkvällen.

Mannen som flygledaren såg hade inte heller samma signalement som de andra, ej heller samma som gm. Men vittnesuppgifter är inte 100%.

Kl 23:07 var det 14 minuter kvar till mordet. Gick han tillbaka någon minut senare var det 13 minuter kvar och han hade gott om tid att gå in i Skandiahuset, stämpla ut, prata kort med väktarna och sedan gå ut därifrån.
Citera
2024-12-17, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Är det logiskt möjligt att Mårten "minns fel" om detta?

Han kan ju inte notera att Grandmannen går efter makarna förrän sällskapet avgått från platsen, vilket de ju gör åt olika håll?

Om han "minns fel" så går Grandmannen iväg före det att sällskapet skingrats och därmed har MP inte sett någon gå efter föräldrarna?

Så kan det varit...

Det kan också varit så att Grandmannen förföljde dom en bit...

Men Mårten och LOP stannade till vid bokhandeln och då gav Engström upp...

Så Mårten blandade ihop det...
Citera
2024-12-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Det är mycket möjligt att den gör.

Men han försöker inte att med hjälp av den ge sig själv alibi från att befinna sig intill mordplatsen när det smäller.

Det är min i sammanhanget kanske alldeles för enkla poäng.

Nu får du ge dig...

Vem fan har sagt i tråden att Engström vill ha alibi att befinna sig nära mordplatsen?

Vi har hela tiden påstått att det är exakt det han vill...pga att t.ex vittnen som NF eller från bilar just ska peka ut honom som varandes på Sveavägen gåendes efter LOP !!
Citera
2024-12-17, 14:34
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Nu får du ge dig...

Vem fan har sagt i tråden att Engström vill ha alibi att befinna sig nära mordplatsen?

En sökning på ditt användarnamn och ”alibi” gav 271 träffar. Redan i ett av de första inläggen som dyker upp föreslår du att SE försöker ge sig själv alibi genom att placera sig några sekunder från skotten...

Citat:
Ett försök till Alibi...Men det borde väl polisen genomskåda snabbt att någon femte person inte finns på trottoaren..
Citera
2024-12-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
En sökning på ditt användarnamn och ”alibi” gav 271 träffar. Redan i ett av de första inläggen som dyker upp föreslår du att SE försöker ge sig själv alibi genom att placera sig några sekunder från skotten...

Alibi att befinna sig på Sveavägen ?

Eller hur tänker du ?

1989 så vet han att "faran" är över då lägger han tider som 23:21 och ännu senare..

Så förklara hur du menar ..
Citera
2024-12-17, 14:46
Medlem
Citat:

Eller hur tänker du ?

1989 så vet han att "faran" är över då lägger han tider som 23:21 och ännu senare..

Behöver han förstärka sitt alibi när faran är över?
Citera
2024-12-17, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Behöver han förstärka sitt alibi när faran är över?

Va ?..

1989 är det inte viktigt längre att befinna sig på Sveavägen när skotten följer....Eftersom då inser han att inget vittne pekat ut honom som gåendes bakom LOP !

Jag är lite osäker på vad din frågeställning är ?
Citera
2024-12-17, 14:54
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:

Eller hur tänker du ?

Inlägget du svarade på var detta:

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Om SE gick 5 sekunder bakom LOP så hade han "alibi" och kunde inte misstänkas.

Om jag fattat hypotesen om SE som GM rätt.

Och som svar på det bekräftade du att SE försökte ge sig själv alibi genom att vara 5 sekunder från skotten:

Citat:
Ett försök till Alibi...Men det borde väl polisen genomskåda snabbt att någon femte person inte finns på trottoaren..

Så det är nog du som bör förklara hur du tänkte. Detta skrevs så sent som i år så det var inte evigheter sedan.
Citera
2024-12-17, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Inlägget du svarade på var detta:

Och som svar på det bekräftade du att du menar att SE försökte ge sig själv alibi genom att vara 5 sekunder från skotten:

Så det är nog du som bör förklara hur du tänkte. Detta var i år så det var inte evigheter sedan.

Fast detta är ju detta jag sagt hela tiden..

Jag har använt ordet Alibi som att han berättat sin story som vittnet gå bakom LOP ...Alltså att hans berättelse "täcker" om han blir utpekad..

Sry om jag skrivit lite slarvigt då ordet Alibi...Men jag menar Alibi till sin berättelse
Citera
2024-12-17, 15:05
Medlem
Citat:
Va ?..

1989 är det inte viktigt längre att befinna sig på Sveavägen när skotten följer....Eftersom då inser han att inget vittne pekat ut honom som gåendes bakom LOP !

Jag är lite osäker på vad din frågeställning är ?

Om faran är över behöver han inte hålla på och dribbla med sin utstämplingstid.
Citera
2024-12-17, 15:09
Medlem
Knattarnas avatar
Man kan i sammanhanget komma ihåg att skjutvapen gott och väl kan avfyras och döda från 20 meters håll.
Citera
2024-12-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Om faran är över behöver han inte hålla på och dribbla med sin utstämplingstid.

Inte faran att ff kunna vara GM utan faran att bli utpekad som gåendes bakom LOP på Sveavägen...stor skillnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in