2024-12-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Ja, men samtidigt lever vi en rättsstat där vi hellre ska fria än fälla. Det blir knepigt, vi verkar vara överens om den problematiken.

Jag vet inte mer om detta fallet än att jag ögnat igenom domen, så jag uttalar mig inte i detta fallet. Utan mer generellt.

Detta är en solklar falsk anmälan, det vet jag helt säkert då jag känner de berörda och tomatkungen försöker tysta mig så inte hennes feministiska propaganda ska slås i spillror
Citera
2024-12-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Samma svammel som du nämnt 500 gånger och dina argument är pinsamt dåliga. Hennes agerande visade tydligt att hon ville ha dit viking annars hade hon inte bjudit dit honom, hade hon inte velat ha honom i sängen hade hon hämtat en madrass. Hade hon inte velat ligga med honom hade hon inte gjort det. Judomästaren hade slagit ner viking med en hand.

Blåmärken kan uppstå under vanligt sex och är irrelevant. Hörsägen är bara trams som inte får användas i riktiga rättsstater. Så nu har jag krossat dina argument igen din efterblivna lilla feministkossa

Och jo alla vet att hon är en känd mytoman som tidigare hittat på att hon blivit både misshandlad och våldtagen. Det såkallade förtäckta hotet var en helt normal där hon undrade om de skulle hålla det för sig själv man måste nästan ha psykos för att tolka in något annat.

Hur känns det att jag krossar dig med fakta hela tiden? Du har ju bara känsloargument och livlig fantasi

Nu börjar groggarna göra sin verkan igen märker jag på dina inlägg, börjar se mönster i dina kvällsinlägg....

Du känner både BO och vikingen, båda är enligt dig manipulativa mytomaner. BO skulle bryta ner MMA-vikingen med en hand.... Du vet också att BO ljugit förut. Undrar vem som är mytoman....

Så sent som igår kom trovärdigt inlägg om att vikingen gjort liknande förut mot andra och att karma till slut drabbade honom. Har också via PM tidigare fått mkt trovärdiga mess som bekräftar detta. Inse att dina polare är rökt och en våldtäktsman, t o m du tycker ju att han är dryg och arrogant
Citera
2024-12-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nu börjar groggarna göra sin verkan igen märker jag på dina inlägg, börjar se mönster i dina kvällsinlägg....

Du känner både BO och vikingen, båda är enligt dig manipulativa mytomaner. BO skulle bryta ner MMA-vikingen med en hand.... Du vet också att BO ljugit förut. Undrar vem som är mytoman....

Så sent som igår kom trovärdigt inlägg om att vikingen gjort liknande förut mot andra och att karma till slut drabbade honom. Har också via PM tidigare fått mkt trovärdiga mess som bekräftar detta. Inse att dina polare är rökt och en våldtäktsman, t o m du tycker ju att han är dryg och arrogant

Jaså mailen är trovärdiga bara för att de passar din agenda medan jag är mytoman för jag framför fakta som inte passar din agenda? Du är känslostyrd som en kärring du säger att du är en man visa det.

Angående BO vet alla att hon satt i system att falskanmäla du ska nog inte uttala dig så mycket om saker du inte vet något om.

Och Nej jag dricker inte det är bara losers som inte klarar av att möta verkligheten som dricker
Senast redigerad av Putinhater 2024-12-05 kl. 22:08.
Citera
2024-12-05, 22:16
Medlem
Citat:
Samma svammel som du nämnt 500 gånger och dina argument är pinsamt dåliga. Hennes agerande visade tydligt att hon ville ha dit viking annars hade hon inte bjudit dit honom, hade hon inte velat ha honom i sängen hade hon hämtat en madrass. Hade hon inte velat ligga med honom hade hon inte gjort det. Judomästaren hade slagit ner viking med en hand.

Blåmärken kan uppstå under vanligt sex och är irrelevant. Hörsägen är bara trams som inte får användas i riktiga rättsstater. Så nu har jag krossat dina argument igen din efterblivna lilla feministkossa

Och jo alla vet att hon är en känd mytoman som tidigare hittat på att hon blivit både misshandlad och våldtagen. Det såkallade förtäckta hotet var en helt normal där hon undrade om de skulle hålla det för sig själv man måste nästan ha psykos för att tolka in något annat.

Hur känns det att jag krossar dig med fakta hela tiden? Du har ju bara känsloargument och livlig fantasi
Stämmer det att hon tidigare hittat på saker så är det hög tid att lämna dessa uppgifter till hans försvarsadvokat, om det inte redan är gjort. Det är värdefull information i ärendet.
Citera
2024-12-05, 22:18
Medlem
TEAM MÄHÄ tror att judomästaren som hade slagit ner viking med en hand hade legat med honom om hon inte ville att hon hade ridit och sugit i timmar om hon inte ville, inte för att vara sån men hon är trots allt svartbältare i judo och stark som en oxe tycker närmast det är ett förlöjligande av henne att tro att hon är så svag. Dem påstår även att hon inte ville ha honom där trots att det var hon som bjöd hem honom till sin säng.

Jag ska nog börja kalla er sekten MÄHÄ för ni bortser från fakta logik och faktiskt så förlöjligar ni även målsägande så hade jag upplevt det om jag varit henne. Hon kan stå på sig om hon vill. Hon hade aldrig legat med viking om hon inte velat
Citera
2024-12-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frida2010
Stämmer det att hon tidigare hittat på saker så är det hög tid att lämna dessa uppgifter till hans försvarsadvokat, om det inte redan är gjort. Det är värdefull information i ärendet.

Jag garanterar att det stämmer, well frågan är om det är någon ide det går inte att använda det som motbevisning i detta fallet, varje fall prövas ju individuellt. På samma sätt som det inte går att döma någon för misshandel bara för att personen tidigare blivit dömd för misshandel om du förstår hur jag menar
Citera
2024-12-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Givetvis gäller Flashback regler. Du citerar regel 1.12 Integritetskänsliga uppgifter.

Det är inte jag som bestämmer över Flashbacks regelverk. En viktig faktor när Admin som gör det sätter upp regler är att förhålla sig till svensk lag. I vilken mån det tvång att följa den som finns då överensstämmer med vad Admin själv anser om frågan får denne svara själv på.

Som jag skrev och du citerade innebär lagen att rättssäkerheten ställs åt sidan och att rättvisa inte skipas i våldtäktsmål där det förutsätts att det finns ett offer som skall skyddas och en förövare som skall pekas ut med namn. Vid en rättvis rättegång står den som anklagar någon för ett brott för detta med sitt namn och kan granskas av allmänhet och journalister.

Som moderator uppmanar jag användare här att följa reglerna, men i det här fallet ogillar jag dem personligen och som vanlig användare.

Det är fel enligt viss lag och Flashback regler att sprida brottsoffrets namn i många fall, men det är inget som helst moraliskt fel och lagen är dessutom lögnaktig och logiskt inkoherent.

Det är intressant att du hävdar att Flashbacks regler och svensk lag underminerar rättssäkerheten i våldtäktsmål.

Dock är detta påstående felaktigt av flera skäl.

Regel 1.12 om integritetskänsliga uppgifter är inte en attack mot rättvisa, utan en åtgärd för att förhindra uthängningar som kan leda till förtal eller skada på privatpersoners liv, innan domstolen har fattat sitt beslut.

Det är en tillämpning av principen om att skydda individers rättigheter tills skuld är fastställd.
Detta ligger helt i linje med rättssäkerheten, där "oskyldig tills motsatsen bevisats" är grundläggande.

Du hävdar att lagen är 'lögnaktig och logiskt inkoherent'. Det är en stark åsikt, men utan juridiskt stöd.

Skyddet för brottsoffers anonymitet är en etablerad rättslig princip som erkänns både i svensk lag och internationella konventioner, som Europakonventionen.

Anonymiteten syftar till att undvika sekundär viktimisering och uppmuntra brottsoffer att våga anmäla brott, särskilt i känsliga fall som våldtäkter.

Du verkar argumentera för att rättvisa enbart uppnås genom att offentliggöra namn och låta 'allmänhet och journalister granska'.

Men rättvisa handlar inte om att uppvigla till en offentlig häxjakt, utan om att låta en opartisk domstol fatta beslut baserat på fakta och rättspraxis.

Ditt förslag riskerar att urholka rättssäkerheten genom att göra rättegångar till spektakel, där förutfattade meningar kan påverka processen.

Flashbacks regler är utformade för att skapa en plattform där känsliga ämnen kan diskuteras utan att privatpersoner skadas.

Oavsett om du personligen ogillar reglerna, är de nödvändiga för att upprätthålla diskussionsklimatet och förhindra att forumet används för olagliga eller omoraliska syften.

Att kalla lagen 'lögnaktig' är en åsikt du självklart får ha, men det är varken juridiskt eller etiskt hållbart som grund för att bryta mot reglerna.

Om du ogillar reglerna är det fullt möjligt att föreslå en förändring, men tills dess måste du, precis som alla andra, förhålla dig till dem.

Alternativet är att diskussionen riskerar att degenerera till en plattform för uthängningar och potentiella rättsövergrepp, något varken Flashback (som jag uppfattar det) eller svensk rätt kan tolerera.

Du har visat dig negativ till samtyckeslagen som infördes 2018 i andra inlägg.

Den nya samtyckeslagen gör att fokus läggs på om båda parter verkligen ville delta i en sexuell handling.

Det räcker inte längre att det saknas våld eller hot om det inte finns ett tydligt samtycke är det ett brott.

Skyddar den som inte kan säga nej, tex om en person är berusad, drogad eller av annan anledning inte kan uttrycka sin vilja.

Tydlig signal om ansvar alla är skyldiga att försäkra sig om att sex sker frivilligt, inte bara anta det.

Sverige följer nu internationella rekommendationer om att definiera våldtäkt utifrån brist på samtycke, vilket stärker rättsskyddet.

Lagen tydliggör att respekt och frivillighet är grundläggande för sexuella relationer, vilket bidrar till att förändra normer och minska övergrepp.

Att du har personliga åsikter angående samtyckeslagen innebär inte att 1.12 ska åsidosättas i denna tråd.

Hurvida din inställning till våldtäcktsmannen och att Domen i TR är enligt dig är felaktig tycker jag att du ska hålla dig till dessa frågor än att uppmuntra till att utelämna uppgifter som identifierar brottsoffret.
Citera
2024-12-05, 22:57
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
TEAM MÄHÄ tror att judomästaren som hade slagit ner viking med en hand hade legat med honom om hon inte ville att hon hade ridit och sugit i timmar om hon inte ville, inte för att vara sån men hon är trots allt svartbältare i judo och stark som en oxe tycker närmast det är ett förlöjligande av henne att tro att hon är så svag. Dem påstår även att hon inte ville ha honom där trots att det var hon som bjöd hem honom till sin säng.

Jag ska nog börja kalla er sekten MÄHÄ för ni bortser från fakta logik och faktiskt så förlöjligar ni även målsägande så hade jag upplevt det om jag varit henne. Hon kan stå på sig om hon vill. Hon hade aldrig legat med viking om hon inte velat
Nu har jag inte koll på deras längder och vikter men sannolikt är viking både betydligt tyngre och starkare än BO pga manligt kön, således är det fullt rimligt att BO skulle vara rädd att bli mer våldsutsatt om hon gjort motstånd. Hon erbjöd viking att sova på golvet och chattloggar med hennes kompis visar att hon verkligen ångrat detta men förståeligt att det är svårt att inte släppa in en kursare efter det erbjudandet. Viking respekterade inte att sova på golvet och respekterade inte BO:s nekande till sex. BO utsätts för våldtäkt men gör inte uppenbart fysiskt motstånd pga rädsla för mer våld. Gör det inte till mindre våldtäkt för det.

Att försvara viking i det här fallet är helt sjukt och är övertygad om att det endast är sorgliga kvinnohatare som gör det.

Att hon inte står på sig mer tycker jag är fullständigt rimligt, hon har en fysiskt starkare, full man i lägenheten som vill ha sex med henne, gör hon motstånd finns det en rejäl risk att hon blir mer brutalt våldtagen och misshandlad. Varför skulle hon tro att viking skulle lyssna på henne när han vägrar sova på golvet och vägrar respektera hennes nej?
Citera
2024-12-05, 23:05
Medlem
Citat:

Att ligga i samma säng är inte synonymt med att vilja ha sex.

Nej, inte den sortens blåmärken som beskrivs i FUP.

Låter mer som det är du som är en tvättäkta mytoman och att du förtalar målsägande. Du vet att förtal är en brottslig handling va?
Senast redigerad av TomatKungen 2024-12-05 kl. 23:18.
Citera
2024-12-05, 23:24
Medlem
Citat:
Jag garanterar att det stämmer, well frågan är om det är någon ide det går inte att använda det som motbevisning i detta fallet, varje fall prövas ju individuellt. På samma sätt som det inte går att döma någon för misshandel bara för att personen tidigare blivit dömd för misshandel om du förstår hur jag menar

Du har väl uttalat att du inte känner parterna?

Hur kommer misshandel in i denna tråd?

Åh, absolut, för det är ju helt otänkbart att någon skulle känna till något om parterna i en fråga de passionerat diskuterar.

Och självklart, precis som du säger, är det helt omöjligt att använda något som motbevisning
speciellt när man envist håller fast vid att varje fall är ett isolerat universum utan någon som helst koppling till tidigare mönster eller sammanhang.

Väldigt praktiskt, om inget annat!
Citera
2024-12-05, 23:28
Medlem
Citat:
ALLA, till och med målsägandens vänner inser att det inte skett någon våldtäkt och att hon bara hittar på, det är bara du och någon till med ett underlägset intellekt som tror något annat.

Och Nej jag behöver inte stalka henne det är allmänt känt men som den nazifeminist du är hade du fortfarande skrikit våldtäkt även om du fått en inspelning där hon erkänner att hon ljugit ihop allt. Du är så korkad att du är som en karikatyr

Ditt inlägg är inte bara respektlöst utan också fullt av personangrepp och fördomar.

Att kalla någon för "nazifeminist" eller insinuera att de har ett "underlägset intellekt" är låg nivå och tillför inget av värde till en diskussion.

Dina argument bygger på spekulationer och fördomsfull retorik snarare än fakta.

Om du inte kan uttrycka dig på ett sakligt och civiliserat sätt kanske du borde avstå från att delta i debatten överhuvudtaget.
Citera
2024-12-05, 23:33
Avslutad
Citat:

Som någon annan skrev, kontaka hans advokat och berätta vad du vet, så får advokaten sedan göra en bedömning hur den informationen kan avändas.

Oavsett så kommer det öka advokatens motivation att få honom frikänd och ökar chansen att målet blir tillräckligt utrett.
Senast redigerad av billigost 2024-12-05 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in