Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Hela samtyckeslagen bygger ju på den viktiga stödbevisningen!!!!!!!!
Varför kan du inte svara på min fråga istället för att komma med detta dravel?
Kan du tala om ett enda beteende från en MÄ när denna träffar/eller via telefon talar med de personer som sedan utgör "stödbevisningen" i dessa mål som inte tas som en intäkt för att MÄ har varit utsatt för vad MÄ påstår sig blivit utsatt för?
Du verkar lite märklig här. Fallet handlar inte om oaktsam våldtäkt och handlar således inte om "samtyckeslagen". Och stödbevisning handlar inte heller om "samtyckeslagen".
Detta fallet handlar om ren och skär våldtäkt. Där han våldtar henne trots att hon säger "nej", "nej jag vill inte", kniper ihop sina ben och knuffar bort honom. Han tar strypgrepp på henne, håller i henne så hårt att blåmärken uppstår, tvingar sig på henne. Dvs.: våldtäkt.
- Och det finns teknisk bevisning
innan våldtäkten, att hon
inte vill ha Vi*king.
- Det finns bevisning på hennes kropp (styrkt av Rättsmedicinalverket) som visar att Vi*king ljuger om vad som skedde/inte skedde där på natten.
- Det finns stödbevisning efter våldtäkten, i form av vittnesuppgifter som beskriver en traumatiserad målsägande.
Den röda tråden talar starkt, mycket starkt för våldtäkt.
Och nej, jag ser ingenting i hennes beteende efteråt som skulle kunna tyda på falsk tillvitelse. Hon tar kontakt med sina vänner efteråt,
för att hon är uppskakad och behöver prata med dem. Det är sedan de som förmår henne att anmäla Vi*king. Hon gör det för att skydda andra från att råka ut för honom. Det är också vännerna som får henne att kontakta sitt ex och berätta. Och exet som får henne att kontakta sina föräldrar. inget i dessa kontakter tyder på falsk tillvitelse.
Hon är ju traumatiserad, utifrån vad man kan läsa av vännen Andre*is förhör. Hon är inte sig själv, växlar stämningsläge osv. Jag har träffat folk i psykisk chock (en anhörig till en som precis tagit självmord framför ögonen på honom på ett mycket dramatiskt och drastiskt sätt). Vittnet sill självmordet betedde sig sådär som beskrivs att målsägande gjorde. Han skrattade och skämtade märkligt, grät, var sedan normal igen. Tvära kast.
Precis som Andre*i beskriver målsägande.
Hon är uppenbart traumatiserad.
I en tidig chock-fas. Mer samlad sedan när hon träffar kuratorn. Då låter det mer som hon kommit till bearbetningsfasen. Även det hon skriver med sitt ex, tyder starkt på att hon inte riktigt tagit in vad som har hänt henne........