Citat:
Ja det är faktiskt lite skrämmande hur långt det har gått. Tror faktiskt att det hela handlar om ett utbrett manshat och nu ska det ges igen.
När man jämför vissa mål så undrar jag bland annat varför nedanstående inte kunde bevisas vara våldtäkt t.ex.? Jag tror att det enkom är för att förövarna i det fallet var tjejer.
Finns fall där det räckt med att könsorgan nuddat vid varandra och det har då bedömts som samlag och våldtäkt. Naturligtvis har då den anmälde varit kille.
https://www.domstol.se/nyheter/2024/...-annan-kvinna/
När man jämför vissa mål så undrar jag bland annat varför nedanstående inte kunde bevisas vara våldtäkt t.ex.? Jag tror att det enkom är för att förövarna i det fallet var tjejer.
Finns fall där det räckt med att könsorgan nuddat vid varandra och det har då bedömts som samlag och våldtäkt. Naturligtvis har då den anmälde varit kille.
https://www.domstol.se/nyheter/2024/...-annan-kvinna/
Manshat? Är du helt fullkomligt från vettet? Långt ifrån alla män våldtar! De allra flesta män skulle aldrig för sitt liv ens kunna tänka sig att ha sex när en kvinna säger "nej, jag vill inte". Så nejdu. Något "manshat" handlar det verkligen inte om.
Däremot är jag närmre 50 år. Och har läst domar där våldtäktsförövare blivit friade... Läst fall där anmälan inte ens gått till åtal... Trots att offret har svåra skador. "Jag trodde att hon ville" och historier där förövarna beskriver att målsägande betedde sig som värsta porrstjärnan....... uppenbara våldtäkter där förövarna gått fria. Grova gruppvåldtäkter där förövarna gått fria. "Hon bjöd ju hem honom på the´", "hon hade ju på sig sexiga kläder", "hon har ju tidigare haft sex med många män", "han som ser så bra ut, inte skulle han behöva våldta en sådan ful som henne". Detta var vanligt förr, fördomar om offret. Som friade våldtäktsförövare. Uppenbara våldtäktsförövare.
Man behövde ha till en lagförändringar, som gjorde att uppenbara förövare inte går fria. Du är uppenbarligen inte nöjd med dessa lagförändringarna. Men jag är helt övertygad om att om det vore din fru, din dotter, du själv, din son eller någon annan du håller kär. Som blev våldtagen så som målsägande har blivit. Att du hade varit glad över att förövaren får skaka galler... och inte blir frikänd.
SÅ nej, det handlar inte om "manshat" (det är väl snarare du som är manshatare i så fall, om du går runt och ser hårda tag mot våldtäktsförövare som manshat, långt ifrån alla män är våldtäktsförövare).
Det är mer att man vill knipa åt dessa våldtäktsförövare. Det är vad det handlar om.
Och de där två kvinnorna som misshandlade och våldtog en kvinnlig bekant borde givetvis få ordentliga fängelsestraff. De skadade sitt offer rejält i underlivet. Fy fan! Menar du då att jag hatar kvinnor, som vill se de två ordentligt dömda?
Det är väl i så fall mer "förövar-hat" det handlar om? Eller?!
Och tänk nu för ett ögonblick att det vore din dotter som bjudit hem Vi*king, Vi*king våldtar henne, så som målsägande berättat om. Hade du då inte velat se Vi*king dömd i 3 år och 3 månader för våldtäkten? Eller hade du försvarat honom? Trott på hans historia? Sagt till din dotter "men du bar ju nattlinne och lät honom sova i din säng, du ringde inte polisen där på natten. Du ljuger ju bara för att få skadestånd. Du var säkert kåt på Vi*king!" Hade du sagt så till din uppenbart traumatiserade dotter? Målsägande är någons dotter. Tänk på det.