2024-11-30, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja det är faktiskt lite skrämmande hur långt det har gått. Tror faktiskt att det hela handlar om ett utbrett manshat och nu ska det ges igen.

När man jämför vissa mål så undrar jag bland annat varför nedanstående inte kunde bevisas vara våldtäkt t.ex.? Jag tror att det enkom är för att förövarna i det fallet var tjejer.

Finns fall där det räckt med att könsorgan nuddat vid varandra och det har då bedömts som samlag och våldtäkt. Naturligtvis har då den anmälde varit kille.

https://www.domstol.se/nyheter/2024/...-annan-kvinna/

Manshat? Är du helt fullkomligt från vettet? Långt ifrån alla män våldtar! De allra flesta män skulle aldrig för sitt liv ens kunna tänka sig att ha sex när en kvinna säger "nej, jag vill inte". Så nejdu. Något "manshat" handlar det verkligen inte om.

Däremot är jag närmre 50 år. Och har läst domar där våldtäktsförövare blivit friade... Läst fall där anmälan inte ens gått till åtal... Trots att offret har svåra skador. "Jag trodde att hon ville" och historier där förövarna beskriver att målsägande betedde sig som värsta porrstjärnan....... uppenbara våldtäkter där förövarna gått fria. Grova gruppvåldtäkter där förövarna gått fria. "Hon bjöd ju hem honom på the´", "hon hade ju på sig sexiga kläder", "hon har ju tidigare haft sex med många män", "han som ser så bra ut, inte skulle han behöva våldta en sådan ful som henne". Detta var vanligt förr, fördomar om offret. Som friade våldtäktsförövare. Uppenbara våldtäktsförövare.

Man behövde ha till en lagförändringar, som gjorde att uppenbara förövare inte går fria. Du är uppenbarligen inte nöjd med dessa lagförändringarna. Men jag är helt övertygad om att om det vore din fru, din dotter, du själv, din son eller någon annan du håller kär. Som blev våldtagen så som målsägande har blivit. Att du hade varit glad över att förövaren får skaka galler... och inte blir frikänd.

SÅ nej, det handlar inte om "manshat" (det är väl snarare du som är manshatare i så fall, om du går runt och ser hårda tag mot våldtäktsförövare som manshat, långt ifrån alla män är våldtäktsförövare).

Det är mer att man vill knipa åt dessa våldtäktsförövare. Det är vad det handlar om.

Och de där två kvinnorna som misshandlade och våldtog en kvinnlig bekant borde givetvis få ordentliga fängelsestraff. De skadade sitt offer rejält i underlivet. Fy fan! Menar du då att jag hatar kvinnor, som vill se de två ordentligt dömda?

Det är väl i så fall mer "förövar-hat" det handlar om? Eller?!

Och tänk nu för ett ögonblick att det vore din dotter som bjudit hem Vi*king, Vi*king våldtar henne, så som målsägande berättat om. Hade du då inte velat se Vi*king dömd i 3 år och 3 månader för våldtäkten? Eller hade du försvarat honom? Trott på hans historia? Sagt till din dotter "men du bar ju nattlinne och lät honom sova i din säng, du ringde inte polisen där på natten. Du ljuger ju bara för att få skadestånd. Du var säkert kåt på Vi*king!" Hade du sagt så till din uppenbart traumatiserade dotter? Målsägande är någons dotter. Tänk på det.
Citera
2024-11-30, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi*kings version är inte rimlig. Han beskriver i nästan samma mening två olika sätt av hur målsägandes kläder kommit av. Han dribblar med historien kring hennes höfter (efter at ha fått ledande frågor). Försöker beskriva sexet som soft.

Målsägande ville inte ens ha honom där. Och hon var traumatiserad efteråt.

Vi*king påstår att han skriver ett sms till henne om att de ska hålla tyst om det hela för sina vänner, samtidigt som han redan berättat det för en vän till sig. Han beskriver sexet som "inte så bra".

Vi*king är förmodligen fullt medveten om att han våldtagit målsägande. Och försöker förfina minnet.

Okej så du tycker vi ska bortse ifrån hela hennes agerande och istället enbart gå på vad hon säger? Om jag säger att jag är emot våld samtidigt som jag misshandlar någon ska mitt ord då vara mer betydelsefullt än mitt agerande?
Nej just precis hon säger att hon inte vill ha honom där ändå bjuder hon in honom ger honom flera vägbeskrivningar bjuder in honom till sin säng kallar honom fuckboy synonymt med Casanova vilket tydligt visar att hon är sexuellt intresserad.

I detta läget är det fullständigt irrelevant vad hon säger eftersom hela hennes agerande visar att hon vill ha honom där.

Wow är det de enda ni lyckas peka på? Att viking sa kläder istället för nattlinne? Snacka om att gripa efter halmstrån. Vikings sms är absolut inget hot, det är bara dina rubbade fantasier, han frågar om hon vill att han håller tyst om det, en helt rimlig fråga efter ett one night stand med en brud som varit i princip otrogen man måste ha livlig fantasi om man tolkar det annorlunda.

Det påstådda traumat kan mycket väll vara skådespel de mesta tyder på det, Andrei hade känt målsägande någon månad och kan knappast känna henne så bra att han kan avgöra om hon är traumatiserad eller bara låtsas.
Citera
2024-11-30, 12:05
Medlem
Citat:
Då rörde sig nog inte ditt skadestånd om 250 000? Nej, just precis.

Jag har tidigare länkat en källa: Lawline, som tydligt beskriver att det är svårt att få ut skadestånd, ens från annan instans.

Du får nog läsa förhören med målsägande. Du går enbart på vad Vi*king påstår.

Jodå jag vet folk som utan problem fått ut skadestånd från Brottsoffermyndigheten för våldtäkt också det kan ta lite tid men är inga problem. Helt klart värt lite väntan och skådespel för en kvarts miljon, mer lättförtjänta pengar för några timmars jobb finns knappt
Citera
2024-11-30, 12:07
Medlem
Citat:
Så du menar på allvar att detta skulle vara ett bevis på våldtäkt?

Så om jag är på krogen och säger till min kompis att jag hellre har sex med person A än person B men det är person B jag bjuder hem och vi har sex så har alltså person B våldtagit mig?

Om du är hemma hos dig själv. Tagit på dig pyjamas, för du vill sova snart. Men så har en klasskamrat till dig missat bussen hem och du vill vara en snäll kompis så du erbjuder klasskamraten sovplats på ditt golv. Du tror inte att klasskompisen ska tacka ja, men det gör klasskamraten... Så du skriver med din polare att du har "ångest ÅNGEST" över att "den slampan/fuckgirl" ska sova över hos dig, du skriver också att du hellre hade velat att det var den bil-dejt du hade tidigare på dagen som skulle sova hos dig... Egentligen är du dessutom fortfarande kär i ditt ex. Känns som alldeles för mycket... Två kvinnor som plötsligt vill ha dig... Trots att du inte vill ha någon av dem, du beklagar dig över att du "rizzar omedvetet" (får folk intresserade av dig, fast du inte vill). Men du är morsk och skriver att din klasskamrat ska få sova på ditt golv. Och hör sen! Allt som allt så finns det teknisk bevisning över att du inte vill ha din klasskamrat.

Men plikttrogen som du är så ser du till att din klasskamrat kommer rätt.

Men hon nöjer sig inte med att sova på ditt golv... Hon ska sova i din säng. Hon börjar pilla på dig. Du vill inte, säger "nej", "Nej jag vill inte", puttar bort henne, håller för din kuk. Men hon forcerar sig fram. Du börjar nu bli rädd (inte rädd för att bli våldtagen, inte rädd för att hon är starkare än dig, men du blir rädd för något motsvarande: att hon falskt ska tillvita dig för våldtäkt om hon inte får ligga med dig. Så du ger upp. Gör som du blir tillsagd (dvs. våldtagen. I målsägandes fall var hon rädd att Vi*king skulle skada henne fysiskt om hon inte gjorde som han sa. Du är rädd att din klasskamrat ska anmäla dig falskt om du inte gör som hon säger). Du agerar av rädsla under två timmar. Hon tar strypgrepp på dig. Hon håller stundtals i dig så pass hårt så du får stora blåmärken.

Du håller god min hela natten. Morgonen därpå vill hon ligga igen. Men du säger ifrån och den här gången hörsammar hon dig.

Direkt när hon har gått ringer du en polare. Du är traumatiserad. Du ville inte ligga med den där slampan. Du är ju kär i en annan. Du har blivit våldtagen. Av rädsla att bli falskt tillvitad för våldtäkt annars (målsägande var rädd att bli utsatt för fysiskt våld och skadas om hon inte gjorde som Vi*king sa).

Vännerna får dig att anmäla det hela till polisen. Senare får du ett sms från "slampan"/din klasskamrat där hon skriver "jag uppfattar det som att du vill att vi håller det här för oss själva". Du blir rädd igen. Hon kommer med förtäckt hot om att du ska hålla tyst om våldtäkten hon utsatt dig för.

Själv beskriver hon det hela som soft sex och att du skrattar under akten, frivilligt hångel, att du är stenhård om ballen. Osv. Endast vid ledande frågor erkänner hon att hon kanske klämde till dig litegrann vid något tillfälle. Ljuger och slingrar sig.

medans det för din del finns både teknisk bevisning innan våldtäkten att du inte ens ville ha henne där. och stödbevisning efter våldtäkten att du är traumatiserad. och Rättsmedicinalverket stärker din version om hur blåmärken på din kropp uppstått. Vilket visar på att hon ljuger. Hon kommer dessutom med två olika versioner (vid samma förhör) om hur dina kläder kom av.

Jo, då kommer jag lita betydligt mer på din historia än på din kvinnliga klasskamrats historia. Japp.
Citera
2024-11-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Absolut, jag håller med om att en Fuckboy är en egoist som inte bryr sig om andras känslor, i den aspekten att han kan säga han älskar en tjej, att han vill ha förhållande, få en tjej att tro att han vill vara tillsammans med henne när hans enda avsikt är att ha sex, där är den egoistiska och känslobiten.

Men att ta det som att en person som är egoist och inte bryr sig om andras känslor betyder att den personen gör vad han vill mot den andra personen, inklusive våldta osv.
Nästan som att säga att alla som är egoister och som inte bryr sig om andras känslor är våldtäktsmän eller mördare, när så inte är fallet.

Det jag menar, från att ha läst förhöret där dom nämner att Viking är en fuckboy, så tolkar jag det (baserat på min uppfattning av ordet fuckboy och dom sammanhangen jag hört det ordet) så är det när tjejer har pratat om killar som har varit oseriösa, som bara varit ute efter sex och om en tjej har sagt till en annan tjej att "den killen är en fuckboy" så är det för att varna den andra tjejen om att den killen har legat runt en massa och om den tjejen TROR att han är seriös med henne, för att han (som jag skrev tidigare) har kanske sagt att han tycker om henne eller är ute efter förhållande, så är fallet inte så.
Men det har inte använts för att varna tjejer för att killen kommer göra vad han vill med en tjej eller våldta, snarare en varning till tjejen så hon vet att det är bara sex han vill ha, inget annat.

Nu var det ju målsägande som kallar Vi*king för "fuckboy". vilket hon gör för att hon fått "dåliga vibes" av Vi*king. Hon vet mer om Vi*king än vad hennes vän Zu gör. Och målsägande vill inte ha Vi*king sovandes hos sig, vill hellre ha sin bil-dejt sovandes där i så fall.

Dvs.: hon har inget intresse av något med Vi*king. Att han är en "fuckboy" är alltså inget som berör henne. Men hon tycker att det känns ångestladdat att ha honom sovandes där, eftersom hon inte känner honom. Hon skriver tom. till Zu att det är "stelt".

Nu visar det sig att denna "fuckboy" är mer än en egoist. Han är en farlig egoist, som våldtar när han inte får som han vill.
Citera
2024-11-30, 12:29
Medlem
Citat:
Nu var det ju målsägande som kallar Vi*king för "fuckboy". vilket hon gör för att hon fått "dåliga vibes" av Vi*king. Hon vet mer om Vi*king än vad hennes vän Zu gör. Och målsägande vill inte ha Vi*king sovandes hos sig, vill hellre ha sin bil-dejt sovandes där i så fall.

Dvs.: hon har inget intresse av något med Vi*king. Att han är en "fuckboy" är alltså inget som berör henne. Men hon tycker att det känns ångestladdat att ha honom sovandes där, eftersom hon inte känner honom. Hon skriver tom. till Zu att det är "stelt".

Nu visar det sig att denna "fuckboy" är mer än en egoist. Han är en farlig egoist, som våldtar när han inte får som han vill.

Jag kan fortsatt konstatera att hennes agerande, skicka vägbeskrivningar inte plocka fram en madrass och bjuda in honom tydligt visar att hon vill ha honom där och dessutom sovande i samma säng, du har inte gett någon förklaring till varför vi ska bortse ifrån hennes agerande och bara gå på hennes ord.

Vidare kan jag konstatera att du inte kan presentera tillstymmelse till bevis för att en våldtäkt skett sannolikt för att det inte begåtts någon våldtäkt, eller jo är det någon som blivit våldtagen är det isåfall viking eftersom han enligt er var plakat full och målsägande utförde flera sexuella handlingar på honom när han var för full för att ge samtycke
Citera
2024-11-30, 12:32
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Kan du förklara varför dessa tjejer inte blev dömda till våldtäkt? Är detta ett bevis på antingen lotteriet om man ska bli dömd eller inte eller är det ett bevis på att om du är kille ligger du otroligt mycket sämre till som åtalad i sådana här mål bara för att du just är kille.

Det här handlar om ett betydligt värre övergrepp, oavsett om Viking är skyldig eller ej, men straffet blir inte ens hälften. "Oklart om penetration skett" så alltså inte våldtäkt, men ett finger i fittan på ett krogragg räknas som våldtäkt om man inte frågade först = tre års fängelse. Sveriges lagstiftning är överlag ett hån mot allt förnuft
Citera
2024-11-30, 12:39
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jag kan fortsatt konstatera att hennes agerande, skicka vägbeskrivningar inte plocka fram en madrass och bjuda in honom tydligt visar att hon vill ha honom där och dessutom sovande i samma säng, du har inte gett någon förklaring till varför vi ska bortse ifrån hennes agerande och bara gå på hennes ord.

Vidare kan jag konstatera att du inte kan presentera tillstymmelse till bevis för att en våldtäkt skett sannolikt för att det inte begåtts någon våldtäkt, eller jo är det någon som blivit våldtagen är det isåfall viking eftersom han enligt er var plakat full och målsägande utförde flera sexuella handlingar på honom när han var för full för att ge samtycke

Lite fascinerande hur tomaten verkar tro sig veta så mycket om hur MÄ känner och agerar. Det är mer rationellt att se på vad som faktiskt hände - hon medverkade aktivt till att V kom hem till henne sent på kvällen och hamnade i hennes säng.

Hade en fyllekåt storbög velat slagga hemma hos mig och jag var osugen på att bli påbögad av denne hade jag helt enkelt inte svarat på mess eller samtal och låtit bögen sova i nån buske eller whatever.
Citera
2024-11-30, 12:40
Medlem
Citat:
Kan du förklara varför dessa tjejer inte blev dömda till våldtäkt? Är detta ett bevis på antingen lotteriet om man ska bli dömd eller inte eller är det ett bevis på att om du är kille ligger du otroligt mycket sämre till som åtalad i sådana här mål bara för att du just är kille.

Det står ju där. dom kan inte bevisa att dom stoppade nåt i tjejen. utsidan är inte våldtäkt.
Citera
2024-11-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Lite fascinerande hur tomaten verkar tro sig veta så mycket om hur MÄ känner och agerar. Det är mer rationellt att se på vad som faktiskt hände - hon medverkade aktivt till att V kom hem till henne sent på kvällen och hamnade i hennes säng.

Hade en fyllekåt storbög velat slagga hemma hos mig och jag var osugen på att bli påbögad av denne hade jag helt enkelt inte svarat på mess eller samtal och låtit bögen sova i nån buske eller whatever.

Precis hon tror sig kommunicera med MÄ genom telepati och utgår ifrån att allt hon säger är 100 procent sant även om fakta starkt talar för motsvaren, hon är som en karikatyr av feminismen faktiskt
Citera
2024-12-01, 07:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Det står ju där. dom kan inte bevisa att dom stoppade nåt i tjejen. utsidan är inte våldtäkt.

Trots att hon blödde massor och att de fick lov att sy? Viking kunde de tydligen bevisa att han gjort något mot målsägandes vilja bara genom att hon säger det och pratat med kompisar.
Finns inga andra tecken på att tvång förekommit.
Citera
2024-12-01, 07:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Det här handlar om ett betydligt värre övergrepp, oavsett om Viking är skyldig eller ej, men straffet blir inte ens hälften. "Oklart om penetration skett" så alltså inte våldtäkt, men ett finger i fittan på ett krogragg räknas som våldtäkt om man inte frågade först = tre års fängelse. Sveriges lagstiftning är överlag ett hån mot allt förnuft

Har läst dom där det räckte med att könsorganen rörde vid varandra, när tjejen satt ovanpå, för att det skulle räknas som samlag och därmed kunde det dömas för våldtäkt. I det fallet slutade även den dömde direkt när han uppfattade att MÄ inte riktigt var med på noterna längre. MÄ hade innan gett samtycke (både enligt henne själv och stödvittnen) och till viss del varit pådrivande i situationen.

Men allt sådant sket rätten i och det dömdes till fängelse för oaktsam våldtäkt. Bara på grund av berusning. Att den dömde också var full spelar naturligtvis ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in