Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-28, 08:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Ja du kan "typ" tycka det, berör mig inte.

Man kan inte lära någon som inte är mottaglig för fakta.

Så du tror inte det är fakta?
Citera
2024-11-28, 08:29
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon var inte rädd för honom när hon erbjöd honom att sova över, när han missat bussen hem.

Hon blev rädd för honom, när han inte hörsammade henne "nej", "nej, jag vill inte", när han inte hörsammade att hon knuffade bort honom och knep ihop benen. blev hon rädd för honom.

Du känner säkert också folk du inte är rädd för nu, men som du skulle bli väldigt rädd för om de började misshandla dig/började våldta dig eller liknande.

Skrämmande att folk har så svårt att sätta sig in i andra människors lidande.

Hur vet du att allt detta stämmer? Var du på plats?

Känns som att du hade tagit hennes parti oavsett för att du är en radikalfeministisk femcel som hatar män.
Citera
2024-11-28, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Helvete vad du är besatt av detta.
Skrämmande att du inte ser luckorna i detta.

Hon låg ju för fan ytterst på sängen. Allt hon behövde göra var att ställa sig upp och fråga vad gör du?! Sluta o lägg dig på golvet, jag vill inte ligga med dig. Men det var lättare att gå igenom diverse sexställningar i 2 timmar, till o med sätta sig ovanpå honom, och sen på morgonen komma på "fan jag blev nog våldtagen trots att jag medverkade". Hon har ju inte ens några skador, förutom normala blåmärken på höfterna. Nej detta är skamligt mot alla de som blir våldtagna.

Ja, att kalla detta våldtäkt är närmast ett hån mot de som blir våldtagna på riktigt
Citera
2024-11-28, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Precis så, det är ett positivt uttryck och betyder ungefär casanova, att vissa försöker få det till något negativt är bara skrattretande

Fast att vara en casanova var inte enbart positivt på min tid.
En casanova var en charmig snubbe som fick många tjejer, men som också gjorde dem olyckliga när han gick till nästa tjej. Och nästa. Och nästa.
Kanske som en fuckboy?
Senast redigerad av nantes 2024-11-28 kl. 09:36.
Citera
2024-11-28, 09:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hon kan ju också hoppat av för samvetet kommit ikapp henne, hon orkar inte träffa Vikings vänner för det blir en ständig påminnelse om att hon satte dit en oskyldig för att tjäna pengar och ja isåfall var det en dålig affärside men knappast något hon förutsåg.

En kvarts miljon är mycket för en fattig student så det är iallra högsta grad värt det för några timmars jobb som det blir med rättegång och polisförhör

Ja eller så klarade hon inte av studierna helt enkelt. Det var för svårt. Själv blir jag lite mörkrädd när man läser konversationen mellan MÄ och hennes kompis via snap. Trodde kanske ändå att elevunderlaget på Chalmers var lite mer utvecklat än så.
Citera
2024-11-28, 09:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, så måste det vara. De beräknande vännerna gick ihop och skapade en pakt och lurade i BO att hon eventuellt om något år kan få pengar för detta. Antar att vännerna får nån slags bonus för dom 'snabba cashen'...
Det visar sig också att BO lyckas lura erfarna utredare, psykologer, experter på RMV, jurister, nämndemän o s v, och även vännerna eftersom hon lurar dom att hon är traumaiserad/tydligt annorlunda där dagen efter övergreppet....
Skriv in till Hovrätten med din 'dra i tråd-teori' så borde väl vikingen rätt snabbt bli frikänd....

Kan du tala om något beteende från MÄ som inte kan tolkas som en reaktion på vad MÄ sägs ha utsatts för?
Citera
2024-11-28, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja eller så klarade hon inte av studierna helt enkelt. Det var för svårt. Själv blir jag lite mörkrädd när man läser konversationen mellan MÄ och hennes kompis via snap. Trodde kanske ändå att elevunderlaget på Chalmers var lite mer utvecklat än så.

Absolut det kan finnas flera förklaringar till att hon hoppa av och är inget indicium på våldtäkt, läser man snapkonversationen verka hon inte alltför begåvad
Citera
2024-11-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
En casanova var en charmig snubbe som fick många tjejer, men som också gjorde dem olyckliga när han gick till nästa tjej. Och nästa. Och nästa.
Kanske som en fuckboy?

Det är sant en casanova/fuckboy sårar ofta, det är dock en kille tjejer ligger med så att hon kalla honom fuckboy tyder på att hon var kåt på Viking
Citera
2024-11-28, 09:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Kanske som en fuckboy?

Om det nu skulle vara så att MÄ vet att Viking har många ONS och hon tycker sig ha uppfattat att Viking är intresserad av henne och hon vet med sig om att hon har varit flirtig (fastän hon säger att hon inte vill vara flirtig), talar inte det väldigt mycket för att hennes beslut om att låta Viking sova i hennes säng är väldigt väldigt märkligt om hon nu absolut inte villa ha någon som helst sexuell relation med honom?
Citera
2024-11-28, 09:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vill? Jag har ingen personlig "vilja" i detta fall.
utan läser allt detta objektivt och ser tydligt att detta handlar om våldtäkt.

Trubbigt våld betyder inte att någon bankat på någon med en planka, hammare, knytnävar eller något.
Skulle hon t.ex. stått lutad över bordet och blivit tagen bakifrån och då i juckandet har höften slagit emot bordskanten helt naturligt skulle det ändå stå att blåmärkena uppkommit via trubbigt våld.

Det vet du.
Citera
2024-11-28, 09:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag känner en kvinna som blev våldtagen av sin dåvarande pojkvän. Detta är över 20 år sedan. Hon har berättat att hon blev paralyserad. Och flyttades runt. Från sittande, till stående osv. Fanns inget samtycke, men hennes kropp var som en lealös docka, som han kunde flytta runt på hur han ville ha henne. Hennes dåvarande pojkvän var "normalstark". Och ja: det var våldtäkt. Han har skrutit om våldtäkten. Och hon har fortfarande fysiska men i form av avföringsinkontinens och psykiska men i form av PTSD, efter den grova våldtäkten.

Så. Jag har, till skillnad från dig, inte svårt att förstå vad målsägande menar. Hon var i chock, lealös. Lydde Vi*king för att överleva natten. och han flyttade runt på henne så som han ville ha henne. Och satte henne där han ville ha henne. bla. sittandes på sig själv.

Så. Målsägande berättar faktiskt om att hon satt ovanpå honom, redan vid andra förhöret. Hon håller inte tyst om det. Men hon berättar det på ett sätt som en våldtagen person kan berätta om det. Det är så tydligt att hon var en livrädd marionett-docka i Vi*kings händer, som han gjorde lite vad han ville med.

Du vet väl att en lealös person som du beskriver målsägande blir betydligt tyngre och svårare att bära och flytta på? MÄ väger antagligen över 65 kg eftersom det är den viktklassen hon tävlar i i judo.

Du menar alltså att Viking liggandes på rygg i sägen kan vinkla sig åt sidan och ta tag om MÄ och lyfta upp henne till sittandes ovanpå honom om hon är lealös och inte hjälper till på något som helst sätt?
Citera
2024-11-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om det nu skulle vara så att MÄ vet att Viking har många ONS och hon tycker sig ha uppfattat att Viking är intresserad av henne och hon vet med sig om att hon har varit flirtig (fastän hon säger att hon inte vill vara flirtig), talar inte det väldigt mycket för att hennes beslut om att låta Viking sova i hennes säng är väldigt väldigt märkligt om hon nu absolut inte villa ha någon som helst sexuell relation med honom?

Ja, vad ska jag svara på det här utan att få en massa tomater kastade på mig...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in