2024-11-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Tack för uppdateringen!

Jag blir lika förbannad och chockad över hur människor är funtade varje gång man får höra om deras skuldsaldo och leverne. Ja, alla kan hamna i trubbel, men det är hur du hanterar det som talar om vad för person du är. Att de två inte skäms ögonen ur sig som skiter i att göra rätt för sig!!!!

Verkar vara lönsamt att vabba, men håller med. Tittar man på skulderna verkar de ju inte betala så mycket mer än boendet. Och mat då.... handlade i fredags enligt ig och nu var de dags igen. Och jag tycker de hanterar sin ekonomi svindåligt. Har man skulder kanske man inte ska flasha på insta om svindyr fika på espresso house, shopping på MOS osv, då är de nog mer hembakta bullar och secondhand som är mer rimligt.
Citera
2024-11-25, 17:51
Medlem
Ruo999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Verkar vara lönsamt att vabba, men håller med. Tittar man på skulderna verkar de ju inte betala så mycket mer än boendet. Och mat då.... handlade i fredags enligt ig och nu var de dags igen. Och jag tycker de hanterar sin ekonomi svindåligt. Har man skulder kanske man inte ska flasha på insta om svindyr fika på espresso house, shopping på MOS osv, då är de nog mer hembakta bullar och secondhand som är mer rimligt.

Det är så mycket pengar för en fika på EspressoHouse! Och att man väljer att göra det när man har skulder är för mig helt ofattbart.
Att man kan leva med den standarden i Sverige, som denna familj gör, med den ekonomiska situation dom är i är helt galet.
Att kunna leva som vanligt (eller över standard!) med en halv miljon i skuld. För "vabb-pengar" dessutom. Herregud.
Citera
2024-11-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruo999
Det är så mycket pengar för en fika på EspressoHouse! Och att man väljer att göra det när man har skulder är för mig helt ofattbart.
Att man kan leva med den standarden i Sverige, som denna familj gör, med den ekonomiska situation dom är i är helt galet.
Att kunna leva som vanligt (eller över standard!) med en halv miljon i skuld. För "vabb-pengar" dessutom. Herregud.

Ja det är helt galet!!!! Värsta är ju att de lärt sig hur de ska kringgå allt för att fortsätta så!! Se till att minska på utgifterna (boende, mat etc) tills man är skuldfri och sen kan de leva bäst de vill!

Skulden uppgick ju dessutom till nästan 1,5milj för dem båda senast. Sen som Solstalen förklarade hade inkassoföretaget valt att bevaka del av skulden själv istället. Så totala summan för skulden hos Kronofogden visade ju mindre än den faktiskt var.
Citera
2024-11-25, 22:29
Medlem
Hur mycket krafs tänker hon virka?? Små toppar och linnen som passar på sommaren. När ska dom hinna använda alla virkade plagg? Hon har bevisligen alldeles för mycket fritid just nu. Väntar bara på att hon ska börja virka saker som hon kan sälja med! 😳
Citera
2024-11-25, 23:59
Medlem
Kloka tankar ang sociala medier från P ändå. Jag skulle aldrig vilja dela med mig av mitt privatliv på det viset vilket jag inte heller gör, trots privat konto och enbart folk jag känner. Kanske behövdes lite distans och komma ur bubblan för att inse det. Sen måste jakten på content vara jobbigt som säkert alla influensers känner. För det händer inte mkt på den fronten nu.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-11-26 kl. 00:01.
Citera
2024-11-26, 18:18
Medlem
Ruo999s avatar
Då har vi råd med lite löshår från Rapunzel också.
Ingen reklammarkering så då betalar hon väl med pengar...
Citera
2024-11-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Kloka tankar ang sociala medier från P ändå. Jag skulle aldrig vilja dela med mig av mitt privatliv på det viset vilket jag inte heller gör, trots privat konto och enbart folk jag känner. Kanske behövdes lite distans och komma ur bubblan för att inse det. Sen måste jakten på content vara jobbigt som säkert alla influensers känner. För det händer inte mkt på den fronten nu.

Vad hade hon skrivit?
Citera
2024-11-26, 19:05
Medlem
Citat:

Jag tror inte att hon tänker lägga av med sociala medier för en stund. De får in samarbeten samt pengar som hon inte hade fått in annars.
Citera
2024-11-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Jag tror inte att hon tänker lägga av med sociala medier för en stund. De får in samarbeten samt pengar som hon inte hade fått in annars.
Nä tänkte på det sen, kanske märker dom av färre tittare och ville söka bekräftelse...
Citera
2024-11-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutanuuu
Vad hade hon skrivit?

Hon har vart aktiv på Instagram i 14 år och känner sig kluven ang hennes sociala medier som folk kanske märkt, sen en massa om hur tacksam hon är för allt stöd etc. Men på sista tiden har det känts tungt att logga in och öppna upp om sig själv och att det tar stopp. Vem vore hon utan sociala medier? Sen avslutar hon med att fråga hur länge folk följt henne och vad det är som gör att man följer henne.
Citera
2024-11-26, 21:36
Medlem
Citat:
Hon har vart aktiv på Instagram i 14 år och känner sig kluven ang hennes sociala medier som folk kanske märkt, sen en massa om hur tacksam hon är för allt stöd etc. Men på sista tiden har det känts tungt att logga in och öppna upp om sig själv och att det tar stopp. Vem vore hon utan sociala medier? Sen avslutar hon med att fråga hur länge folk följt henne och vad det är som gör att man följer henne.

Finns kvar att läsa, hon la upp skiten igår.
Jag tror det jobbiga är att KF ser hennes lyxliv och regelbundet besöker familjen för att utmäta det som inte anses livsnödvändigt.
Citera
2024-11-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Finns kvar att läsa, hon la upp skiten igår.
Jag tror det jobbiga är att KF ser hennes lyxliv och regelbundet besöker familjen för att utmäta det som inte anses livsnödvändigt.
Tänkte om personen blivit blockad eller nåt och inte kunde se men ja, så kan det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in