Citat:
Ursprungligen postat av
knark-kungen
Får aldrig upp reklam på BB's videos, är det ens någon som marknadsför sig hos honom?
Tänker såhär, vilket seriöst företag vill förknippas med en mobbarkanal?
Kom ihåg när han hade reklam för olika cbd oljor det var tider det. Det var innan don flesta hade förstått vilket svin han var.
Sen startade han egen business och då var hans olja den bästa på marknaden såklart..
CBD-oljan var betalt samarbete, inte reklamavbrott dvs "ads".
I forskningssyfte såg jag hela Rasks senaste video.
Den är 40:12 lång och jag fick reklamavbrott två gånger. Bägge gångerna visades en (1) annons.
Exakt 11:39 in kom en reklam från Temu (de lockar med en ficklampa).
Ca 38 min in kom en reklam från eToro (aldrig hört talas om dessa förut, de ville att jag skulle klicka på en länk och "trade and invest").
Jag kollade på senaste videon på några andra svenska kanaler för att jämföra.
- MoaMagdalena (fd Moa Murderess) - Snö-kul med bonusbarn. Längd: 40:56.
- Gordon Dewoon - Besöker Sveriges häftigaste hotell. Längd: 43:00.
- Ben Mitkus - Neos första steg. Längd: 39:29.
På samtliga dessa videos fick jag reklam vid tre tillfällen och varje avbrott visade två ads. Alladin (chokladasken) Tui (fira jul i solen), Kicks (bli snygg och lukta gott på Black Friday), Coop (det är inte för tidigt att börja köpa julmat), Polisen (man ska anmäla om man bevittnar ett brott), Viaplay (sportpaket med längdskidåkning), Viking Line (julkryssning med julbord) KPA pension (för dig som jobbar i kommun och landsting), XXL (funktionssportiga kläder på Black Friday), Öresundslinjen (inget säger JUL som färjan Helsingborg-Helsingör?) och Zalando (moderiktiga modekläder på Black Friday) för att nämna några.
Det här är självklart ett alldeles för tunnt underlag att dra slutsatser från. Det är bara ungefär lika långa videos på svensktalande kanaler, och bara en person (jag!) deltog i undersökningen.
Jag kan inte utesluta att Youtube inte räknar in mig till Rasks målgrupp, kanske är systemet så avancerat att annonsörerna inte vill slösa sina pengar på mig när jag ser på honom? Bör tillägga att jag inte ser på någon av dessa kanaler till vardags, 1-2 gånger per år. Rasks videos ser jag nog 7-8 gånger per år.