2024-11-20, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
i all välmening är svenskar inte alltid bosatta i Sverige.

I all välmening så bodde jag i USA i 16 år och lät aldrig min svenska fallera eller förfalla det minsta för det. Jag tycker nog mer det luktade efterbliven whigger än exil-svensk om det jag citerade.

Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

On topic och ett råd i all välmening till Rask. Förmodligen kan han låsa upp kapitalförsäkringen. Men han kan överlåta kapitalförsäkringen till Tessan om han inte får loss pengarna.

Med tillgångar men stora skulder hos kronofogden kan förmodligen Kronofogden kräva av banken att få loss pengarna eller beslagta tillgången.

Hahaha. ja det var en mycket god ide och ett gott råd, två flugor i en smäll!
Det förslaget lär verkligen falla Rask i smaken gissar jag

Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Det finns guldkorn i kvällens video men också otroligt svårt att genomlida Raskens allt mer desperata gnäll. Klarade bara delar av den.

Älskar när han sista minuten i videon, efter att ha gnällt och gnisslat med sin självömkande och bittra gnölröst i nästan en timme, byter till sin jovialiska och(tycker han själv) mysiga "hörni-röst" och lägger upp sitt läskiga leende för att visa att han minsann inte är nån gnällröv.

Citat:
Ursprungligen postat av Reseglad
"Otroligt längesen jag pratade Chrippa och Linnea".

Det var 10 dagar sedan du släppte en video som handlade om bara Linnea. Snälla.

Men då förstår man hur lång en kö på 5 år varit för honom om 10 dagar är "otroligt längesedan".

Jag tycker väl dessutom en försvarlig del av denna videon också handlade om Chrippa så att.....
Citera
2024-11-20, 07:48
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reseglad
Men då förstår man hur lång en kö på 5 år varit för honom om 10 dagar är "otroligt längesedan".
Gammalt djungelordspråk:
”10 dagar i skolådan är som 100 dagar i verkligheten.”
Citera
2024-11-20, 08:12
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
En video måste vara 8 minuter för att det ska gå lägga in ads i videos (inte bara före/efter). Därför är den vanligaste videon 8:02 lång.

Är videon 8 minuter eller längre, markerar den som publicerarar videon när det ska vara annonser. Du kan stycka upp den till outhärdligt många avbrott. Avbrotten markeras med gul färg, därav uttrycket "majsodlare" på kreatörer som överutnyttjar reklam.

Om du är lat och inte markerar när du tycker det passar med reklamavbrott gör youtube det åt dig (om du valt att du vill ha reklam). Dessa avbrott kan komma mitt in en mening, under en konstpaus. Man märker ofta på det sättet om kreatören inte har koll på det där.

Hur mycket reklam som sedan visas, och vilken, och hur mycket den generar - det varierar kraftigt.

Till att börja med, så har vi precis gått in i årets mest välbetalda period. Black friday och julhandeln. Många företag satsar stora pengar på reklam just nu. Det är många som vill synas på allt från youtube till TV4.

Precis som en TV-kanal kan ta mer betalt under prime time, gör youtube likaså. Exempelvis är Förrädarna ett populärt program med många tittare på bra sändningstid. Det är dyrare att köpa den reklamplatsen, jämfört med klockan 11 på en tisdag. Youtubes motsvarighet när de beräknar och uppskattar hur attraktiv en kanal är, beror på följare, tittare, kanalens innehåll och målgrupp, kanalens historik vad gäller att ha fått videos "gulmarkerade", raderade, copyright claimade, tumme upp/ner och så vidare. Snårigt värre.

Gulmarkerad video, innebär i princip motsatsen att avbrott är gula. En gulmarkerad video är flaggad som olämplig för reklam för att den exempelvis innehåller svordomar och grovt språk, fulla människor som dricker sprit och liknande saker.

Ta en svensk youtubekanal som Emil Hansius. Många följare, många tittare, ny video samma tid varje söndag, familjevänlig utan att vara mesig. Kollar du på honom får du reklam från IKEA, Mio möbler, elektronikkedjor, matvarukedjor, Kicks, Åhléns, H&M, Volvo, Tesla och så vidare. Det här, det är de annonsörerna du vill ha. Det är så du blir rik. Det spelar nästan ingen roll om profilen som tittar är registrerad som en 16-åring eller 36-åring, du får som tittare bara upp den "dyraste" reklamen.

Stänger du av en video innan första reklamavbrottet så tjänar kreatören inga pengar på dig just på den videon, men du är +1 tittare och beroende på hur andra tittare beter sig kan det göra kanalen mer attraktiv att annonsera på (den får många tittare) eller mindre (för alla lämnade inom 20 sekunder för de ville bara läsa kommentarsfältet).

Ser du hela annonsen och inte klickar på "hoppa över" när den funktionen visas i bild, tjänar kreatören mer. Om du klickar på reklamen och följer länken till annonsören blir kanalen ännu mer attraktiv att annonsera på.

Det finns fler variabler som påverkar, men det här är grunderna.

Även Rask kanal kan visa ads från Jula, Rusta, tvättmedel och apotek, men jag är ganska säker på att han markerar för fler reklampauser än han får in annonsörer.

Tackar!!
Citera
2024-11-20, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Också en video som va svår att genomlida. Klickade mig igenom och hittade ett sånt jävla guldkorn!

Vid 22:55 svarar sonen på frågan vad han gjort om han va pappa i familjen och svarar, "köpt ett hus". Hatten av till 10-årinegn för den sågningen av sin pappa.

Ja, själv stängde jag med väldigt snabbt. Tacksam för att du hittade guldkornet. Det märks att den träffade pappa Carl-Fredrik. Han lägger sig till med sin myndiga stämma ”AAAAAAA! Då måste man ha massor med pengar”. Han försöker fnissa bort det, men kan inte riktigt hålla den passiva aggressiviteten tillbaka.

Fast så är det ju inte. Det enda som krävs är att man är två vuxna som båda jobbar och kan spara lite pengar varje månad. Samtidigt som man kanske uppoffrar ett och annat McDonalds-besök och en och annan Redbull. Efter några år har man ett kapital som räcker för en insats till ett hus. Det tåls att upprepas, Thereses kompis har köpt ett hus, hon är 5 år yngre än er. Det är Pappa Carl-Fredriks Youtube-karriär som är det enda skälet att familjen inte kan bo i ett hus.

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Älskar när han sista minuten i videon, efter att ha gnällt och gnisslat med sin självömkande och bittra gnölröst i nästan en timme, byter till sin jovialiska och(tycker han själv) mysiga "hörni-röst" och lägger upp sitt läskiga leende för att visa att han minsann inte är nån gnällröv.

Han måste förtydliga att ”den stora majoriteten” är så snälla och stöttande. Han är väldigt fixerad vid känslan av att de allra flesta i varje fall håller med honom. Så han sitter och intalar sig själv det för att inte känna sig värdelös.

Tycker många kommentarer han läser upp inte alls är elaka eller ostöttande. Tvärtom, det är personer som säger att det är oattraktivt att som vuxen man sitta och gnälla öppet över en situation du själv försatt dig i. Att det faktiskt kunde vara så mycket värre, när de ändå har ett boende och varsin säng att sova i. Men alla som inte håller med Carl-Fredrik i allt han gör ser han som ”syrliga” personer som inte vill honom väl. När sanningen är att det är dessa synpunkter han borde ta till sig av för att ta sig framåt, och inte fibromyalgi-tanternas, som fått upp ögonen för Carl-Fredrik för att de själv tycker synd om sig själva och anser att världen är emot dem.
Citera
2024-11-20, 08:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
En video måste vara 8 minuter för att det ska gå lägga in ads i videos (inte bara före/efter). Därför är den vanligaste videon 8:02 lång.

Är videon 8 minuter eller längre, markerar den som publicerarar videon när det ska vara annonser. Du kan stycka upp den till outhärdligt många avbrott. Avbrotten markeras med gul färg, därav uttrycket "majsodlare" på kreatörer som överutnyttjar reklam.

Om du är lat och inte markerar när du tycker det passar med reklamavbrott gör youtube det åt dig (om du valt att du vill ha reklam). Dessa avbrott kan komma mitt in en mening, under en konstpaus. Man märker ofta på det sättet om kreatören inte har koll på det där.

Hur mycket reklam som sedan visas, och vilken, och hur mycket den generar - det varierar kraftigt.

Till att börja med, så har vi precis gått in i årets mest välbetalda period. Black friday och julhandeln. Många företag satsar stora pengar på reklam just nu. Det är många som vill synas på allt från youtube till TV4.

Precis som en TV-kanal kan ta mer betalt under prime time, gör youtube likaså. Exempelvis är Förrädarna ett populärt program med många tittare på bra sändningstid. Det är dyrare att köpa den reklamplatsen, jämfört med klockan 11 på en tisdag. Youtubes motsvarighet när de beräknar och uppskattar hur attraktiv en kanal är, beror på följare, tittare, kanalens innehåll och målgrupp, kanalens historik vad gäller att ha fått videos "gulmarkerade", raderade, copyright claimade, tumme upp/ner och så vidare. Snårigt värre.

Gulmarkerad video, innebär i princip motsatsen att avbrott är gula. En gulmarkerad video är flaggad som olämplig för reklam för att den exempelvis innehåller svordomar och grovt språk, fulla människor som dricker sprit och liknande saker.

Ta en svensk youtubekanal som Emil Hansius. Många följare, många tittare, ny video samma tid varje söndag, familjevänlig utan att vara mesig. Kollar du på honom får du reklam från IKEA, Mio möbler, elektronikkedjor, matvarukedjor, Kicks, Åhléns, H&M, Volvo, Tesla och så vidare. Det här, det är de annonsörerna du vill ha. Det är så du blir rik. Det spelar nästan ingen roll om profilen som tittar är registrerad som en 16-åring eller 36-åring, du får som tittare bara upp den "dyraste" reklamen.

Stänger du av en video innan första reklamavbrottet så tjänar kreatören inga pengar på dig just på den videon, men du är +1 tittare och beroende på hur andra tittare beter sig kan det göra kanalen mer attraktiv att annonsera på (den får många tittare) eller mindre (för alla lämnade inom 20 sekunder för de ville bara läsa kommentarsfältet).

Ser du hela annonsen och inte klickar på "hoppa över" när den funktionen visas i bild, tjänar kreatören mer. Om du klickar på reklamen och följer länken till annonsören blir kanalen ännu mer attraktiv att annonsera på.

Det finns fler variabler som påverkar, men det här är grunderna.

Även Rask kanal kan visa ads från Jula, Rusta, tvättmedel och apotek, men jag är ganska säker på att han markerar för fler reklampauser än han får in annonsörer.
Får aldrig upp reklam på BB's videos, är det ens någon som marknadsför sig hos honom?

Tänker såhär, vilket seriöst företag vill förknippas med en mobbarkanal?

Kom ihåg när han hade reklam för olika cbd oljor det var tider det. Det var innan don flesta hade förstått vilket svin han var.

Sen startade han egen business och då var hans olja den bästa på marknaden såklart..
Citera
2024-11-20, 09:39
Avstängd
Crabby88s avatar
Oerhört sjuk video med rask och hans lille son. Helvete va störd i huvudet han är.

Han sitter alltså med sin 12 åriga son och får ungen att berätta hur sin pappa är, på pappans egna frågor. Som läggs i hans mun.
En video enbart för att framställa rask som en bra och sympatisk förälder.
Citera
2024-11-20, 10:03
Medlem
Rasken är snart uträknad. Det är min förhoppning iallafall. Men följarna efter gårdagens video är lojala. Bästa Rask. Fiina familjen. Jag hoppas på en ny video ikväll. Vilket jävla underhållningsvärde det är att titta på Rasks videor. Det enda som saknas är att Prefab A lägger ut en video nu.
Citera
2024-11-20, 10:48
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Rasken är snart uträknad. Det är min förhoppning iallafall. Men följarna efter gårdagens video är lojala. Bästa Rask. Fiina familjen. Jag hoppas på en ny video ikväll. Vilket jävla underhållningsvärde det är att titta på Rasks videor. Det enda som saknas är att Prefab A lägger ut en video nu.
Fast visst märks det ändå att folk börjar vara less på gnällbaronen, bara 14k på senaste, tror inte ens den kommer upp i 20k vilket är ironiskt för Rask satt och skröt igår att han visst får visningar utan att prata om Chrippa.

Det här med att sitta och prata om hur mkt visningar man får är jättekonstigt, har inte hört någon förutom gnällbaronen göra det.

Nu är det bara downhill härifrån, han verkar dock inte ha accepterat sitt öde än.

Filmen med prefab kommer vilken dag som helst nu, den kommer bli lite spiken i kistan.
Citera
2024-11-20, 11:00
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Fast visst märks det ändå att folk börjar vara less på gnällbaronen, bara 14k på senaste, tror inte ens den kommer upp i 20k vilket är ironiskt för Rask satt och skröt igår att han visst får visningar utan att prata om Chrippa.

Det här med att sitta och prata om hur mkt visningar man får är jättekonstigt, har inte hört någon förutom gnällbaronen göra det.

Nu är det bara downhill härifrån, han verkar dock inte ha accepterat sitt öde än.

Filmen med prefab kommer vilken dag som helst nu, den kommer bli lite spiken i kistan.

Börjat tvivla på den kommer faktiskt.
Skulle inte förvåna mig om rask köpt hans tystnad.
Citera
2024-11-20, 11:24
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Den kommer det bekräftade han bara för ett par dagar sedan.

Prefab är inte som Bajsbaronen som sätter sig och skriker i kameran när han blir sur och laddar upp direkt, perfektion tar tid.

Det här kommer bli en 90 minuter lång dokumentär om Bajsbaronens patetiska liv, vad jag hört så är det 6 personer som jobbar heltid med det här projektet tills vidare, preliminär premiär sommaren 2025.
Citera
2024-11-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

Vet att det var någon som spekulerade i att Baronen köpt visningar för några veckor sedan. Minns inte vem. Jag börjar tro att det ligger någonting i det.

Carl-Fredrik har i ett par videor gjort en väldigt stor poäng av att videor som handlar om honom själv går nästan lika bra som Chrippa-videor. För några veckor sedan fick en Chrippa-video mellan 30-35, videor om honom själv, farsan, etc, fick ungefär 10 k mindre. Det är tydligt att intresset för Chrippa började dala, och genererade inte så mycket längre. Nu de senaste veckorna har alla hans videor fått över 30 000 visningar. Oavsett om det handlar om Muppen och hans liv eller om Chrippa och Linnea.

Vi pratar om en man som köpt ett blått verifieringsmärke till Instagram, men han kommer förneka det in i döden om du anklagar honom för det. Allt för att folk ska få uppfattningen att han är viktig. Han är besatt av att ge "svar på tal" när någon kritiserar honom. Så när Chrippa påpekat att hans visningar är kassa när han går utanför ämnet, så har förstås Carl-Fredrik känt en bitterhet över det. Något som han kan "värja sig" mot och täppa till truten på killen enkelt, genom att köpa visningar ett tag och sedan själv ta upp det i videor.

Det är sådär han fungerar. Vi pratar inte om en normal människa. Vi pratar om en väldigt störd man som är sjukligt fixerad av sin egen image, och vad folk ska tro. Det viktigaste är inte att göra riktiga visningar som kan generera pengar. Det viktigaste är att folk ser att han gör visningar, och får föreställningen att det går bra för honom och att han tjänar pengar.

Han kan gå väldigt långt för att förbättra sin image. Där är hans tillbakaköp av Youtube-kanalen det kanske mest extrema exemplet. Eftersom han köpte tillbaka kanalen i det enda syftet att den hade en count på över 100 000 prenumeranter. Att många av dem består av köpta och döda följare spelar ingen roll, det är föreställningen som är det väsentliga. Visningarna blev inte bättre på den stora kanalen, och han hade fått tittare och subs även om han laddat upp om Chrippa från sin lilla kanal. Men då hade han inte kunnat flexa med över 100 000 prenumeranter. Han kan betala dyrt för att få göra det.
Citera
2024-11-20, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88

Om det kostar honom halva kapitalförsäkringen må det vara hänt.😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in