2024-11-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Om det kostar honom halva kapitalförsäkringen må det vara hänt.😂
50% till advokaten, 50% till prefab, det kan jag köpa 😄
Citera
2024-11-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
50% till advokaten, 50% till prefab, det kan jag köpa 😄

Varför skulle han betala tönten Prefab???
Citera
2024-11-20, 12:12
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmed2huvud
Varför skulle han betala tönten Prefab???

Förklara på vilket vis PrefabAndreas är en tönt?

Jämför honom sedan med snusket Rask och vilket virke de båda är gjorda av - lovar dig att i Rasks huvud finner du bara sågspån.
Citera
2024-11-20, 12:24
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Den kommer det bekräftade han bara för ett par dagar sedan.

Prefab är inte som Bajsbaronen som sätter sig och skriker i kameran när han blir sur och laddar upp direkt, perfektion tar tid.

Det här kommer bli en 90 minuter lång dokumentär om Bajsbaronens patetiska liv, vad jag hört så är det 6 personer som jobbar heltid med det här projektet tills vidare, preliminär premiär sommaren 2025.

oliver Stone som regissör?

Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Vet att det var någon som spekulerade i att Baronen köpt visningar för några veckor sedan. Minns inte vem. Jag börjar tro att det ligger någonting i det.

Carl-Fredrik har i ett par videor gjort en väldigt stor poäng av att videor som handlar om honom själv går nästan lika bra som Chrippa-videor. För några veckor sedan fick en Chrippa-video mellan 30-35, videor om honom själv, farsan, etc, fick ungefär 10 k mindre. Det är tydligt att intresset för Chrippa började dala, och genererade inte så mycket längre. Nu de senaste veckorna har alla hans videor fått över 30 000 visningar. Oavsett om det handlar om Muppen och hans liv eller om Chrippa och Linnea.

Vi pratar om en man som köpt ett blått verifieringsmärke till Instagram, men han kommer förneka det in i döden om du anklagar honom för det. Allt för att folk ska få uppfattningen att han är viktig. Han är besatt av att ge "svar på tal" när någon kritiserar honom. Så när Chrippa påpekat att hans visningar är kassa när han går utanför ämnet, så har förstås Carl-Fredrik känt en bitterhet över det. Något som han kan "värja sig" mot och täppa till truten på killen enkelt, genom att köpa visningar ett tag och sedan själv ta upp det i videor.

Det är sådär han fungerar. Vi pratar inte om en normal människa. Vi pratar om en väldigt störd man som är sjukligt fixerad av sin egen image, och vad folk ska tro. Det viktigaste är inte att göra riktiga visningar som kan generera pengar. Det viktigaste är att folk ser att han gör visningar, och får föreställningen att det går bra för honom och att han tjänar pengar.

Han kan gå väldigt långt för att förbättra sin image. Där är hans tillbakaköp av Youtube-kanalen det kanske mest extrema exemplet. Eftersom han köpte tillbaka kanalen i det enda syftet att den hade en count på över 100 000 prenumeranter. Att många av dem består av köpta och döda följare spelar ingen roll, det är föreställningen som är det väsentliga. Visningarna blev inte bättre på den stora kanalen, och han hade fått tittare och subs även om han laddat upp om Chrippa från sin lilla kanal. Men då hade han inte kunnat flexa med över 100 000 prenumeranter. Han kan betala dyrt för att få göra det.

Rask är en sådan person, som skulle betala 100.000 för visa att han har 90.000. Om ni hänger med.

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Om det kostar honom halva kapitalförsäkringen må det vara hänt.😂
Extra skoj att vara tessan nu.
Citera
2024-11-20, 14:22
Avstängd
granny-pantiess avatar
Om det inte varit för Chrippa så hade Rask inte kunnat betala av för sin kanal till Livros ännu.

Rask borde göra en video och tacka Chrippa för att han nu äger sin kanal igen.
Citera
2024-11-20, 14:40
Medlem
knark-kungens avatar
Jävligt sanna ord på Prefabs story.

Beter man sig som världens största rövhål så kommer det alltid ikapp en, han rekommenderade Rask att jobba på sig själv.

Han har all anledning att vara orolig, han utlovar brutal ärlighet och som alla vet så skyr Karl ärlighet som pesten, han vågar inte ens leva i verkligheten.
Citera
2024-11-20, 14:46
Medlem
GreenBatterys avatar
Hahahahaha. Chrippa fixar nytt boende hur lätt som helst med KFM och eko i hasorna.
Stolpskottsbaronen leker detektiv för att återigen förtala.

Prioriteringar.

Ridå.
Citera
2024-11-20, 15:01
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Hahahahaha. Chrippa fixar nytt boende hur lätt som helst med KFM och eko i hasorna.
Stolpskottsbaronen leker detektiv för att återigen förtala.

Prioriteringar.

Ridå.
Rask borde fråga sig varför tycker man.

Känner ett par nolltaxerare med en och annan dom i bagaget som också löser lägenhet hur lätt som helst. Kan problemet vara personligt? Ingen vill hyra ut till den stora skithögen från Trosa bu fucking hu
Citera
2024-11-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Jävligt sanna ord på Prefabs story.

Beter man sig som världens största rövhål så kommer det alltid ikapp en, han rekommenderade Rask att jobba på sig själv.

Han har all anledning att vara orolig, han utlovar brutal ärlighet och som alla vet så skyr Karl ärlighet som pesten, han vågar inte ens leva i verkligheten.

Vad kan kan rimligen ha för hake på Rask ??
Tomma ord eller seriöst?
Citera
2024-11-20, 17:07
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Får aldrig upp reklam på BB's videos, är det ens någon som marknadsför sig hos honom?

Tänker såhär, vilket seriöst företag vill förknippas med en mobbarkanal?

Kom ihåg när han hade reklam för olika cbd oljor det var tider det. Det var innan don flesta hade förstått vilket svin han var.

Sen startade han egen business och då var hans olja den bästa på marknaden såklart..

CBD-oljan var betalt samarbete, inte reklamavbrott dvs "ads".

I forskningssyfte såg jag hela Rasks senaste video.

Den är 40:12 lång och jag fick reklamavbrott två gånger. Bägge gångerna visades en (1) annons.

Exakt 11:39 in kom en reklam från Temu (de lockar med en ficklampa).
Ca 38 min in kom en reklam från eToro (aldrig hört talas om dessa förut, de ville att jag skulle klicka på en länk och "trade and invest").

Jag kollade på senaste videon på några andra svenska kanaler för att jämföra.

- MoaMagdalena (fd Moa Murderess) - Snö-kul med bonusbarn. Längd: 40:56.
- Gordon Dewoon - Besöker Sveriges häftigaste hotell. Längd: 43:00.
- Ben Mitkus - Neos första steg. Längd: 39:29.

På samtliga dessa videos fick jag reklam vid tre tillfällen och varje avbrott visade två ads.
Alladin (chokladasken) Tui (fira jul i solen), Kicks (bli snygg och lukta gott på Black Friday), Coop (det är inte för tidigt att börja köpa julmat), Polisen (man ska anmäla om man bevittnar ett brott), Viaplay (sportpaket med längdskidåkning), Viking Line (julkryssning med julbord) KPA pension (för dig som jobbar i kommun och landsting), XXL (funktionssportiga kläder på Black Friday), Öresundslinjen (inget säger JUL som färjan Helsingborg-Helsingör?) och Zalando (moderiktiga modekläder på Black Friday) för att nämna några.

Det här är självklart ett alldeles för tunnt underlag att dra slutsatser från. Det är bara ungefär lika långa videos på svensktalande kanaler, och bara en person (jag!) deltog i undersökningen.

Jag kan inte utesluta att Youtube inte räknar in mig till Rasks målgrupp, kanske är systemet så avancerat att annonsörerna inte vill slösa sina pengar på mig när jag ser på honom? Bör tillägga att jag inte ser på någon av dessa kanaler till vardags, 1-2 gånger per år. Rasks videos ser jag nog 7-8 gånger per år.
Citera
2024-11-20, 17:23
Medlem
Skulle inte förvåna mig alls om det är han själv som köpt presenterna som "föjarna skall ha skickat till honom".
Citera
2024-11-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
CBD-oljan var betalt samarbete, inte reklamavbrott dvs "ads".

I forskningssyfte såg jag hela Rasks senaste video.

Den är 40:12 lång och jag fick reklamavbrott två gånger. Bägge gångerna visades en (1) annons.

Exakt 11:39 in kom en reklam från Temu (de lockar med en ficklampa).
Ca 38 min in kom en reklam från eToro (aldrig hört talas om dessa förut, de ville att jag skulle klicka på en länk och "trade and invest").

Jag kollade på senaste videon på några andra svenska kanaler för att jämföra.

- MoaMagdalena (fd Moa Murderess) - Snö-kul med bonusbarn. Längd: 40:56.
- Gordon Dewoon - Besöker Sveriges häftigaste hotell. Längd: 43:00.
- Ben Mitkus - Neos första steg. Längd: 39:29.

På samtliga dessa videos fick jag reklam vid tre tillfällen och varje avbrott visade två ads.
Alladin (chokladasken) Tui (fira jul i solen), Kicks (bli snygg och lukta gott på Black Friday), Coop (det är inte för tidigt att börja köpa julmat), Polisen (man ska anmäla om man bevittnar ett brott), Viaplay (sportpaket med längdskidåkning), Viking Line (julkryssning med julbord) KPA pension (för dig som jobbar i kommun och landsting), XXL (funktionssportiga kläder på Black Friday), Öresundslinjen (inget säger JUL som färjan Helsingborg-Helsingör?) och Zalando (moderiktiga modekläder på Black Friday) för att nämna några.

Det här är självklart ett alldeles för tunnt underlag att dra slutsatser från. Det är bara ungefär lika långa videos på svensktalande kanaler, och bara en person (jag!) deltog i undersökningen.

Jag kan inte utesluta att Youtube inte räknar in mig till Rasks målgrupp, kanske är systemet så avancerat att annonsörerna inte vill slösa sina pengar på mig när jag ser på honom? Bör tillägga att jag inte ser på någon av dessa kanaler till vardags, 1-2 gånger per år. Rasks videos ser jag nog 7-8 gånger per år.
Måste ge dig tummen upp för att du utför en intressant undersökning. Riktigt bra bidrag i tråden.

Det hade varit intressant att jämföra med Anjo eller clueenews. Får göra det själv om jag får tid över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in