Citat:
Ursprungligen postat av
EchoBloom
Tack!
Innan jag läste FUP var jag helt neutral i mitt huvud, hade inte tagit någons "parti". Men nu efter att ha gått igenom den tycker jag det talar starkt för att hon ljuger och enbart ångrat sig pga sitt ex/pojkvän.
Det är självklart helheten som gör att jag landar i den slutsatsen, men framförallt:
- Hennes Snap-konversationer med sin vän precis innan V kom till henne
- Att hon tog initiativet till att göra slut med sin kille "från ingenstans" som han beskriver det, han ber henne om att inte kontakta honom men hon kan inte låta bli att göra det ändå och skriver ett "kärleksbrev" som han sen inte svarar på -> hon blir frustrerad och börjar göra saker för att få hans uppmärksamhet
- Vs förhör där jag tycker han verkar trovärdig
Är ju uppenbarligen ett fall som minst sagt splittrar, och jag säger absolut inte att jag har rätt, trots att jag har väldigt svårt att förstå de som tror på henne rakt av.
Nu kommer förmodligen ingen (förutom V och BO) att någonsin få veta hela sanningen, men ponera att hon dragit en vals; Fyfan för att gå från studier på Chalmers och ett tillsynes gött liv i ungdomen, till att behöva sitta på kåken oskyldigt dömd för våldtäkt. Vilken jävla frustration.