Citat:
Ja, jag ser det som ett förtäckt hot. Fast smart skrivet. Du får betänka att smset föregåtts av våldtäkt. Såhär läser jag det hela, utifrån övrig information i fallet:
"Vi pratar inte om det här, för det tror jag spontant inte att du vill, för det skulle bli konsekvenser förstår du... Så uppfattar jag dig rätt att du vill att vi håller det här för oss själva, så slipper du de konsekvenserna som jag annars kommer utsätta dig för?"
I övrigt hade han redan berättat om det hela för en av sina polare. Innan han skickat smset. Men beskrev det som inte så bra sex. Så hans "omtanke" om målsägande, som du läser in i smset, finns inte där. Han hade inte för avsikt att vara tyst. Han hade förmodligen för avsikt att tysta målsägande däremot. Och det var därav han skrev smset. Smart formulerat dock.
"Vi pratar inte om det här, för det tror jag spontant inte att du vill, för det skulle bli konsekvenser förstår du... Så uppfattar jag dig rätt att du vill att vi håller det här för oss själva, så slipper du de konsekvenserna som jag annars kommer utsätta dig för?"
I övrigt hade han redan berättat om det hela för en av sina polare. Innan han skickat smset. Men beskrev det som inte så bra sex. Så hans "omtanke" om målsägande, som du läser in i smset, finns inte där. Han hade inte för avsikt att vara tyst. Han hade förmodligen för avsikt att tysta målsägande däremot. Och det var därav han skrev smset. Smart formulerat dock.
Tomaten det finns ett fenomen som kallas "Hindsight is always 20/20" och det betyder att när man har "facit" är det lätt att lägga pusselbitarna så att de passar "facit" i hand.
För det fall domen är en friande i HovR, vad läser du in i hans meddelande då?
Och dra inte den vanliga, "SAMMA SAK, DET ÄR BARA YTTERLIGARE EN VÅLDTÄKTSMAN SOM UNDSLAPP SITT STRAFF", för den vill jag helst slippa läsa någonsin igen, för det resonemanget har ingen någonsin haft i en misshandel, stöld eller förskingring, "Bara ytterligare en eko-brottsling som smusslat undan pengar och kommit undan".