2024-11-10, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
På vilket vis är det en "riskfylld situation" att generöst låta en klasskamrat sova över, när han har missat bussen hem, menar du? Ska kvinnor se alla män som eventuella våldtäktsförövare, menar du? Tom. sina klasskamrater? Fundera du på det, några varv. Till slut kan kvinnor inte umgås på tu man hand med män, eftersom det skulle kunna innebära "riskfylld situation". Till slut behöver kvinnor bära burka, för annan klädsel kan innebära "riskfylld situation".

Flertalet män är inte våldtäktsförövare. Så med flertalet män kan kvinnor umgås med, utan att det är "riskfyllt". Men du vill flytta det till att kvinnor inte ska umgås med män på tu man hand. Ok. Uppfattat. Dålig manssyn du har.

Det är i övrigt Vi*king som skulle låtit bli att gå dit. Han var full. Är man full, så får man ta ansvar för att man har sämre uppfattningsförmåga kring samtycke och helt enkelt låta bli att sova över hos någon av det motsatta könet som man vill ligga med... Risken är annars att man inte märker att samtycke inte finns. Och att man därmed åker dit för våldtäkt.

Uppenbart var det en risk eftersom hon blev våldtagen ja, är du svagsint eller?

Det finns tillfällen som kvinnor ska undvika, bla ta hem onyktert folk de inte känner mitt i natten. Tror du hon kommer göra om detta framöver tror du?
Citera
2024-11-10, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Inget hot inget våld han tafsade lite hon gav upp (gav samtycke) sög och red i timmar så jo det finns belägg för slutsatsen att hon ljuger det finns inga belägg för slutsatsen att viking är en våldtäktsman det har till och med de flesta i tråden insett, mer trams från dig behövs inte

Hon sa ifrån upprepade gånger och tog bort hans händer. Han fortsatte ändå. Säger någon ifrån/tar bort ens händer så slutar man hålla på. Annars får man stå sitt kast, att det kan bli en våldtäktsanmälan och en fällande dom.

Och målsägande har i övrigt beskrivit att när han bara fortsatte, trots att hon sagt ifrån. Så blev hon rädd att han skulle skada henne. Rädsla kan få människor att agera märkligt. I målsägandes fall gjorde hon därmed som hon blev tillsagd/instruerad (tex. att rida) för att slippa bli skadad. Det är lika mycket våldtäkt för det! Han lyssnade ju inte på henne när hon sa ifrån/visade att han inte hade samtycke.

Jag vet en kvinna som hade en ihärdig man på sig, hon var instängd med honom i ett rum och hans polare höll för dörren utifrån. De hade blivit inknuffade dit. Hon ville inte ha sex med honom och sa ifrån genom att försöka ta sig ut ur rummet och försökte värja sig undan från mannens tafsande, men insåg att han skulle "göra det" ändå, vare sig hon ville eller inte. Så hon gav upp om att försöka fortsätta kämpa emot och sa "jag vill använda kondom". För hon ville inte riskera könssjukdomar eller oönskad graviditet. Hon anmälde det aldrig. Varken våldtäkten eller att hans polare olagligt frihetsberövat henne. Hon såg det som "meningslöst". För med dåvarande lagstiftning hade det faktiskt varit just: meningslöst. Förmodligen var det dock varken första eller sista gången dessa män betedde sig så åt.

Kvinnor är i utsatt läge, om en fysiskt starkare man vill ha sex med dem och inte bryr sig om att kvinnan säger ifrån... Detta vet kvinnor om. Detta vet uppenbarligen även målsägande om. Så. När Vi*king inte hörsammar att hon inte vill. Så blir hon rädd, hon inser att hon kommer bli våldtagen och vill inte skadas/är rädd för att skadas. Och för att minimera den risken gör hon som hon blir tillsagd/instrueras att göra. Detta är dock inte samtycke, utan är handlingar gjorda av rädsla.

Vi*king skulle helt enkelt låtit bli henne, när hon sa ifrån. Han skulle överhuvudtaget inte ens ha sovit över hos henne, när han var full och därmed har svårare uppfattningsförmåga kring samtycke/inte samtycke. Han borde tagit en taxi hem.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-11-10 kl. 09:48.
Citera
2024-11-10, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vet inte vad din skeva världssyn har med något gällande diskussionen att göra? Både kvinnor och män har rätt att ”ligga runt” om dom väljer det men det är väl knappast vad det handlar om här?

Förstår att det är problematiskt att just lille Viking råkat hamna i nätet när det är så ni andra predatorer agerar dagligen medan ni fördömer andra predatorer.

Ta det för vad det är. Inte för att det kommer hindra galna muslimers nästa gruppvåldtäkt men å andra sidan så sätter det en viss standard för svenskar.

Kloka ord.
Citera
2024-11-10, 09:47
Medlem
Well det är bara hennes version att hon sa ifrån, du har genom hela tråden inte visat något objektivt som gör att vi bör lita mer på hennes ord än hans, att hon sagt till vänner efteråt är hörsägen och borde överhuvudtaget inte få användas i ett rättssamhälle
Citera
2024-11-10, 09:49
Medlem
Citat:
Well det är bara hennes version att hon sa ifrån, du har genom hela tråden inte visat något objektivt som gör att vi bör lita mer på hennes ord än hans, att hon sagt till vänner efteråt är hörsägen och borde överhuvudtaget inte få användas i ett rättssamhälle

Och du visar genom ditt sätt att skriva att du tror blint på Vi*kings ord.

Sammantaget är hennes historia trovärdigare och det finns bevisning/stödbevisning. Vi*kings historia lämnar mer att önska.
Citera
2024-11-10, 09:52
Medlem
Ja vi får helt enkelt vara överens om att vi inte är överens, jag anser att vikings version är mycket mer trovärdig
Citera
2024-11-10, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Uppenbart var det en risk eftersom hon blev våldtagen ja, är du svagsint eller?

Det finns tillfällen som kvinnor ska undvika, bla ta hem onyktert folk de inte känner mitt i natten. Tror du hon kommer göra om detta framöver tror du?

Så du menar att kvinnor ska ha facit i hand/vara synska och kunna se in i framtiden? För det är exakt vad du nu skriver.

Vi*king och målsägande kände varandra och var klasskamrater. Det var inte en främling hon erbjöd en sovplats på sitt golv, när han missat bussen hem.

Jag känner kvinnor som sovit över hos män/låtit män sova över hos dem utan att de har blivit våldtagna och utan att de ens har haft sex. Dessa män har nämligen inte varit några våldtäktsförövare. Men det står inte skrivet i pannan vem som är våldtäktsförövare och vem som inte är det. Det vanliga är att män inte är våldtäktsförövare. Men du verkar tycka att kvinnor ska se alla män som våldtäktsförövare. Vilket är en dålig manssyn.
Citera
2024-11-10, 09:57
Medlem
Citat:
Ja vi får helt enkelt vara överens om att vi inte är överens, jag anser att vikings version är mycket mer trovärdig

Skriver du från nyreggat konto. Jaja.
Citera
2024-11-10, 09:58
Avslutad
Citat:
Så du menar att kvinnor ska ha facit i hand/vara synska och kunna se in i framtiden? För det är exakt vad du nu skriver.

Vi*king och målsägande kände varandra och var klasskamrater. Det var inte en främling hon erbjöd en sovplats på sitt golv, när han missat bussen hem.

Jag känner kvinnor som sovit över hos män/låtit män sova över hos dem utan att de har blivit våldtagna och utan att de ens har haft sex. Dessa män har nämligen inte varit några våldtäktsförövare. Men det står inte skrivet i pannan vem som är våldtäktsförövare och vem som inte är det. Det vanliga är att män inte är våldtäktsförövare. Men du verkar tycka att kvinnor ska se alla män som våldtäktsförövare. Vilket är en dålig manssyn.

Du svarade inte på min fråga, tror du hon kommer låta fler onyktra klasskamrater som ringer mitt i natten att få sova hos henne?
Citera
2024-11-10, 09:58
Medlem
Citat:
Skriver du från nyreggat konto. Jaja.

Vad spelar det för roll att mitt konto är nyreggat? Kan jag inte ha läst FUP, dom och tråden om mitt konto är nyreggat?
Citera
2024-11-10, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xihali
Menar du att ett "nej" inte räcker för att visa att man inte vill? Du är ju slut i huvudet.

Håller med. Är inte okej att tjata och tvinga sig på någon. Man ska lägga skulden där den hör hemma. Fysiskt så är han troligtvis den starkaste.
Citera
2024-11-10, 10:05
Medlem
Svenska män är oftast svagare än kvinnorna
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Håller med. Är inte okej att tjata och tvinga sig på någon. Man ska lägga skulden där den hör hemma. Fysiskt så är han troligtvis den starkaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in