Citat:
Ursprungligen postat av
Tjingelong
Har nu sett sett flera poster här som säger att man kan gå flera år på aktivitetsstöd. Men jag tror att ni har gammal information (eller så har jag blivit felinformerad). En handläggare på AF berättade nyligen att det som gäller är att man nu får ca 450 dagar med aktivitetsstöd och därefter är man utlämnad till att söka socialbidrag. Någon som vet säkert vad som gäller?? Det låter jävligt hårt att man bara får drygt ett år på sig att lösa situationen innan man i stort sett hamnar på gatan, i tidigare så vadderade Sverige. Men vem vet kanske håller det sociala skyddsnätet nu till slut på att totalt kollapsa
Det har länge varit 450 dagar. Och när de dagarna slut, då jävlar....får man 450 dagar till. Men när DE dagarna är slut, då för satans helvete och igelkottar! Får man 450 dagar till. Men det krävs att man får ett nytt beslut varje gång. Och de tär jättesvårt. Arbetsförmedlaren måste ju gå in på sin dator och klicka i "nytt beslut".
Inget har ändrats med detta vad jag har sett. Men den nya dealen som moderatsvinen knackat igenom är att ersättningen ska sjunka från så att man knappt klarar sig till snatta mat och stjäla varje dag. Känns väldigt genomtänkt faktiskt.