Citat:
Ursprungligen postat av
Barf
Problemet är dock att det krävs närmare 30 år i en kö (om man pratar shlm) vilket gör att jämförelsen haltar betänkligt
Tror du på jultomten också? Ja, man kan säkert köa i 30 år om man vill, men man
behöver inte göra det.
Jag har de senaste 2 åren fått flertalet erbjudanden och sitter för närvarande på ett förstahandskontrakt som troligen kräver en 30 år i kön, minst. Ingen liknande (storlek, område) lägenhet har i alla fall förmedlats så långt bostadsförmedlingen har statistik. Jag har 2 år i kön.
Jag är inte exceptionell på något sätt. Inga rika föräldrar, guldpläterade kontakter eller andra fördelar annat än att jag har en stabil ekonomi och är proaktiv, relationsskapande och allmänt väljusterad. Det är ingen hög ribba. Det är heller ingen slump att boende i HR har högre inkomster (tror till och med blunders konstaterat detta) än dito i BR. Åtminstone i stan.
För att återknyta till huruvida HR är bättre än BR eller småhus; det beror väl på? Prioriteringar, livsstil, skede i livet, och säkerligen mycket annat. Jag har testat på huslivet och det passade inte mig då - för mycket jobb och meck, omständig kollektivtrafik, dyrt som fan och absurda mängder räkningar/avgifter. HR passar mig bättre, åtminstone just nu. BR kommer inte på tal dock - jävligt skev "ägande"form som inte riktigt faller mig i smaken.