Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Jag gillar ditt kreativa tänkande ibland men jag föredrar när pusselbitarna passar ihop någorlunda naturligt utan att man måste såga en massa. Som GM vore det uppenbara valet att säga 23:21. Det är som klippt och skuret för att inte rimligen hinna bli mördare men ändå vara eftersläntrare på Sveavägen. Jag kan inte riktigt släppa det.
Så jag väljer att tro på att efterspelsvittnet helt enkelt missuppfattade Roland. Det finns visserligen inga bevis, men eftersom SE redogör för Rolands tidskorrigering i förhör måste Roland ha nämnt både 23:19 och 23:20 för SE. Då finns det risk för missförstånd.
Godnatt.
Jag kan köpa att det blivit ett missförstånd...
Jag kan också köpa att han inte vill säga något om väktarna för att vilja vara på Sveavägen tidigare...
Jag kan köpa att han kollar på klockan på Sveavägen för när han väl placerat sig på Sveavägen för tidigt så kan han ändå inte påstå att han sett GM ...
Men ...Ja nu kommer det ett litet men
Han måste ju sett LJ i gränden även i din teori väl ?
Då begriper jag inte alls syftet med grejen då han kan säga exakt det han upplevde för det blir ju i princip samma som hans "påhittade" försök med att lägga sig lite tidigare och sen hitta på klocktittandet !
Sättet du tänker på är som att du försvara Engström om du fattar hur jag menar
Jag tror att han gör en kombination av lite alibi och lite förväxling som GM..
Han vill liksom både ha alibi och ändå gå där GM går....
Som jag skrivit tidigare i tråden...
Låt säg att något vittne skulle gå ut till polisen med orden : Jag såg Engström gå bakom LOP på Sveavägen !
Skulle faktiskt kunna vara vittne från bilar eller gåendes på trottoaren...!
Det skulle såklart vara besvärande men ändå är det ju det Engström själv påstår !
En sak som jag inte får grepp om är att Palmegruppen (1986) vet ju att Engström kommer ut 23:19 - 23:20 och inte pratar med väktarna !! Jaha vart menar dom då att Engström är på Sveavägen??