Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Lätt? Så då vad de alltså inte nödgade av alla diverse skäl.
Ja, det är tämligen lätt för mannen som gjort kvinnan gravid att få henne att välja att föda barn.
Om han vill.
Men vill inte
han/inte ger henne tillräckligt goda skäl att fortsätta graviditeten, så kommer kvinnans olika skäl till abort göra att hon känner sig nödgad till abort.
-
Dålig ekonomi tex. Är de två som tar ekonomiskt ansvar så försvinner det skälet. Uppenbarligen var det 166 män som inte var pigga på det.
-
För tidigt i förhållandet. Där kan mannen steppa upp och säga "ja, men jag vill satsa på oss, i synnerhet nu när du är gravid, jag älskar dig och vill leva med dig och vår avkomma". Höra med henne vad hon behöver för att hon ska känna sig säker på honom. Hade 107 av männen gjort detta, så hade det skälet varit ett minne blott för flera av kvinnorna.
-
Familjen fått de barn familjen vill ha. Dessa 117 män hade nog fått jobba lite hårdare... Men om de är bra pappor och bra män och tar mer ansvar, så kanske deras damer hade kunnat ändra sig.
-
Singel. Dessa 69 män hade bara kunnat säga "Ja, men låt oss bli ett par! Jag vill! Så tar vi hand om vårt barn tillsammans!".
-
Avstånd i ålder mellan barn: 59 män kan här steppa upp och säga sitt.
-
Partnern vill att jag ska göra abort: Dessa 55 män kan inte påverka kvinnan att vilja ha kvar avkomman.
-
Olämpligt boende: Vart är de 51 män som kan stötta upp i detta skäl?
-
Rädd för att föda: 28 män kunde här ha tagit sina kvinnor till doula.
-
Vill gifta mig först: 25 män hade här kunnat fria och gift sig med kvinnan innan magen börjat synas!
-
För stor påfrestning: 24 män hade här kunnat steppa upp och tagit ansvar så att kvinnan inte upplevde dessa stora påfrestningar!
-
Problem i relation till partnern: 14 män hade här kunnat föreslå parterapi!
-
Offer för våld i hemmet: Här är det förmodligen bäst med abort. För samtliga involverade.
Finns många skäl, där mannen kunnat "blåsa bort" kvinnans skäl till abort.
Ville du inte att abortantalen skulle minska? Blev det plötsligt jobbigt för dig, om det är mannen som ska ta manligt ansvar i den uppkomna situationen?