Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-14, 14:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag menar såklart att du ska hänvisa till ett specifikt inlägg, annars hade ju nöjt med din generella beskrivning. Kan du göra det?

Än så länge så är det du som tycks överdriva, med tanke på att du inte kan ge exempel.

Ett tips är att du tittar på tomatkungens alla inlägg i tråden
Citera
2024-10-14, 15:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ett tips är att du tittar på tomatkungens alla inlägg i tråden

Nu är vi där igen. Jag vill veta vad DU anser är överdrifter. Det är DU som säger att folk överdriver. Det är DU som säger att folk får kortslutningar" och DU som säger att folk gör "ramaskrin".

Jag vill alltså ha konkreta exempel på när DU anser dig att så skett. Är det något med detta som är oklart?
Citera
2024-10-14, 16:28
Medlem
Citat:
Det vi kan läsa i rapporten är vad kvinnorna uttryckt, inget annat. Och det kan faktiskt vara så att i 90 % av fallen så var kvinnan drivande till aborten. Det kan vara så. Det kan även vara så i 100% av fallen.

Det viktiga är att alla som hade partner (förutom 11 som hade partner men inte berättade för partnerna) berättade och pratade med sin partner. Om partnern var emot abort, hade det varit lätt för partnern att stoppa aborten. Genom att verkligen övertyga sin kvinna om att behålla fostret. Och detta övertygande har uppenbarligen inte skett. Sannolikt för att även partnern håller med om att det är det bästa.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-10-14 kl. 16:35.
Citera
2024-10-14, 18:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Så då är det en självklarhet enligt dig att huvudansvaret ligger på kvinnan om hon inte vill bli gravid?
Då tycker jag att du ska säga till de andra att det är självklart så slipper jag upprepa mig.

Enda gången som (huvud)ansvaret ligger på kvinnan är när hon är singel och inte vill bli gravid.

Liksom (huvud)ansvaret ligger på mannen som är singel och inte vill bli förälder.
Citera
2024-10-14, 18:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Kliv ner från dina höga hästar. Kvinnor är minst lika goda kålsupare när det gäller att kontrollera andras (mäns) sexualitet. Det är bara att titta på senaste veckans spektakel när hela Sverige stannade upp för att en man vågade nämna sexköp i radio i något annat än kraftigt fördömande ordalag. De två kvinnorna i studions reaktion samt efterföljande mediastorm säger allt. Anledningen till varför kvinnor blir så extremt provocerade av sexköp är för att när män har möjlighet till detta så tappar de kontrollen över mäns sexualitet och det tål inte kvinnor, i alla fall inte feministiskt hjärntvättade sådana som vi har i Sverige.

Vi har en lagstiftning sedan 25 år tillbaka som syftar till att kontrollera mäns sexualitet och kvinnor tycker den lagen är en självklarhet, trots att den är avskydd av alla inblandade och av världens alla människorättsorganisationer.

Så, återigen. Kliv ner från dina höga hästar.

Hade män varit de som fött barn hade kvinnor garanterat varit RADIKALA abortmotståndare och givetvis krävt ett totalförbud. Och om kvinnor hade varit de som främst köpte sex hade kvinnor och feminister stått längst fram och skrikit om hur män som vill förbjuda sexköp vill kontrollera kvinnors sexualitet precis som de gjort de senaste 4000 åren osv.

Det är så skrattretande uppenbart. Feministiskt hjärntvättade kvinnor som anser sig ha en självklar rätt att både döda ofödda barn och kontrollera mäns sexualitet. Pga känslor. Pga vad kvinnor "vill". Och alla män som ifrågasätter detta benämns som "osäkra pojkar", "incels", och "kvinnohatare" av såna som dig.

Det är verkligen helt otroligt att inte kvinnohatet där ute inte är större och mer omfattande än vad det är, med tanke på hur svenska kvinnor beter sig. Helt jävla sanslöst att skåda.

Sexköpslagen kom inte till för att kontrollera mäns sexualitet.

Sexköpslagen kom till för att skydda kvinnor och män från exploatering och utnyttjande från mestadels män.

Finns en stor prostitutionstråd om du vill diskutera sexköpslagen.

Detsamma kan sägas om manshat.
Citera
2024-10-14, 19:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu är vi där igen. Jag vill veta vad DU anser är överdrifter. Det är DU som säger att folk överdriver. Det är DU som säger att folk får kortslutningar" och DU som säger att folk gör "ramaskrin".

Jag vill alltså ha konkreta exempel på när DU anser dig att så skett. Är det något med detta som är oklart?

DU kan inte diktera vad JAG ska göra . I sådana fall tycker jag vi möts I.R.L. och så får du tala om det för mig då och vara lika tuff som du är bakom skärmen.
Jag har redan gett exempel på vad som skrivits och om du vill kolla igenom 600 sidor tråd för att få det konfirmerat eller bara lita på vad jag skriver är upp till dig. Jag har även tipsat dig om vems inlägg du kan rikta in ditt sökande hos.
Citera
2024-10-14, 19:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det viktiga är att alla som hade partner (förutom 11 som hade partner men inte berättade för partnerna) berättade och pratade med sin partner. Om partnern var emot abort, hade det varit lätt för partnern att stoppa aborten. Genom att verkligen övertyga sin kvinna om att behålla fostret. Och detta övertygande har uppenbarligen inte skett. Sannolikt för att även partnern håller med om att det är det bästa.
Lätt? Så då vad de alltså inte nödgade av alla diverse skäl.
Citera
2024-10-14, 20:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
DU kan inte diktera vad JAG ska göra

Jag har inte dikterat nånting. Jag har bett dig om något oerhört enkelt. Och du har inte kunnat leverera

Citat:
I sådana fall tycker jag vi möts I.R.L. och så får du tala om det för mig då och vara lika tuff som du är bakom skärmen.

Säg mig...är det inte personer som skriver saker i stil med vad du precis skrev som är s.k. klassiska keyboard-warriors?

Jag tänker inte underhålla en debatt om vem av oss två som är tuffast irl, ledsen att göra dig besviken

Citat:
Jag har redan gett exempel på vad som skrivits

Fast nu bad jag om citat. Förstår du skillnaden?
Citera
2024-10-14, 20:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag har inte dikterat nånting. Jag har bett dig om något oerhört enkelt. Och du har inte kunnat leverera

Säg mig...är det inte personer som skriver saker i stil med vad du precis skrev som är s.k. klassiska keyboard-warriors?

Jag tänker inte underhålla en debatt om vem av oss två som är tuffast irl, ledsen att göra dig besviken

Fast nu bad jag om citat. Förstår du skillnaden?

Jag träffas fortfarande väldigt gärna och fortsätter diskussionen. Varför letar inte du bland Tomatkungens alla inlägg om du nu så gärna vill veta? Då kommer du få se hur Tomatkungen har uttryckt sig.
Citera
2024-10-14, 20:28
Medlem
Citat:
Lätt? Så då vad de alltså inte nödgade av alla diverse skäl.

Ja, det är tämligen lätt för mannen som gjort kvinnan gravid att få henne att välja att föda barn. Om han vill.

Men vill inte han/inte ger henne tillräckligt goda skäl att fortsätta graviditeten, så kommer kvinnans olika skäl till abort göra att hon känner sig nödgad till abort.

- Dålig ekonomi tex. Är de två som tar ekonomiskt ansvar så försvinner det skälet. Uppenbarligen var det 166 män som inte var pigga på det.
- För tidigt i förhållandet. Där kan mannen steppa upp och säga "ja, men jag vill satsa på oss, i synnerhet nu när du är gravid, jag älskar dig och vill leva med dig och vår avkomma". Höra med henne vad hon behöver för att hon ska känna sig säker på honom. Hade 107 av männen gjort detta, så hade det skälet varit ett minne blott för flera av kvinnorna.
- Familjen fått de barn familjen vill ha. Dessa 117 män hade nog fått jobba lite hårdare... Men om de är bra pappor och bra män och tar mer ansvar, så kanske deras damer hade kunnat ändra sig.
- Singel. Dessa 69 män hade bara kunnat säga "Ja, men låt oss bli ett par! Jag vill! Så tar vi hand om vårt barn tillsammans!".
- Avstånd i ålder mellan barn: 59 män kan här steppa upp och säga sitt.
- Partnern vill att jag ska göra abort: Dessa 55 män kan inte påverka kvinnan att vilja ha kvar avkomman.
- Olämpligt boende: Vart är de 51 män som kan stötta upp i detta skäl?
- Rädd för att föda: 28 män kunde här ha tagit sina kvinnor till doula.
- Vill gifta mig först: 25 män hade här kunnat fria och gift sig med kvinnan innan magen börjat synas!
- För stor påfrestning: 24 män hade här kunnat steppa upp och tagit ansvar så att kvinnan inte upplevde dessa stora påfrestningar!
- Problem i relation till partnern: 14 män hade här kunnat föreslå parterapi!
- Offer för våld i hemmet: Här är det förmodligen bäst med abort. För samtliga involverade.

Finns många skäl, där mannen kunnat "blåsa bort" kvinnans skäl till abort.

Ville du inte att abortantalen skulle minska? Blev det plötsligt jobbigt för dig, om det är mannen som ska ta manligt ansvar i den uppkomna situationen?
Citera
2024-10-14, 20:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det är tämligen lätt för mannen som gjort kvinnan gravid att få henne att välja att föda barn. Om han vill.

Men vill inte han/inte ger henne tillräckligt goda skäl att fortsätta graviditeten, så kommer kvinnans olika skäl till abort göra att hon känner sig nödgad till abort.

- Dålig ekonomi tex. Är de två som tar ekonomiskt ansvar så försvinner det skälet. Uppenbarligen var det 166 män som inte var pigga på det.
- För tidigt i förhållandet. Där kan mannen steppa upp och säga "ja, men jag vill satsa på oss, i synnerhet nu när du är gravid, jag älskar dig och vill leva med dig och vår avkomma". Höra med henne vad hon behöver för att hon ska känna sig säker på honom. Hade 107 av männen gjort detta, så hade det skälet varit ett minne blott för flera av kvinnorna.
- Familjen fått de barn familjen vill ha. Dessa 117 män hade nog fått jobba lite hårdare... Men om de är bra pappor och bra män och tar mer ansvar, så kanske deras damer hade kunnat ändra sig.
- Singel. Dessa 69 män hade bara kunnat säga "Ja, men låt oss bli ett par! Jag vill! Så tar vi hand om vårt barn tillsammans!".
- Avstånd i ålder mellan barn: 59 män kan här steppa upp och säga sitt.
- Partnern vill att jag ska göra abort: Dessa 55 män kan inte påverka kvinnan att vilja ha kvar avkomman.
- Olämpligt boende: Vart är de 51 män som kan stötta upp i detta skäl?
- Rädd för att föda: 28 män kunde här ha tagit sina kvinnor till doula.
- Vill gifta mig först: 25 män hade här kunnat fria och gift sig med kvinnan innan magen börjat synas!
- För stor påfrestning: 24 män hade här kunnat steppa upp och tagit ansvar så att kvinnan inte upplevde dessa stora påfrestningar!
- Problem i relation till partnern: 14 män hade här kunnat föreslå parterapi!
- Offer för våld i hemmet: Här är det förmodligen bäst med abort. För samtliga involverade.

Finns många skäl, där mannen kunnat "blåsa bort" kvinnans skäl till abort.

Ville du inte att abortantalen skulle minska? Blev det plötsligt jobbigt för dig, om det är mannen som ska ta manligt ansvar i den uppkomna situationen?

Har du kollat upp kvinnornas/parens ekonomi? Vet du om det verkligen föreligger sådan dålig ekomomi så att de ej skulle kunna uppfostra ett barn? Nej det vet du inte.

För tidigt i förhållandet: Hur vet du att männen inte har gjort precis det du säger att de borde gjort?
Det kanske är kvinnan som inte vill och drar till med detta svepskälet. Du har återigen inte en aning om sanningshalten i det.

Att familjen redan har antalet barn de vill ha: Återigen kvinnans version. Tänk om flertalet av dessa män hade kunnat tänka sig ett barn till? Återigen du har inte en aning om hur det egentligen ligger till.

Och så vidare och så vidare....... Att du sitter och fabulerar fram saker för ju inte diskussionen vidare en millimeter.

Ska vi bara ta och konstatera att ingen av oss vet. Jag tycker bara det är synd att vi inte har männens uttalanden. En jämförelse hade varit intressant.
Citera
2024-10-14, 20:38
Medlem
Citat:
Har du kollat upp kvinnornas/parens ekonomi? Vet du om det verkligen föreligger sådan dålig ekomomi så att de ej skulle kunna uppfostra ett barn? Nej det vet du inte.

För tidigt i förhållandet: Hur vet du att männen inte har gjort precis det du säger att de borde gjort?
Det kanske är kvinnan som inte vill och drar till med detta svepskälet. Du har återigen inte en aning om sanningshalten i det.

Att familjen redan har antalet barn de vill ha: Återigen kvinnans version. Tänk om flertalet av dessa män hade kunnat tänka sig ett barn till? Återigen du har inte en aning om hur det egentligen ligger till.

Och så vidare och så vidare....... Att du sitter och fabulerar fram saker för ju inte diskussionen vidare en millimeter.

Ska vi bara ta och konstatera att ingen av oss vet. Jag tycker bara det är synd att vi inte har männens uttalanden. En jämförelse hade varit intressant.

Så du litar inte på vad kvinnorna uppgav som skäl?

Jag fabulerar inte. Jag ger beskrivningar över vad männen skulle kunna göra för att blåsa bort kvinnornas abortskäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in