2024-09-26, 19:49
Medlem
osnutens avatar
Om man söker på namnet Book verkar de flesta med det namnet i Norden bo i Iisalmi, Kuopio, Finland.

https://sv.geneanet.org/Efternamn/BOOK
Senast redigerad av osnuten 2024-09-26 kl. 20:01.
Citera
2024-09-26, 20:05
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Om man söker på namnet Book verkar de flesta med det namnet i Norden bo i Iisalmi, Kuopio, Finland.

https://sv.geneanet.org/Efternamn/BOOK
Fråga är ju då om namnet Book kommer från mormors släkt eller finska styvmorfars
Citera
2024-09-26, 20:08
Medlem
Å men stackars ANNA! Alla försöker alltid smutskasta henne!
Har inte sett vilken live hon avsåg, men boohoo, så finns alla hennes lives för evigt på nätet.
Hon får tugga i sig att hon själv postat;
*Anna pratar feminism
*Anna är bitter över en hel massa saker
(Molly Sandén tex)
I intervjun sa hon en sak och liksom idiotflinade, i liven var tonen en annan 🙂‍↔️

Orkar inte. Ork it förklara för dig Anna, som inte läser här, varför du för alltid kommer vara den som gjorde bort sig på sina lives för åtminstone halva Sveriges befolkning.
Alla känner någon, som känner någon som kä…Osv.

Hur hon inte bara ta att hon gjort fel, sagt något tokigt eller bara vara en normal människa som trampar i klaveret ibland och som står för det?

Ljuger!? Nej! Vi ÄGER Secunda Casa!
Ja fast nä det hon ju inte. Prinskorven sa ju att ni hyrde den (den liven finns ju också ute-för all framtid)
Nä det kunde hon ju inte heller bemöta utan att ljuga.
Bättre beskylla sin egna son för att vara en lögnare som fått lära sig att inte skryta om att mamma och pappa har en lägga i Spanien.

Mother of the year assessor goes toooo…
*Trumvirvel nu
ANNA TOLEDANO BOOOOOOOK!
Citera
2024-09-26, 20:28
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molton99
Fråga är ju då om namnet Book kommer från mormors släkt eller finska styvmorfars
För svåra frågor för mig
Jag undrar mest: Varför valde hon att inte göra dunderkarriär i Finland också?
ABC borde väl heta ungefär detsamma på finska?
Citera
2024-09-26, 21:57
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
http://bookbevakning.se/2022/04/03/a...-felicia-book/

Som Bloggbevakning, men med ironisk och krispig underton!
Älskar 😄👏
Hahaha, helt underbar! Jag skrattar varje gång jag läser det, trots att jag läst det flera gånger förut
Citera
2024-09-27, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Å men stackars ANNA! Alla försöker alltid smutskasta henne!
Har inte sett vilken live hon avsåg, men boohoo, så finns alla hennes lives för evigt på nätet.
Hon får tugga i sig att hon själv postat;
*Anna pratar feminism
*Anna är bitter över en hel massa saker
(Molly Sandén tex)
I intervjun sa hon en sak och liksom idiotflinade, i liven var tonen en annan 🙂‍↔️

Orkar inte. Ork it förklara för dig Anna, som inte läser här, varför du för alltid kommer vara den som gjorde bort sig på sina lives för åtminstone halva Sveriges befolkning.
Alla känner någon, som känner någon som kä…Osv.

Hur hon inte bara ta att hon gjort fel, sagt något tokigt eller bara vara en normal människa som trampar i klaveret ibland och som står för det?

Ljuger!? Nej! Vi ÄGER Secunda Casa!
Ja fast nä det hon ju inte. Prinskorven sa ju att ni hyrde den (den liven finns ju också ute-för all framtid)
Nä det kunde hon ju inte heller bemöta utan att ljuga.
Bättre beskylla sin egna son för att vara en lögnare som fått lära sig att inte skryta om att mamma och pappa har en lägga i Spanien.

Mother of the year assessor goes toooo…
*Trumvirvel nu
ANNA TOLEDANO BOOOOOOOK!
Eller som käre familjemedlemmen sa; - Anna
äger ingenting !! Bam Bam Bam
Citera
2024-09-27, 10:53
Medlem
TPLs avatar
"Solen skiner och jag mår extremt bra... men, tyvärr finns skuggorna överallt. Idag vaknade jag till klipp från en LIVE & det som kom fram stämmer inte!!! Jag kommer ge min respons i det som uttalats, för enough is enough. Men i första hand som alltid, så är jag upptagen med att LEVA & vara tacksam på riktigt, så skuggorna ställer jag mig inte i, för solen värmer sååå skönt, jag tankas med energi, blir brun & fräsch, njuter av att ta ett bad snart, lyssna på musik & spendera kvalitetstid med min härliga man, så jag återkommer i ärendet. För en sak är säker - den här Booken är trött på lögner från allt & alla som tar sig rätten att förtala, ljuga & missbruka mitt tålamod, snällhet för JA jag är snäll, min generositet, empati & omtanke. Det du ger, får du fom nu tillbaka & lögner kommer mötas med sanningen. Det räcker med er nu! "

Spännande. Nu blir det räfst och rättarting. Glömt är det där med att vara förlåtande och att vända andra kinden till. Nu jävlar är Anna på krigsstigen.
Citera
2024-09-27, 11:01
Medlem
DoktorNos avatar
Förutom några ord på engelska kan man ju undra varför hon använder ett "&" istället för "och" på flera ställen i texten? Ser ju bara kladdigt ut. Det började ganska bra i första delen av första meningen men sen spårade det ur.

Hon skulle behöva läsa in det hon missade i grundskolan.
Senast redigerad av DoktorNo 2024-09-27 kl. 11:04.
Citera
2024-09-27, 11:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Finska var ju lite “skämmigt” när Anna växte upp. Det sitter nog i? Sedan var det nog massor av skandinaviska kvinnor som föll för spanska badvakter när charterresor blev populära. Det var exotiskt då. I Annas värld är det fortfarande exotiskt… Får henne att känna sig unik.
Sen var det andra regler i Sverige för att få uppehållstillstånd. Att göra en svensk flicka på smällen var ett sätt att få det lite snabbare, ungefär som Paolo Robertos mamma som agerade glädjeflicka på diskoteken i Bryssel där Paolos pappa tömde sin säd och kunde flytta till Sverige.
Citera
2024-09-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Solen skiner och jag mår extremt bra... men, tyvärr finns skuggorna överallt. Idag vaknade jag till klipp från en LIVE & det som kom fram stämmer inte!!! Jag kommer ge min respons i det som uttalats, för enough is enough. Men i första hand som alltid, så är jag upptagen med att LEVA & vara tacksam på riktigt, så skuggorna ställer jag mig inte i, för solen värmer sååå skönt, jag tankas med energi, blir brun & fräsch, njuter av att ta ett bad snart, lyssna på musik & spendera kvalitetstid med min härliga man, så jag återkommer i ärendet. För en sak är säker - den här Booken är trött på lögner från allt & alla som tar sig rätten att förtala, ljuga & missbruka mitt tålamod, snällhet för JA jag är snäll, min generositet, empati & omtanke. Det du ger, får du fom nu tillbaka & lögner kommer mötas med sanningen. Det räcker med er nu! "

Spännande. Nu blir det räfst och rättarting. Glömt är det där med att vara förlåtande och att vända andra kinden till. Nu jävlar är Anna på krigsstigen.

Äntligen! Som vi har längtat efter SANNINGEN, THE TRUTH, VERDAD…. Älskar när Tooket vill vara ärlig och transparent
Citera
2024-09-27, 14:08
Medlem
TPLs avatar
"26 September 2024 17:14:01

🥰🇪🇸🥰🇪🇸🥰🇪🇸🥰 vårt nya!!! Nyper oss i armen, fortfarande i bästa zonen med ännu bättre läge fast inte långt från vårt underbara tidigare hem. Livet! Det blir verkligen bara bättre och bättre 👏🏽🥰❤️👏🏽🥰❤️👏🏽
"

Äntligen lite Carrera-marmor...

https://storynavigation-cdn.powergea...NpZD0yOTk5Yjg=
Citera
2024-09-27, 14:21
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"26 September 2024 17:14:01

🥰🇪🇸🥰🇪🇸🥰🇪🇸🥰 vårt nya!!! Nyper oss i armen, fortfarande i bästa zonen med ännu bättre läge fast inte långt från vårt underbara tidigare hem. Livet! Det blir verkligen bara bättre och bättre 👏🏽🥰❤️👏🏽🥰❤️👏🏽
"

Äntligen lite Carrera-marmor...

https://storynavigation-cdn.powergea...NpZD0yOTk5Yjg=

En vägg lika svart som Parasiten Annas själ...Hemmet är hennes mans o Anna sitter som en fästing o suger i sig det som går...
Senast redigerad av MaeWest 2024-09-27 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in