2025-02-28, 10:04
Medlem
Jag la upp detta i Anjotråden också, men känner att eftersom att Anna initierade hela denna film och det är hennes anteckningar som ligger till grund för dokumentären så platsar min text även här. (Ni som inte läser i Anjos tråd: Anjo har känt sig tvingad efter omfattande kritik runt att brottsoffrets namn hängs ut i trailer, Pr-kampanj för filmen och dokumentären har Anjo känt sig tvungen att justera filmen i sista sekund innan ”Premiär”)

Anjo kan klippa om sin film hur många gånger som helst – men så länge den heter Antonio – När rättvisan blir orättvis fortsätter han att förnedra och förminska brottsoffret och den upprättelse hon fick genom rättssystemet. PR-kampanjen han drivit runt den här "dokumentären", det marknadsmaterial han använt för att sälja filmen – är redan brottsligt. Han har skapat hype kring detta genom att använda en 13-årig tjejs NAMN, som omfattas av sekretess, i princip som ett säljargument. Det har skapat debatt och uppmärksamhet. Jag ser, som jag sagt tidigare, flera olika brott i det Anjo gör: ärekränkning, integritetsintrång, förtal, sekretessbrott, brott mot personuppgiftslagen osv.

Han kan "bleepa", maska och klippa om hur mycket han vill – att släppa filmen nu är -ett förvärrande av brottet-. Det han redan gjort kan inte göras ogjort. Han inledde kampanjen för dokumentären med att bryta mot lagen. Han gjorde klart att brottsoffret i filmen heter X. Han sa att han tänkte fortsätta berätta vad hon heter och hur hon betett sig i olika situationer. Kom ihåg att innehållet är av sexuell natur, en våldtäkt, mot barn (!!!). Detta har han gjort i flera intervjuer. Han har använt sin namnpublicering av ett sekretessskyddat namn för att väcka intresse.

Namnet är röjt. Brottet är begånget. Narrativet han driver är att den enda upprättelse hon fick – domen – är felaktig. Om han går vidare och släpper filmen så förvärrar han brottet. Varje steg gör det bara värre och värre. Att han nu städar lite är inget som förmildrar det han gjort. - Vi får inte glömma bort att det är för sent, han har hängt ut en för tillfället för brottet 13-årig tjej mot hennes vilja i offentligheten.

Jag hoppas verkligen att en polisanmälan mot Anjo redan ligger på en förundersökningsledares bord. Detta är en av de grövsta offentliga ärekränkningarna jag sett i Sverige – riktad mot en tjej som bevisligen blev utsatt som 13-åring. Kom ihåg att det här är en tjej som inte lever i offentligheten. Alltså Inte en av Anjos Youtube-kollegor som lever på att skapa drama hit och dit, utan förmodligen en helt vanlig, nu ca: 21 årig tjej som försöker gå vidare med livet.

Vi kan för fan inte ha ett samhälle där detta får passera igenom helt obemärkt.

Igen: Hoppas, hoppas, hoppas att brottsoffret har anmält honom – så att det här faktiskt prövas juridiskt.

Vi övriga: Det här måste stoppas! Skriv till Anjo. Förklara. I chattar, i DM – på ett sätt där han kan ta in argumenten utan att gå i försvar. Det här är viktigt på riktigt.

Vi kan inte bara låta sån här skit hända. Han/dom begår karraktärmord på en icke offentlig stackars ung kvinna som inte är någon ”YouTube-drama-profil” som absolut inte vill vara indragen i detta.
Citera
2025-02-28, 12:44
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violalang
Jag la upp detta i Anjotråden också, men känner att eftersom att Anna initierade hela denna film och det är hennes anteckningar som ligger till grund för dokumentären så platsar min text även här. (Ni som inte läser i Anjos tråd: Anjo har känt sig tvingad efter omfattande kritik runt att brottsoffrets namn hängs ut i trailer, Pr-kampanj för filmen och dokumentären har Anjo känt sig tvungen att justera filmen i sista sekund innan ”Premiär”)

Anjo kan klippa om sin film hur många gånger som helst – men så länge den heter Antonio – När rättvisan blir orättvis fortsätter han att förnedra och förminska brottsoffret och den upprättelse hon fick genom rättssystemet. PR-kampanjen han drivit runt den här "dokumentären", det marknadsmaterial han använt för att sälja filmen – är redan brottsligt. Han har skapat hype kring detta genom att använda en 13-årig tjejs NAMN, som omfattas av sekretess, i princip som ett säljargument. Det har skapat debatt och uppmärksamhet. Jag ser, som jag sagt tidigare, flera olika brott i det Anjo gör: ärekränkning, integritetsintrång, förtal, sekretessbrott, brott mot personuppgiftslagen osv.

Han kan "bleepa", maska och klippa om hur mycket han vill – att släppa filmen nu är -ett förvärrande av brottet-. Det han redan gjort kan inte göras ogjort. Han inledde kampanjen för dokumentären med att bryta mot lagen. Han gjorde klart att brottsoffret i filmen heter X. Han sa att han tänkte fortsätta berätta vad hon heter och hur hon betett sig i olika situationer. Kom ihåg att innehållet är av sexuell natur, en våldtäkt, mot barn (!!!). Detta har han gjort i flera intervjuer. Han har använt sin namnpublicering av ett sekretessskyddat namn för att väcka intresse.

Namnet är röjt. Brottet är begånget. Narrativet han driver är att den enda upprättelse hon fick – domen – är felaktig. Om han går vidare och släpper filmen så förvärrar han brottet. Varje steg gör det bara värre och värre. Att han nu städar lite är inget som förmildrar det han gjort. - Vi får inte glömma bort att det är för sent, han har hängt ut en för tillfället för brottet 13-årig tjej mot hennes vilja i offentligheten.

Jag hoppas verkligen att en polisanmälan mot Anjo redan ligger på en förundersökningsledares bord. Detta är en av de grövsta offentliga ärekränkningarna jag sett i Sverige – riktad mot en tjej som bevisligen blev utsatt som 13-åring. Kom ihåg att det här är en tjej som inte lever i offentligheten. Alltså Inte en av Anjos Youtube-kollegor som lever på att skapa drama hit och dit, utan förmodligen en helt vanlig, nu ca: 21 årig tjej som försöker gå vidare med livet.

Vi kan för fan inte ha ett samhälle där detta får passera igenom helt obemärkt.

Igen: Hoppas, hoppas, hoppas att brottsoffret har anmält honom – så att det här faktiskt prövas juridiskt.

Vi övriga: Det här måste stoppas! Skriv till Anjo. Förklara. I chattar, i DM – på ett sätt där han kan ta in argumenten utan att gå i försvar. Det här är viktigt på riktigt.

Vi kan inte bara låta sån här skit hända. Han/dom begår karraktärmord på en icke offentlig stackars ung kvinna som inte är någon ”YouTube-drama-profil” som absolut inte vill vara indragen i detta.
Hold your horses!
Jösses, du går ju på värre än den där Anjo.
Det är bara ni i vloggvärden och de som följer Anna Book som vet något om detta, och det är en promille av Sveriges befolkning. Normala människor rör sig inte i de kretsarna, och förhoppningsvis inte den här tjejen heller. Det är ert eget lilla universum som andra tycker är trams, om de ens vet att det existerar.

Anna gör dock sin son en stor björntjänst. Någon god mor är hon således icke!
Citera
2025-02-28, 15:23
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Hold your horses!
Det är bara ni i vloggvärden och de som följer Anna Book som vet något om detta, och det är en promille av Sveriges befolkning. Normala människor rör sig inte i de kretsarna, och förhoppningsvis inte den här tjejen heller. Det är ert eget lilla universum som andra tycker är trams, om de ens vet att det existerar.

Bra att du sätter perspektiv på pseudohändelsen. Jag blev själv nyfiken och googlade lite på vad allt "fuzz" handlar om. Det är ju för fan "barn". I alla fall beter de sig som barn. Ungs idioter sitter framför sina datorer och leker journalister. De är inga journalister. De är knappt läskunniga. Anna Book är en gammal kärring som fått en ny vår där hon själv skapat sitt eget drama. Blodad tand efter sandlådebråket med Jockibois brorsa. Killen som gjort filmen verkar ju hjärnskadad och lyssnar inte. Intervjuas av en bimbo på Riks. Riks programledare ser ut att vara sjutton år och läser innantill. Naturligtivs tar hon inte upp det förra bråket Anjo lyckades med. Det där han låter två nazister berätta sin sanning om judar, utan att Anjo har en aning om vad de pratar om. Vilket nazzarna inte heller har. Men så vi vet vilka små mörka rum de här lallarna leker i. Och så sitter det andra hobbyjournalister hemma och förfasar sig och ska ge sin version av saken. "Sanning" är ett ord som ofta kommer fram. Sanningen är att Antonio är dömd och ingen film i världen kommer förändra det. Familjen Book kommer bli persona non grata i hela nöjesvärlden, som om de inte redan vore det.
Citera
2025-02-28, 18:05
Medlem
Citat:
Hold your horses!

Ah fan… du kanske har rätt i det. Jag var bara så sjukt jävla upprörd tidigare idag. Om vi byter tonläge då. Affischen till filmen, är den inte lite Skinnskatteberg över den? Jag tror Antonio har en snus inne på bilden. :-) Gudfadern från skinnet…
Citera
2025-02-28, 18:10
Medlem
Om det stämmer att Anjo ändrar i filmen nu i sista sekund, för att rädda sitt skinn för en eventuell backlash: Hur kommer madame Toledano hantera det?

Utåtriktad ilska?
eller
Svartvita bilder med citat?

Citera
2025-02-28, 19:25
Medlem
MaeWests avatar
Är det inte det som är syftet med den där skiten som kallas "film"? Att speciellt Anna får chansen att hänga ut, förnedra o förtala Antonios offer?

Anna anser väl att eftersom Antonios offer han utsatte för ett tämligen grovt övergrepp när hon var medvetslös, skall löpa gatlopp för att hon hade den dåliga stilen att anmäla Annas fantastiska son som haft ett litet helvete pga att en liten "slampa" inte hade vett att bli glad över att få Anna Books son, Antonio Toledano-Book:s pitt inkörd i munnen när hon var medvetslös.

Anna Book är en bajskorv.
Citera
2025-02-28, 21:03
Medlem
flugornass avatar
Jag är övertygad om att Anna på ett eller annat sätt drar nytta av dokumentären oaktat hur den landar, hon kommer gråta ut i media hur Anjo feltolkat allt vad hon sagt "tårar" och att familjens intentioner var att belysa en problematik som unga växer upp med droger och alkohol "bla bla".

Antonio medverkade på falska grunder av Anjo som förfalskat en del av materialet, det är verkligen inte sanningen som kommer fram i dokumentären.

Antonio kommer bevisa det när han är klar med sin biograf, då kommer ni häpna "tårar" det här påhoppet på min familj är det värsta jag varit med om under mitt liv som artist.
Citera
2025-03-01, 06:35
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Bra att du sätter perspektiv på pseudohändelsen. Jag blev själv nyfiken och googlade lite på vad allt "fuzz" handlar om. Det är ju för fan "barn". I alla fall beter de sig som barn. Ungs idioter sitter framför sina datorer och leker journalister. De är inga journalister. De är knappt läskunniga. Anna Book är en gammal kärring som fått en ny vår där hon själv skapat sitt eget drama. Blodad tand efter sandlådebråket med Jockibois brorsa. Killen som gjort filmen verkar ju hjärnskadad och lyssnar inte. Intervjuas av en bimbo på Riks. Riks programledare ser ut att vara sjutton år och läser innantill. Naturligtivs tar hon inte upp det förra bråket Anjo lyckades med. Det där han låter två nazister berätta sin sanning om judar, utan att Anjo har en aning om vad de pratar om. Vilket nazzarna inte heller har. Men så vi vet vilka små mörka rum de här lallarna leker i. Och så sitter det andra hobbyjournalister hemma och förfasar sig och ska ge sin version av saken. "Sanning" är ett ord som ofta kommer fram. Sanningen är att Antonio är dömd och ingen film i världen kommer förändra det. Familjen Book kommer bli persona non grata i hela nöjesvärlden, som om de inte redan vore det.
Det kanske jag gjorde, men du skiftade snabbt tillbaka till samma rant som Violalang startade, utan att verka medveten om det själv. Jag har ingen susning om bråket med Jockibois brorsa, bimbon på Riks eller några nazister. Förvånad över att du inte fick in Trump här också.

Det jag reagerar på i den här historien är Annas och Robertos bristande föräldraskap. Antonio har sedan yngre tonår varit ute på villovägar och spelat tuff på fel arenor, det har funnits otaliga möjligheter att fånga upp honom, samt tillrättavisa ungen. Anna och Roberto har istället försvarat och möjliggjort hans destruktiva liv. Att Anna tagit initiativ till den här "dokumentären" övergår mitt förstånd.

Jag tycker inte synd om Antonio, ger man sig in i leken får man leken tåla. Han är vuxen nu, dessutom.
Anna och Roberto har dock lagt grunden för detta förfall, det borde de inse och äga.

Citat:
Ursprungligen postat av Violalang
Ah fan… du kanske har rätt i det. Jag var bara så sjukt jävla upprörd tidigare idag. Om vi byter tonläge då. Affischen till filmen, är den inte lite Skinnskatteberg över den? Jag tror Antonio har en snus inne på bilden. :-) Gudfadern från skinnet…
Du byter inte tonläge, du byter ämne.
Affischen kanske speglar innehållet? Skinnskatteberg verkar dock betydligt mysigare.
Jaha, ja det är många som snusar. Jag vet inte riktigt vad du vill få fram med det konstaterandet.

Jag undrar hur Anna med familj känner idag när "dokumentären" ska släppas. Har de laddat med chips och dipp, eller valium och vin?
Citera
2025-03-01, 07:13
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Det jag reagerar på i den här historien är Annas och Robertos bristande föräldraskap. Antonio har sedan yngre tonår varit ute på villovägar och spelat tuff på fel arenor, det har funnits otaliga möjligheter att fånga upp honom, samt tillrättavisa ungen. Anna och Roberto har istället försvarat och möjliggjort hans destruktiva liv. Att Anna tagit initiativ till den här "dokumentären" övergår mitt förstånd.

Precis så. Antonio är liksom urtypen för kille som ligger i riskzon för att hamna rejält snett - han har funktionsnedsättning, men räknas samtidigt in i gruppen "högfungerande" med allt det innebär. Antagligen så påverkar det inte bara hans impulskontroll och konsekvenstänk, utan även hans självförtroende. Det verkar som det började gå rejält snett i tidiga tonåren, men istället för att göra någonting så har vi sett prov på i domarna/FUP att Anna ljugit för ungens brott (jackan) eller försökt pressa andra att inte anmäla.

Roberto verka å andra sidan helt ha lagt sig platt som förälder. Vad i helvete har han sysslat med? Jag fattar att han antagligen behövt jobba mycket med Anna hemma, men inte fan har han mindre föräldraansvar för det.

Och ja, såklart måste Antonio ta ansvar för sina handlingar. Men vilken hjälp får han av sina föräldrar att göra det i dagsläget? Anna var den som initierade dokumentären, hon sitter och bölar över att hon inte fick sitt Wahlgrens värld-program för att de inte kunde ha en kille dömd för våldtäkt på teve. Nu försöker hon göra en smutskastningsdokumentär tillsammans med någon lågintelligent YooToobare i hopp om att rentvå sitt eget namn. Jag tror inte hon bryr sig så mycket om hur det påverkar Antonio. Om han dör av en överdos när han inte kan hantera efterdyningarna så kan hon alltid dra ut sorgsen spansk mamma-outfiten och sitta hos Malou en stund.

Jag vet att det är populärt att kritisera gammelmedia, men i det här fallet hoppas jag att de går in och sliter "dokumentären", tillsammans med Mamacita, i stycken.
Citera
2025-03-01, 10:11
Medlem
Citat:
Du byter inte tonläge, du byter ämne.

Nej, du har helt rätt – mitt ah fan… handlade om att du hade en poäng i att jag borde sansa mig lite, att du kanske hade rätt i att jag var lite för ”agiterande”. Men jag känner fortfarande att fokus bör ligga där. På det osmakliga runt denna dokumentär. Att jag kanske sprattlade iväg lite för långt på tangentbordet. Där ger jag dig rätt.

Det som händer mot brottsoffret i den här soppan är fullständigt förkastligt. Det är smutsigt, det är osmakligt – och jag känner genuint att det är just där uppmärksamheten bör stanna: Vid Anjo och familjen Books vidriga agerande.

Att göra en dokumentär, ”beställd” av en dömd våldtäktsmans mamma, på sjukt lösa grunder, åtta år efter att domen fastställts i samtliga, tillämpliga, rättsinstanser, och bygga den på gärningsmannens ”jag har inte gjort det” samt exponera brottsoffrets namn – det är så infantilt och ohederligt att det knappt går att sätta ord på. Och det riskerar att sabotera en stor del av det brottsoffret kämpat för att läka.

Så ja, jag tycker vi ska hålla fokus där det hör hemma: På hur självförhärligande och gränslöst osmakliga Anjo och familjen Book beter sig.
Citera
2025-03-01, 10:17
Medlem
TPLs avatar
Från Anjos tråd
"det står att filmen släpps : Available Mar 1, 2025, 12:00 PM ET"

Är det inte Anjo som missuppfattat och det skulle ha stått CET?
Hursomhelst är väl Anna och Antonio, och Anjo, helt till sig nu och har bullat upp för att fira triumfen. Äntligen ska grabben få upprättelse...
Citera
2025-03-01, 11:07
Medlem
Mune Sangss avatar
Har Anjovisen släppt filmen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in