2024-09-09, 11:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det gör du ju hela tiden. Du gjorde det precis just nu.
Ja att en socialsekreterare inte är lämplig att avgöra det förstår nog alla som har en hjärna att tänka med och som vet vad socionom är för utbildning. En i princip arbetsmarknadspolititisk åtgärd, med hittepåjobb som skulle kunna rationaliseras bort till stor del.

Citat:
Vem är du att avgöra om en socialsekreterare är lämplig eller ej?
Det vet alla som vet vad som ingår i en socionomutbildning.

Citat:
Aha? Kultur säger du, vilken kultur tillhör hijaben?
Ja vad tror du själv?

Citat:
Om en svensk konverterar till islam och tvingar barnet bära hijab, vems kultur är det då?
Vad har det med saken att göra?

Citat:
Orkar inte förklara det för dig igen. Sker det frivilligt av barnet kommer ingen ifrågasätta hijaben.
Ja men hur ska du bevisa att det är tvång?

Citat:
Börjar dock hoppa på septembersflickans förslag att helt förbjuda hijab innan viss ålder. Enbart för att slippa sådana som dig, blir väldigt mycket mer lättarbetat än att förklara för varenda imbecill.
Jaha kultledaren i denna tråd kanske är värd att lyssna på. Gör man som den stora kultledaren säger så blir det "rättssäkert" för barnen. Eller kanske inte?

Citat:
Du får jättegärna göra ett excelark med dom tillfällena jag tittat på TT, som du säger finns historik. Bör inte ta så lång tid.
haha nej tack, men den som är intresserad kan gå in och läsa själv vad du spottat ur dig.

Citat:
Tack, siffran hade gått från 34k till 100k+ under mitt styre. Hade ryckt barn till höger o vänster. Tur man inte jobbar med sånt.
Jaha och hur tänkte du finansiera detta? Vad kostar det och vad skulle barnen få ut av det tror du? Vad skulle det kosta att öka antalet placerade barn till 100 k? Var ska du få alla pengar ifrån? Och vad ska du dra ner på? Och hur ska du finansiera de ökade kostnaderna för psykvården och BUP för alla barn och föräldrar som drabbas?

Citat:
Vilken mytomani?
ja du... det vet du nog innerst inne.

Citat:
Du pratar bla med Fia här i tråden, kallar henne psyksjuk och annat. Du mobbar och trycker ner henne hela tiden. Du måste låta henne vara.
Jag menar att Fia är psukiskt nedbruten av soc, som så många andra föräldrar dukat under av deras framfart. Jag förstår varför hon är som hon är.

Citat:
Men det är bra att du inte kollar på livesen, trots allt det tråden handlar om. Då blir det änmer lätt att lämna tråden för din del.
Nej jag förstår inte det roliga med att titta på människor som mår dåligt och som blivit av med sina barn. Normala människor finner inget nöje i det.

Citat:
Palm sitter i en sits som gör att hon inte har så mycket att komma med.
Som beror på socialtjänsten har satt henne i en sits som inte går att komma ur.
2024-09-09, 11:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfats
Så du kritiserar folk för att dom kollar på FU och du är stolt över hur lite information du själv har?

Om man säger sig bry sig om barn så håller man inte på och trakasserar biologiska föräldrar på TikTok, som alldeles uppenbart inte mår bra av förklarliga skäl.

Inga av socfansen i denna tråd bryr sig det minsta om barns väl och ve. Det är alldeles tydligt.

Jag ser något annat än vad de flesta i denna tråd ser, nämligen av socialtjänsten psykiskt nedbrutna biologiska föräldrar. Det är inte roligt, det är ingen underhållning och det är deras barn som får ta smällen för att ni sitter och gör detta till någon slags underhållning.

Bryr man sig på riktigt om barn så håller man inte på som gänget i denna tråd.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-09-09 kl. 11:39.
2024-09-09, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Det är en jävla stor skillnad mellan keps, kippa och slöja. Barns grovmororiska utveckling störs inte av en keps eller kippa. Det är inte lätt att lära sig cykla eller sporta m.m. med slöja. Dessutom är det varmt och svettigt för tjejerna. Vi kan misstänka svåra problem i en familj där flickor i förskolan kläs i slöja. Du är så tappad Kurreburre.

Kurreburres islamistiska argumentation utgör ett typiskt men gott exempel på varför förbud mot slöja är den enda vettiga vägen att gå. Förbud mot slöja under hela grundskolan tillsammans med införandet av obligatorisk förskola kommer få god effekt.
2024-09-09, 11:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Kurreburres islamistiska argumentation utgör ett typiskt men gott exempel på varför förbud mot slöja är den enda vettiga vägen att gå. Förbud mot slöja under hela grundskolan tillsammans med införandet av obligatorisk förskola kommer få god effekt.

Åh den stora kultledaren har uttalat sig. Bäst att lyda undersåtar och tillbe den stora och allsmäktige socialtjänstguden!

Glöm inte regel nummer ett: Socialtjänsten kan aldrig ha fel. Och om socialtjänsten mot förmodan skulle ha fel så gäller regel nummer ett.
2024-09-09, 12:06
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja att en socialsekreterare inte är lämplig att avgöra det förstår nog alla som har en hjärna att tänka med och som vet vad socionom är för utbildning. En i princip arbetsmarknadspolititisk åtgärd, med hittepåjobb som skulle kunna rationaliseras bort till stor del.

Det vet alla som vet vad som ingår i en socionomutbildning.

Vem är du att avgöra om det är ett hittepå-jobb och politisk åtgärd?

Citat:
Ja vad tror du själv?

Ingen aning, vet inte att den tillhör någon kultur. Men religion.

Citat:
Vad har det med saken att göra?

Du började prata kultur och gjorde kopplingen till ett religiöst plagg. Fråga dig själv, vet inte.

Citat:
Ja men hur ska du bevisa att det är tvång?

Ett exempel är att fråga barnet, som kanske säger att pappa tvingar. Bara ett exempel. Fia skriker ju om att man ska prata med barnen.

Citat:
Jaha kultledaren i denna tråd kanske är värd att lyssna på. Gör man som den stora kultledaren säger så blir det "rättssäkert" för barnen. Eller kanske inte?

Helt klart lättast och effektivast. Passar d ej kan man alltid flytta. Vore fantastiskt.

Citat:
haha nej tack, men den som är intresserad kan gå in och läsa själv vad du spottat ur dig.

Så är det. Men du kom med påståendet att jag lägger mycket tid på att sitta på TT. Tänkte att du hade belägg för det, men som vanligt faller det platt.

Citat:
Jaha och hur tänkte du finansiera detta? Vad kostar det och vad skulle barnen få ut av det tror du? Vad skulle det kosta att öka antalet placerade barn till 100 k? Var ska du få alla pengar ifrån? Och vad ska du dra ner på? Och hur ska du finansiera de ökade kostnaderna för psykvården och BUP för alla barn och föräldrar som drabbas?

Pengar är lätt att ordna. Hade infört en lathetsskatt som skulle drabba bla dig, Fia och Sulle. Man betalar för varje dag man inte arbetar. Sen hade jag fimpat en jävla massa bidrag.

Räcker nog till 100-200k omhändertagna barn.

Citat:
ja du... det vet du nog innerst inne.

Nej det var du som slängde ur dig det, förstår inte relevansen till det citerade. Vad har jag mytat?

Citat:
Nej jag förstår inte det roliga med att titta på människor som mår dåligt och som blivit av med sina barn. Normala människor finner inget nöje i det.

Som beror på socialtjänsten har satt henne i en sits som inte går att komma ur.

Jag förstår inte det roliga i att sitta i en tråd om något man tycker är tråkigt och diskutera soc med folk som inte vill diskutera soc.

Ändock är du här.

Citat:
Om man säger sig bry sig om barn så håller man inte på och trakasserar biologiska föräldrar på TikTok, som alldeles uppenbart inte mår bra av förklarliga skäl.

Av dom som är aktivt delaktiga här vill jag påstå att ingen trakasserar de biologiska föräldrarna på TT.

Citat:
Inga av socfansen i denna tråd bryr sig det minsta om barns väl och ve. Det är alldeles tydligt.

Jasså? Vem är du att avgöra det?

Tur att dom har dig Kurt, fader till alla barn.

Citat:
Jag ser något annat än vad de flesta i denna tråd ser, nämligen av socialtjänsten psykiskt nedbrutna biologiska föräldrar.

Vi ser det klart och tydligt. Men vi är inte blinda och korkade som inte kan dra slutsatsen att dom hade psykiska problem redan innan.

Citat:
Det är inte roligt, det är ingen underhållning och det är deras barn som får ta smällen för att ni sitter och gör detta till någon slags underhållning.

Bryr man sig på riktigt om barn så håller man inte på som gänget i denna tråd.

Eller du för den delen. Som häller bränsle på brasan.
2024-09-09, 12:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vem är du att avgöra om det är ett hittepå-jobb och politisk åtgärd?
Läs en LVU-utredning till exempel och jämför med vad som står i soc journaler. Mängder med faktafel. Det skulle AI kunna göra bättre och utan fuskande. Och det är bara en av många tillämpningsområden som skulle kunna effektivisera arbetet i offentlig sektor. Hittepåjobb i allra högsta grad. Det sitter personer som ordbajsar och ljuger om föräldrar på arbetstid.

Citat:
Ingen aning, vet inte att den tillhör någon kultur. Men religion.
Mycket möjligt. Men ett klädersplagg är inte skäl för någon oro i sig.

Citat:
Du började prata kultur och gjorde kopplingen till ett religiöst plagg. Fråga dig själv, vet inte.
Ja eftersom klädsel är starkt kopplad till kulturell bakgrund, men det behöver inte betyda att barnet tvingats på plagget.

Citat:
Ett exempel är att fråga barnet, som kanske säger att pappa tvingar. Bara ett exempel. Fia skriker ju om att man ska prata med barnen.
Det är väl lite både och. barn kan vara manipulerade så inte så lätt att enbart lita på vad ett barn säger.

Citat:
Helt klart lättast och effektivast. Passar d ej kan man alltid flytta. Vore fantastiskt.
Ja det kommer nog också ske.

Citat:
Så är det. Men du kom med påståendet att jag lägger mycket tid på att sitta på TT. Tänkte att du hade belägg för det, men som vanligt faller det platt.
Du lägger ganska mycket tid på att smutskasta Fia och hennes vänner. Så mycket kan vi säga.

Citat:
Pengar är lätt att ordna. Hade infört en lathetsskatt som skulle drabba bla dig, Fia och Sulle. Man betalar för varje dag man inte arbetar. Sen hade jag fimpat en jävla massa bidrag.
Lugga en skallig? Jo tjena mittbena.

Citat:
Räcker nog till 100-200k omhändertagna barn.
200 k placerade barn? Vet du vad det skulle kosta? Då börjar vi prata Fias siffror här... 100 miljarder ca årligen, exklusive BUP och psykvård som kommer till.

Citat:
Nej det var du som slängde ur dig det, förstår inte relevansen till det citerade. Vad har jag mytat?
Du vet precis vad jag pratar om.

Citat:
Jag förstår inte det roliga i att sitta i en tråd om något man tycker är tråkigt och diskutera soc med folk som inte vill diskutera soc.

Ändock är du här.
Det går inte att prata om detta ämne utan att diskutera vad soc är för myndighet och hur de jobbar. Och de begår stora och skadliga misstag på daglig basis som kostar både barn och föräldrar deras liv.

Citat:
Av dom som är aktivt delaktiga här vill jag påstå att ingen trakasserar de biologiska föräldrarna på TT.
Jasså varför då?

Citat:
Jasså? Vem är du att avgöra det?

Tur att dom har dig Kurt, fader till alla barn.
jag ser hur ni håller på och det gagnar inga barn. Det förvärrar bara situationen för dem.

Citat:
Vi ser det klart och tydligt. Men vi är inte blinda och korkade som inte kan dra slutsatsen att dom hade psykiska problem redan innan.
Vad ni inte förstår är hur det var innan och hur det blev efter, samt hur soc bryter ner föräldrar med barn på LVU psykiskt. Det är så många som berättar precis samma historia och man kan inte tro att det kan få gå till på detta sätt i Sverige, men det gör det.

Citat:
Eller du för den delen. Som häller bränsle på brasan.
Nej eftersom jag inte är inne på TT, facebook eller andra ställen och kommenterar. Det är bara här jag skriver. Så fort man är inne och tittar på lives och skriver så påverkas algoritmen och det vill jag givetvis undvika för barnens skull
2024-09-09, 13:39
Medlem
Till KurreBurre!

Det är ytterst märkligt att du vet så mycket trots att du ändå vet så lite.
Du tittar inte på TT, men ändå försvarar du Fia då hon pratar med kluven tunga, du påstår att du läst en ”bekants” utredning och uppmanar andra att läsa utredningar och jämföra dom med LVU domar. LVU domar som du påstår att du själv aldrig läser eller begär ut. För att läsa dom på trollbloggen skulle du aldrig göra eftersom du anser att personen bakom den sysslar med förtal. En blogg som har utgivningsbevis.
Du anser att nästintill alla föräldrar som hänger på TT har psykisk ohälsa på grund av soc. Att det skulle vara orsak att till ett omhändertagande vänder du dig ifrån.
Grädde på moset är ändå då du anser att en slöja på ett litet barn är att jämföra med en keps, att alla barn är på ett eller annat sätt är påtvingad olika klädesplagg.
Dina inlägg blir bara mer och mer taffliga och löjliga. Ja dom är inte bara det, dom är korkade och skrivna av en person som lever helt i förnekelse.

Innan du nu besvarar detta så vill jag avsluta med att, Ja, jag har läst utredningar (fler är en bekants), Ja, jag har läst flertalet LVU domar, Nej, jag jobbar inte på socialtjänsten, och Ja, socialtjänsten begår misstag.
2024-09-09, 13:41
Medlem
Demonstration i Bergsjön verkar starta igen idag just nu de hade ju ett uppehåll när de trodde att artiklar i GP skulle ge något
2024-09-09, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Demonstration i Bergsjön verkar starta igen idag just nu de hade ju ett uppehåll när de trodde att artiklar i GP skulle ge något

Och professor Midfrost är förste talare och svänger med ord han inte förstår.
Läste jag inte någonstans att SA sagt att det pausades för att hon haft en dialog med socialtjänsten?
2024-09-09, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Och professor Midfrost är förste talare och svänger med ord han inte förstår.
Läste jag inte någonstans att SA sagt att det pausades för att hon haft en dialog med socialtjänsten?
Jo samt att de trodde att artikeln om dem skulle ha effekt .
Nu idag hade de med sig en politiker vilket visade sig vara en från För allas bästa som enligt LadyL inte längre har socialtjänst i fokus eftersom det skrämde bort väljare
Mannen som talar nästan obegripligt är pappa till det 10 eller 11 barnet till kvinnan vars alla barn tagits ifrån henne och antingen växt upp i familjehem eller hos deras pappor
2024-09-09, 14:31
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Vem har liven?
2024-09-09, 14:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Till KurreBurre!
Ja du tar efter sektledare septemberflickan du.

Citat:
Det är ytterst märkligt att du vet så mycket trots att du ändå vet så lite.
Uppenbarligen vet jag mer om LVU-processen än alla er i tråden, eftersom ni verkar tro att man kan dra slutsatser om vad som hänt genom att enbart läsa antingen utredningar eller domar. Det är just det jag försökt att belysa, men ingen av er vill erkänna hur det faktiskt går till i den verkliga världen som så många föräldrar fått uppleva.

Citat:
Du tittar inte på TT, men ändå försvarar du Fia då hon pratar med kluven tunga, du påstår att du läst en ”bekants” utredning och uppmanar andra att läsa utredningar och jämföra dom med LVU domar.
Jag försvarar absolut inte Fia. Jag har sagt att hon har rätt i en del av kritiken, men håller inte med om allt hon eller hennes vänner säger. Det finns anledningar till att de har problem med socialtjänsten i botten. Det går inte att förneka och det gör inte jag heller.

Jag uppmanar inte alls alla att läsa utredningar. Jag uppmanar alla att försöka komma över och läsa journalerna som utredningarna bygger på och sedan läsa utredningen och jämföra innehållet. Det är då man förstår hur allt hänger ihop och vad det är som retat upp föräldrarna. Alla borde vara arga och kritisera detta, eftersom det leder till att felaktig information om föräldrarna når domstolen när de ska fatta beslut om LVU.

Citat:
LVU domar som du påstår att du själv aldrig läser eller begär ut. För att läsa dom på trollbloggen skulle du aldrig göra eftersom du anser att personen bakom den sysslar med förtal. En blogg som har utgivningsbevis.
Nej varför skulle jag bara läsa domar? I sådana fall vill jag läsa allt material, utredninging, journaler, loggar, minnesanteckningar. Rubbet. Domen säger mig inget, eftersom socialtjänsten har ungefär noll incitament att hålla sig till någon som helst sanning.

Innehavaren av trollbloggen ägnar sig åt förtal absolut och är trollet själv i sammanhanget. Inte bara när det gäller FU, utan hela bloggen är en kavalkad av förtal och trollande.

En F.D elevassistent som jobbar som fastighetsmäklare i spanien där man inte behöver någon mäklarlicens och som sitter och trollar och förtalar människor med psykisk ohälsa. Riktigt lågt måste jag säga.

Citat:
Du anser att nästintill alla föräldrar som hänger på TT har psykisk ohälsa på grund av soc. Att det skulle vara orsak att till ett omhändertagande vänder du dig ifrån.
Nej jag anser att soc förvärrat deras psykiska ohälsa pga deras behandling av biologiska föräldrar. Men även barnen behandlas illa i alldeles för många fall, vilket bland annat barnombudsmannen och unicef uppmärksammat.

Citat:
Grädde på moset är ändå då du anser att en slöja på ett litet barn är att jämföra med en keps, att alla barn är på ett eller annat sätt är påtvingad olika klädesplagg.
Men aldrig hört talas om "mini me". Barn vill se ut som sina föräldrar. Att en liten flicka på 3 år har en slöja behöver inte betyda att hon är förtryckt, eller att föräldrarna vill skydda henne från sexualisering. Eller att det skulle innebära någon särskild oro.

Citat:
Dina inlägg blir bara mer och mer taffliga och löjliga. Ja dom är inte bara det, dom är korkade och skrivna av en person som lever helt i förnekelse.
Nej det är ni soc-fans som lever i förnekelse, eftersom ni inte vill ta reda på fakta om hur socialtjänstens utredningsmetoder går till, hur de brister och varför det brister.

Citat:
Innan du nu besvarar detta så vill jag avsluta med att, Ja, jag har läst utredningar (fler är en bekants),
Ja men det räcker ju inte på långa vägar. Du behöver komma åt ALLT material som utredningen byggde på, annars fattar du inte vad jag menar. Utredningen bygger på av soc speciellt utvalt material för att det ska passa deras önskemål om insats. Det kan vara en vårdplan eller så kan det handla om LVU. Utredningen är skräddarsydd för att passa vad socialtjänsten TYCKER. Att tycka får inte en myndighet göra enligt lag. Men när det gäller socialtjänsten är det inte så noga tydligen.

Citat:
Ja, jag har läst flertalet LVU domar, Nej, jag jobbar inte på socialtjänsten, och Ja, socialtjänsten begår misstag.
Du har läst utredningar och domar. JA men det är ju exakt det som är problemet. Du behöver komma åt allt material så fattar du hur soc gjort och valt ut materialet till utredningen och du kan också se hur det mixtrat med innehållet för att det ska passa en viss mall och peka mot LVU.

Det här är ju problemet med ert resonemang. Ni fattar inte att för att förstå att man måste läsa ALLT material för att förstå vad som är galet med socialtjänsten.

Och en annan sak ni helt bortser ifrån är att det finns inga straff för tjänstemän som ljuger i utredningar. Därför gör soc precis som de själva vill och kommer undan med att ljuga helt riskfritt.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-09-09 kl. 14:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in