Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag har aldrig iklätt mig den rollen och påstått mig kunna avgöra det. Vad jag däremot vet är att en socialsekreterare inte är lämplig att avgöra det, och inte ni denna tråd heller.
Det gör du ju hela tiden. Du gjorde det precis just nu.
Vem är du att avgöra om en socialsekreterare är lämplig eller ej?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Oavsett vad så är ett mindre barns klädsel mer eller mindre påtvingad och vad för kläder som sätts på barnet har att göra med kulturell bakgrund.
Aha? Kultur säger du, vilken kultur tillhör hijaben?
Om en svensk konverterar till islam och tvingar barnet bära hijab, vems kultur är det då?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Hur vet du att barnet inte vill ha slöja? Det kan du inte veta.
Orkar inte förklara det för dig igen. Sker det frivilligt av barnet kommer ingen ifrågasätta hijaben.
Börjar dock hoppa på septembersflickans förslag att helt förbjuda hijab innan viss ålder. Enbart för att slippa sådana som dig, blir väldigt mycket mer lättarbetat än att förklara för varenda imbecill.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
haha jo tjena. Jag tror vi har ett ganska bra facit i denna tråd hur mycket du tittar på TT. Det är bara att gå in och läsa historiken.
Du får jättegärna göra ett excelark med dom tillfällena jag tittat på TT, som du säger finns historik. Bör inte ta så lång tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Du skulle bli en utmärkt socialsekreterare så mycket mytomani som du har inom dig.
Tack, siffran hade gått från 34k till 100k+ under mitt styre. Hade ryckt barn till höger o vänster. Tur man inte jobbar med sånt.
Vilken mytomani?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det har jag redan gjort. Jag tittar inte på några lives och har aldrig gjort det. Jag har på sin höjd sett nåt klipp på facebook och då konsterade jag att de hade rätt i en del av kritiken.
Du pratar bla med Fia här i tråden, kallar henne psyksjuk och annat. Du mobbar och trycker ner henne hela tiden. Du måste låta henne vara.
Men det är bra att du inte kollar på livesen, trots allt det tråden handlar om. Då blir det änmer lätt att lämna tråden för din del.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det är just det som Palm och hennes vänner försöker säga, men det är inte så många som vill lyssna dessvärre. Men enligt min uppfattning så är de till stor del sanningssägare, även om det smyger sig in lite felaktigheter emellanåt i affekt.
Palm sitter i en sits som gör att hon inte har så mycket att komma med.