2024-09-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det är det, men kippa och slöja är religiösa symboler. Om barn ska förbjudas ha slöja, eftersom man inte får tvinga på sitt barn en religion, så borde ju det gälla religiösa symboler från andra religioner också inkl kristen och judendom.

Är du säker på att föräldrarna har slöja på sitt barn hela tiden? Du verkar inte veta mycket om muslimer du.

Ja men man kan ju ta av slöjan.

Misstänka var ordet. Du ska inte sitta och tro och spekulera och skada andra familjer genom att socialtjänsten ska ingripa genom felaktiga och olagliga LVU. Du ska låta folks barn vara ifred och låta familjerna få leva sina liv och välja sina egna klädesplagg på sina barn, om de vill det. Det är varken din eller statens business.
Har småflickor slöja på sig på förskola och i skola så kan du vara helt säker på att de har det hela tiden när de är utanför egna hemmet och även i hemmet när det finns män som inte tillhör familjen närvarande .
Judiska pojkar bär inte några kippor på förskola eller skola utan den sätter de likt de flesta judar på sig när de besöker synagoga ( precis som ickejudar gör när de är i en synagoga ) eller när de firar högtid i något sammanhang
2024-09-08, 22:05
Medlem
GMax sitter återigen och ältar dessa fotbollströjor hon inte kunnat lämna till sonen och fortsätter att påstå att sonen utsätts för någon form av våld innan varenda telefonsamtal de har detta i syfte att han till slut kommer att ta avstånd från henne
2024-09-08, 22:19
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det kan aldrig vara helt fri vilja för barn vad de har på sig och inte har på sig. Problemet är att barns rättigheter har gått till total överdrift. Föräldrar måste återfå makten över sina barn från statens smutsiga fingrar och här är ett bra exempel på när det gått alldeles för långt.

Hörrö kurran med flannelskjortan. Hade det funnits en större grupp människor som tvingade sina barn att springa runt med spidermandräkt kan du nog räkna med att det hade ansetts lika olämpligt.

Barn behöver inte täcka sig religiöst, och absolut inte tvingas av knäppa föräldrar. Utan i så fall får dom göra det frivilligt. Så nej, föräldrar behöver inte få tillbaka nån rätt över barnen så att dom kan täcka ungen.

Citat:

Är det vad det är frågan om här? Det är jag inte helt säker på. Det är nog du som har någon form av autism så har ett så passionerat intresse av att följa Fia och hennes vänner, istället för att bara lämna dem och indirekt deras biologiska barn ifred. Barnen tar skada av att ni alla uppmärksammar FU och följer dem slaviskt på TT. Vill ni göra barnen en tjänst så låter ni alla dessa trasiga människor vara och lämnar dem ifred.

Nej du har Autismen, du fattar inte själv hur korkade dina inlägg är. Du sitter lixom i tråden mer än mig och kritiserar mig för att vara här 😂, vem är besatt egentligen. Och följ ditt egna råd och lämna tråd, Fia och föräldrarna ifred. Barnen tar skada av dig och föräldrarna.
2024-09-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ja det är det, men kippa och slöja är religiösa symboler. Om barn ska förbjudas ha slöja, eftersom man inte får tvinga på sitt barn en religion, så borde ju det gälla religiösa symboler från andra religioner också inkl kristen och judendom.

Är du säker på att föräldrarna har slöja på sitt barn hela tiden? Du verkar inte veta mycket om muslimer du.

Ja men man kan ju ta av slöjan.

Misstänka var ordet. Du ska inte sitta och tro och spekulera och skada andra familjer genom att socialtjänsten ska ingripa genom felaktiga och olagliga LVU. Du ska låta folks barn vara ifred och låta familjerna få leva sina liv och välja sina egna klädesplagg på sina barn, om de vill det. Det är varken din eller statens business.

Men Burre, jag har ju 40 år som pedagog bakom mig har jag sagt. Haft små flickor med slöja som absolut inte får tas av. Vad tror du, det kan ju komma in en pappa serru.
Eller så har jag haft manliga kollegor och du förstår väl själv vilken katastrof det vore att se en treårig flickas hår….
Jag har däremot aldrig haft ett judiskt barn som burit kippa.
Vi har religionsfrihet i Sverige så jo föräldrar får klä barnen med religiösa symboler. Tyvärr. Om föräldrar medvetet eller omedvetet skadar eller förhindrar barnets väl, ve och utveckling och jag hyser oro över det så har jag anmälningsplikt. Det är inget jag kan välja bort. Då begår jag tjänstefel.
2024-09-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Har småflickor slöja på sig på förskola och i skola så kan du vara helt säker på att de har det hela tiden när de är utanför egna hemmet och även i hemmet när det finns män som inte tillhör familjen närvarande .
Judiska pojkar bär inte några kippor på förskola eller skola utan den sätter de likt de flesta judar på sig när de besöker synagoga ( precis som ickejudar gör när de är i en synagoga ) eller när de firar högtid i något sammanhang

Jag har exakt den erfarenheten jag med.
2024-09-09, 07:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Men Burre, jag har ju 40 år som pedagog bakom mig har jag sagt. Haft små flickor med slöja som absolut inte får tas av. Vad tror du, det kan ju komma in en pappa serru.
Eller så har jag haft manliga kollegor och du förstår väl själv vilken katastrof det vore att se en treårig flickas hår….
Och det här är ett utbrett problem menar du att små flickor på förskolan inte får ta av sin slöja överhuvudtaget? Det har jag väldigt svårt att tro. I sådana fall lär inte barnen gå på förskola överhuvudtaget, om det är så noga med det från föräldrarnas håll.

Citat:
Jag har däremot aldrig haft ett judiskt barn som burit kippa.
Vi har religionsfrihet i Sverige så jo föräldrar får klä barnen med religiösa symboler. Tyvärr. Om föräldrar medvetet eller omedvetet skadar eller förhindrar barnets väl, ve och utveckling och jag hyser oro över det så har jag anmälningsplikt. Det är inget jag kan välja bort. Då begår jag tjänstefel.

Jo men oro är en känsla och något du KÄNNER personligen. Alla har olika känslor och med tanke på hur socialtjänsten har en tendens att snarare förstöra än hjälpa familjer så ska man vara försiktig med att gå runt och känna och tro saker om andra som man inte känner. Du begår inte det minsta tjänstefel genom att inte orosanmäla till höger och vänster.
2024-09-09, 07:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag har exakt den erfarenheten jag med.

Japp alla muslimska barn ska LVU:as. Det är barns bästa. De har jag hört i den här tråden.
2024-09-09, 08:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Hörrö kurran med flannelskjortan. Hade det funnits en större grupp människor som tvingade sina barn att springa runt med spidermandräkt kan du nog räkna med att det hade ansetts lika olämpligt.
Vem är du att avgöra vad som är lämpligt vs olämpligt?

Citat:
Barn behöver inte täcka sig religiöst, och absolut inte tvingas av knäppa föräldrar. Utan i så fall får dom göra det frivilligt. Så nej, föräldrar behöver inte få tillbaka nån rätt över barnen så att dom kan täcka ungen.
Alla barn är mer eller mindre påtvingade sina kläder. Vad är för slags kläder beror på den kulturella bakgrunden. Det är inget konstigt i sig eller något som ska väcka någon särskild oro för ett stycke tyg.

Citat:
Nej du har Autismen, du fattar inte själv hur korkade dina inlägg är. Du sitter lixom i tråden mer än mig och kritiserar mig för att vara här 😂, vem är besatt egentligen. Och följ ditt egna råd och lämna tråd, Fia och föräldrarna ifred. Barnen tar skada av dig och föräldrarna.
Det är inte jag som tittar på TT hela dagarna och följer vartenda move FU tar. Det är ni som gör det och det vet du nog själv.

Det enda jag sagt är att Fia och hennes vänner har en del poänger och att de inte har fel i allt de säger. Socialtjänsten förstör mer än de hjälper och barn far illa under soc "beskydd" och att utredningarna inte är rättssäkra.
2024-09-09, 10:01
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Vem är du att avgöra vad som är lämpligt vs olämpligt?

Vem är du att avgöra vad som är lämpligt eller olämpligt?

Citat:
Alla barn är mer eller mindre påtvingade sina kläder. Vad är för slags kläder beror på den kulturella bakgrunden. Det är inget konstigt i sig eller något som ska väcka någon särskild oro för ett stycke tyg.

Kurt. Du behöver inte få dig framstå som dummare än du är. Alla fattar att det finns plagg barn ”måste” ha och inte måste. En hijab är ingen nödvändighet precis som att en keps eller spidermandräkt inte är nödvändigt.

Att ett barn måste bära kläder trots ovilja beror helt enkelt på behov av skydd mot klimat.
Dina argument faller konstant platt och du gör verkligen allt för att ifrågasätta stat och myndigheter och möjliggöra föräldrars alla dåliga beteenden.

Citat:
Det är inte jag som tittar på TT hela dagarna och följer vartenda move FU tar. Det är ni som gör det och det vet du nog själv.

Det enda jag sagt är att Fia och hennes vänner har en del poänger och att de inte har fel i allt de säger. Socialtjänsten förstör mer än de hjälper och barn far illa under soc "beskydd" och att utredningarna inte är rättssäkra.

Jag tittar inte på TT hela dagarna, kollar knappt alls faktiskt, men vissa dagar är dom mer på hugget än andra.
Du däremot sitter här varenda dag och terroriserar Fia och barnen. Du borde låta dom vara ifred. Alla har hört om dina åsikter kring rättssäkerhet, myndighetsfel och att soctanter inte kan något. Alla vet också om att du är allvetande och har lösningen på allt men att det inte är din plats att engagera dig i sakfrågorna. Annat än här på FB.

Lämna nu föräldrarna ifred Kurt.
Senast redigerad av Nariiouh 2024-09-09 kl. 10:06.
2024-09-09, 10:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vem är du att avgöra vad som är lämpligt eller olämpligt?
Jag har aldrig iklätt mig den rollen och påstått mig kunna avgöra det. Vad jag däremot vet är att en socialsekreterare inte är lämplig att avgöra det, och inte ni denna tråd heller.

Citat:
Kurt. Du behöver få dig framstå som dummare än du är. Alla fattar att det finns plagg barn ”måste” ha och inte måste. En hijab är ingen nödvändighet precis som att en keps eller spidermandräkt inte är nödvändigt.
Oavsett vad så är ett mindre barns klädsel mer eller mindre påtvingad och vad för kläder som sätts på barnet har att göra med kulturell bakgrund.

Citat:
Att ett barn måste bära kläder trots ovilja beror helt enkelt på behov av skydd mot klimat.
Dina argument faller konstant platt och du gör verkligen allt för att ifrågasätta stat och myndigheter och möjliggöra föräldrars alla dåliga beteenden.

Hur vet du att barnet inte vill ha slöja? Det kan du inte veta.

Citat:
Jag tittar inte på TT hela dagarna, kollar knappt alls faktiskt, men vissa dagar är dom mer på hugget än andra.
haha jo tjena. Jag tror vi har ett ganska bra facit i denna tråd hur mycket du tittar på TT. Det är bara att gå in och läsa historiken.

Citat:
Du däremot sitter här varenda dag och terroriserar Fia och barnen. Du borde låta dom vara ifred. Alla har hört om dina åsikter kring rättssäkerhet, myndighetsfel och att soctanter inte kan något. Alla vet också om att du är allvetande och har lösningen på allt men att det inte är din plats att engagera dig i sakfrågorna. Annat än här på FB.
Du skulle bli en utmärkt socialsekreterare så mycket mytomani som du har inom dig.

Citat:
Lämna nu föräldrarna ifred Kurt.
Det har jag redan gjort. Jag tittar inte på några lives och har aldrig gjort det. Jag har på sin höjd sett nåt klipp på facebook och då konsterade jag att de hade rätt i en del av kritiken.

Vad socialtjänsten säger att de gör och hur verkligheten ser ut, skiljer sig markant åt. Sanningen så nära man kan komma den är dold på deras kontor och bakom "sekretess".

Det är just det som Palm och hennes vänner försöker säga, men det är inte så många som vill lyssna dessvärre. Men enligt min uppfattning så är de till stor del sanningssägare, även om det smyger sig in lite felaktigheter emellanåt i affekt.
2024-09-09, 11:00
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Jag har aldrig iklätt mig den rollen och påstått mig kunna avgöra det. Vad jag däremot vet är att en socialsekreterare inte är lämplig att avgöra det, och inte ni denna tråd heller.

Det gör du ju hela tiden. Du gjorde det precis just nu.

Vem är du att avgöra om en socialsekreterare är lämplig eller ej?

Citat:
Oavsett vad så är ett mindre barns klädsel mer eller mindre påtvingad och vad för kläder som sätts på barnet har att göra med kulturell bakgrund.

Aha? Kultur säger du, vilken kultur tillhör hijaben?

Om en svensk konverterar till islam och tvingar barnet bära hijab, vems kultur är det då?

Citat:
Hur vet du att barnet inte vill ha slöja? Det kan du inte veta.

Orkar inte förklara det för dig igen. Sker det frivilligt av barnet kommer ingen ifrågasätta hijaben.

Börjar dock hoppa på septembersflickans förslag att helt förbjuda hijab innan viss ålder. Enbart för att slippa sådana som dig, blir väldigt mycket mer lättarbetat än att förklara för varenda imbecill.

Citat:
haha jo tjena. Jag tror vi har ett ganska bra facit i denna tråd hur mycket du tittar på TT. Det är bara att gå in och läsa historiken.

Du får jättegärna göra ett excelark med dom tillfällena jag tittat på TT, som du säger finns historik. Bör inte ta så lång tid.

Citat:
Du skulle bli en utmärkt socialsekreterare så mycket mytomani som du har inom dig.

Tack, siffran hade gått från 34k till 100k+ under mitt styre. Hade ryckt barn till höger o vänster. Tur man inte jobbar med sånt.

Vilken mytomani?

Citat:
Det har jag redan gjort. Jag tittar inte på några lives och har aldrig gjort det. Jag har på sin höjd sett nåt klipp på facebook och då konsterade jag att de hade rätt i en del av kritiken.

Du pratar bla med Fia här i tråden, kallar henne psyksjuk och annat. Du mobbar och trycker ner henne hela tiden. Du måste låta henne vara.

Men det är bra att du inte kollar på livesen, trots allt det tråden handlar om. Då blir det änmer lätt att lämna tråden för din del.

Citat:
Det är just det som Palm och hennes vänner försöker säga, men det är inte så många som vill lyssna dessvärre. Men enligt min uppfattning så är de till stor del sanningssägare, även om det smyger sig in lite felaktigheter emellanåt i affekt.

Palm sitter i en sits som gör att hon inte har så mycket att komma med.
2024-09-09, 11:06
Medlem
Citat:

Så du kritiserar folk för att dom kollar på FU och du är stolt över hur lite information du själv har?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in