Citat:
Ursprungligen postat av
Funtade007
Till KurreBurre!
Ja du tar efter sektledare septemberflickan du.
Citat:
Ursprungligen postat av
Funtade007
Det är ytterst märkligt att du vet så mycket trots att du ändå vet så lite.
Uppenbarligen vet jag mer om LVU-processen än alla er i tråden, eftersom ni verkar tro att man kan dra slutsatser om vad som hänt genom att enbart läsa antingen utredningar eller domar. Det är just det jag försökt att belysa, men ingen av er vill erkänna hur det faktiskt går till i den verkliga världen som så många föräldrar fått uppleva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Funtade007
Du tittar inte på TT, men ändå försvarar du Fia då hon pratar med kluven tunga, du påstår att du läst en ”bekants” utredning och uppmanar andra att läsa utredningar och jämföra dom med LVU domar.
Jag försvarar absolut inte Fia. Jag har sagt att hon har rätt i en del av kritiken, men håller inte med om allt hon eller hennes vänner säger. Det finns anledningar till att de har problem med socialtjänsten i botten. Det går inte att förneka och det gör inte jag heller.
Jag uppmanar inte alls alla att läsa utredningar. Jag uppmanar alla att försöka komma över och läsa journalerna som utredningarna bygger på och sedan läsa utredningen och jämföra innehållet. Det är då man förstår hur allt hänger ihop och vad det är som retat upp föräldrarna. Alla borde vara arga och kritisera detta, eftersom det leder till att felaktig information om föräldrarna når domstolen när de ska fatta beslut om LVU.
Citat:
Ursprungligen postat av
Funtade007
LVU domar som du påstår att du själv aldrig läser eller begär ut. För att läsa dom på trollbloggen skulle du aldrig göra eftersom du anser att personen bakom den sysslar med förtal. En blogg som har utgivningsbevis.
Nej varför skulle jag bara läsa domar? I sådana fall vill jag läsa allt material, utredninging, journaler, loggar, minnesanteckningar. Rubbet. Domen säger mig inget, eftersom socialtjänsten har ungefär noll incitament att hålla sig till någon som helst sanning.
Innehavaren av trollbloggen ägnar sig åt förtal absolut och är trollet själv i sammanhanget. Inte bara när det gäller FU, utan hela bloggen är en kavalkad av förtal och trollande.
En F.D elevassistent som jobbar som fastighetsmäklare i spanien där man inte behöver någon mäklarlicens och som sitter och trollar och förtalar människor med psykisk ohälsa. Riktigt lågt måste jag säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Funtade007
Du anser att nästintill alla föräldrar som hänger på TT har psykisk ohälsa på grund av soc. Att det skulle vara orsak att till ett omhändertagande vänder du dig ifrån.
Nej jag anser att soc förvärrat deras psykiska ohälsa pga deras behandling av biologiska föräldrar. Men även barnen behandlas illa i alldeles för många fall, vilket bland annat barnombudsmannen och unicef uppmärksammat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Funtade007
Grädde på moset är ändå då du anser att en slöja på ett litet barn är att jämföra med en keps, att alla barn är på ett eller annat sätt är påtvingad olika klädesplagg.
Men aldrig hört talas om "mini me". Barn vill se ut som sina föräldrar. Att en liten flicka på 3 år har en slöja behöver inte betyda att hon är förtryckt, eller att föräldrarna vill skydda henne från sexualisering. Eller att det skulle innebära någon särskild oro.
Citat:
Ursprungligen postat av
Funtade007
Dina inlägg blir bara mer och mer taffliga och löjliga. Ja dom är inte bara det, dom är korkade och skrivna av en person som lever helt i förnekelse.
Nej det är ni soc-fans som lever i förnekelse, eftersom ni inte vill ta reda på fakta om hur socialtjänstens utredningsmetoder går till, hur de brister och varför det brister.
Citat:
Ursprungligen postat av
Funtade007
Innan du nu besvarar detta så vill jag avsluta med att, Ja, jag har läst utredningar (fler är en bekants),
Ja men det räcker ju inte på långa vägar. Du behöver komma åt ALLT material som utredningen byggde på, annars fattar du inte vad jag menar. Utredningen bygger på av soc speciellt utvalt material för att det ska passa deras önskemål om insats. Det kan vara en vårdplan eller så kan det handla om LVU. Utredningen är skräddarsydd för att passa vad socialtjänsten TYCKER. Att tycka får inte en myndighet göra enligt lag. Men när det gäller socialtjänsten är det inte så noga tydligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Funtade007
Ja, jag har läst flertalet LVU domar, Nej, jag jobbar inte på socialtjänsten, och Ja, socialtjänsten begår misstag.
Du har läst utredningar och domar. JA men det är ju exakt det som är problemet. Du behöver komma åt allt material så fattar du hur soc gjort och valt ut materialet till utredningen och du kan också se hur det mixtrat med innehållet för att det ska passa en viss mall och peka mot LVU.
Det här är ju problemet med ert resonemang. Ni fattar inte att för att förstå att man måste läsa ALLT material för att förstå vad som är galet med socialtjänsten.
Och en annan sak ni helt bortser ifrån är att det finns inga straff för tjänstemän som ljuger i utredningar. Därför gör soc precis som de själva vill och kommer undan med att ljuga helt riskfritt.