2024-09-02, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
När det gäller etik/moral och laglighet så är inte dessa påfåglar något att hänga i julgranen. De skiter fullkomligt i sånt.

Kanske nån stackare som sköter "graven bredvid" kan göra en god insats och rensa lite när de som ska handhålla detta inte orkar.
Ja, kanske det. Jag har funderat på att rensa lite ogräs och lägga en blomma på den lilla flickans grav som är i samma länga som min anhörigas grav. Men kanske är det att gå över gränsen?
Graven var till en början omskött, men inte nu längre
Citera
2024-09-02, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Ja, kanske det. Jag har funderat på att rensa lite ogräs och lägga en blomma på den lilla flickans grav som är i samma länga som min anhörigas grav. Men kanske är det att gå över gränsen?
Graven var till en början omskött, men inte nu längre

Ha inte dåligt samvete, är helt säker på att vem som helst blir själaglad över att det finns andra som bryr sig när man själv inte pallar.
Behöver ju inte vara något storslaget men bara att rensa bort det värsta så det blir lite finare.
Citera
2024-09-02, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ha inte dåligt samvete, är helt säker på att vem som helst blir själaglad över att det finns andra som bryr sig när man själv inte pallar.
Behöver ju inte vara något storslaget men bara att rensa bort det värsta så det blir lite finare.
Tack, vill ju inte trampa föräldrarna på tårna.
Det var en hemsk olycka, och de tog hand om graven i början. Men nu ser den helt övergiven ut. Vet att föräldrarna skilde sig efter olyckan, men de bor båda två i närheten av kyrkogården.
Citera
2024-09-02, 11:07
Medlem
Jag har följt den här tråden (och den förra) sedan start och det har kliat i fingrarna att ge mig in i diskussionen. När jag såg att flera aktiva i tråden blivit avstängda så såg jag det som ett tecken att nu var det dags för min entré

Jag har följt P sedan hon var gravid med första barnet med några korta avbrott då jag tillfälligt tappat intresse. Har tyckt att det varit ett trevligt konto och framförallt inredningsbiten är det jag fastnat för. Men så var det mer och mer saker som skavde. Droppen var katten. Insamlingen till veterinärsräkningen gjorde mig så arg. Var det något hon signalerade var det ju "vi har pengar". Om man har tillfälligt ont om pengar så kunde hon väl tagit ett lån? Eller om Insamlingen var enda sättet att rädda katten, varför inte säga att så fort jag sparat ihop pengarna så skänker jag samma belopp till ett katthem. Nästa månad kom hon hem med en mopsvalp och lite senare en fransk bulldog. Har ingen aning om vad sådana hundar kostar men det låter dyrt och gjorde mig inte mindre arg.

Till nutid. Jag hade kunnat skrivit hur långt som helst vad jag tycker om hennes skulder och hur hon lever sitt liv och fläker ut det för allmän beskådan och sedan klagar när folk har en åsikt som inte passar. Ja jag vet jag är sen på bollen så jag nöjer mig för det här inlägget.
Citera
2024-09-02, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen
Jag har följt den här tråden (och den förra) sedan start och det har kliat i fingrarna att ge mig in i diskussionen. När jag såg att flera aktiva i tråden blivit avstängda så såg jag det som ett tecken att nu var det dags för min entré

Jag har följt P sedan hon var gravid med första barnet med några korta avbrott då jag tillfälligt tappat intresse. Har tyckt att det varit ett trevligt konto och framförallt inredningsbiten är det jag fastnat för. Men så var det mer och mer saker som skavde. Droppen var katten. Insamlingen till veterinärsräkningen gjorde mig så arg. Var det något hon signalerade var det ju "vi har pengar". Om man har tillfälligt ont om pengar så kunde hon väl tagit ett lån? Eller om Insamlingen var enda sättet att rädda katten, varför inte säga att så fort jag sparat ihop pengarna så skänker jag samma belopp till ett katthem. Nästa månad kom hon hem med en mopsvalp och lite senare en fransk bulldog. Har ingen aning om vad sådana hundar kostar men det låter dyrt och gjorde mig inte mindre arg.

Till nutid. Jag hade kunnat skrivit hur långt som helst vad jag tycker om hennes skulder och hur hon lever sitt liv och fläker ut det för allmän beskådan och sedan klagar när folk har en åsikt som inte passar. Ja jag vet jag är sen på bollen så jag nöjer mig för det här inlägget.

Ungefär då jag också började ana ugglor i mossen. Sen så askyr jag folk som skaffar djur på impuls och inte förstå innebörden av det.
Men senaste åren har ju spårat totalt.
Citera
2024-09-02, 11:38
Medlem
Tråkigt att så många ha blev avstängda. Hoppas ni kommer tillbaka
Citera
2024-09-02, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokenhannah89
Tråkigt att så många ha blev avstängda. Hoppas ni kommer tillbaka

Några blev avstängda en vecka och några en månad. Men vi håller igång tråden åt dem. Jag tror säkert de kommer tillbaka utvilade och redo att skriva för fullt.
Citera
2024-09-02, 13:21
Medlem
Citat:

Ja jag minns också det där med insamlingen till katten. Hur hon satt i en live och grät över att de inte hade råd att betala veterinärskostnader pga att katten inte var försäkrad. Någon startade givetvis en insamling. Några dagar senare checkade dom in på hotell… kommer ihåg att folk reagerade ganska starkt på det. Med all rätt!

Sen alla andra djur som har kommit och gått. Och alla projekt hon startat men sen tröttnat på och lagt ner. Så länge det bara drabbar henne själv är ju ingen skada skedd, men när det drabbar djur och barn pga hennes impulsivitet reagerar man ju.

Man önskar att hon en dag ska hitta ett lugn i livet och börja prioritera rätt saker.
Citera
2024-09-02, 13:48
Medlem
Jag kan till viss del förstå att de ville ha ett gemensamt barn (dock inte så tidigt in i förhållandet) men att skaffa ytterligare ett barn till när man är djupt skuldsatt och inte hittat ett fast boende. Vilket ju bara blir svårare ju fler barn som kommer in i bilden. Någon kommer ju behöva gå i borgen för dem och de kan ju inte räkna med att nästa boende är nybyggt. Vem kan föreställa sig dem i en trång lägenhet med plastmattor och 70 tals badrum där de får sova i vardagsrummet och barnen delar rum. Eller tror ni de får något genom kontakter igen?

Jag tyckte hon var rätt ute när hon lade ut veckomatsedlar och handlade på Lidl. Det var jag faktiskt imponerad av.
Citera
2024-09-02, 14:29
Medlem
En annan sak som jag funderar lite på. Om jag var en relativt liten influencer med bara ett par tusen följare och lyckas få ett samarbete med ett hotell. Jag lägger ut ett par bilder som jag reklammarkerar. Om jag då bjudit med en betyderligt större influencer som lägger ut massor med bilder och i detalj beskriver hur fint och trevligt hotellet är. Detta utan att markera detta som samarbete. Är det tillåtet? I så fall känns det ju som en ganska smart strategi.
Citera
2024-09-02, 16:05
Medlem
Citat:
En annan sak som jag funderar lite på. Om jag var en relativt liten influencer med bara ett par tusen följare och lyckas få ett samarbete med ett hotell. Jag lägger ut ett par bilder som jag reklammarkerar. Om jag då bjudit med en betyderligt större influencer som lägger ut massor med bilder och i detalj beskriver hur fint och trevligt hotellet är. Detta utan att markera detta som samarbete. Är det tillåtet? I så fall känns det ju som en ganska smart strategi.
.
Smart av vem? Det är ju hotellet som tjänar på det i så fall!
Citera
2024-09-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
.
Smart av vem? Det är ju hotellet som tjänar på det i så fall!
För båda parterna antar jag. P som får en gratis vistelse som det ser ut som de betalt för eftersom den inte reklammarkeras och hotellet för att de får reklam som inte ser ut som reklam utan en genuin nöjd gäst som betalat för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in