Citat:
Ursprungligen postat av
Somsvampariskogen
Jag har följt den här tråden (och den förra) sedan start och det har kliat i fingrarna att ge mig in i diskussionen. När jag såg att flera aktiva i tråden blivit avstängda så såg jag det som ett tecken att nu var det dags för min entré
Jag har följt P sedan hon var gravid med första barnet med några korta avbrott då jag tillfälligt tappat intresse. Har tyckt att det varit ett trevligt konto och framförallt inredningsbiten är det jag fastnat för. Men så var det mer och mer saker som skavde. Droppen var katten. Insamlingen till veterinärsräkningen gjorde mig så arg. Var det något hon signalerade var det ju "vi har pengar". Om man har tillfälligt ont om pengar så kunde hon väl tagit ett lån? Eller om Insamlingen var enda sättet att rädda katten, varför inte säga att så fort jag sparat ihop pengarna så skänker jag samma belopp till ett katthem. Nästa månad kom hon hem med en mopsvalp och lite senare en fransk bulldog. Har ingen aning om vad sådana hundar kostar men det låter dyrt och gjorde mig inte mindre arg.
Till nutid. Jag hade kunnat skrivit hur långt som helst vad jag tycker om hennes skulder och hur hon lever sitt liv och fläker ut det för allmän beskådan och sedan klagar när folk har en åsikt som inte passar. Ja jag vet jag är sen på bollen så jag nöjer mig för det här inlägget.
Ja jag minns också det där med insamlingen till katten. Hur hon satt i en live och grät över att de inte hade råd att betala veterinärskostnader pga att katten inte var försäkrad. Någon startade givetvis en insamling. Några dagar senare checkade dom in på hotell… kommer ihåg att folk reagerade ganska starkt på det. Med all rätt!
Sen alla andra djur som har kommit och gått. Och alla projekt hon startat men sen tröttnat på och lagt ner. Så länge det bara drabbar henne själv är ju ingen skada skedd, men när det drabbar djur och barn pga hennes impulsivitet reagerar man ju.
Man önskar att hon en dag ska hitta ett lugn i livet och börja prioritera rätt saker.