Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Jag vet ingenting om Lisen. Jag säger bara att det inte syns utanpå alltid om man är sjuk. Och att om man inte orkar både jobba och ta hand om sina barn så blir man sjukskriven från jobbet. Inte från barnen. Så orkar man med barnen så får man göra det fullt ut.
Förstår inte vad som skulle vara fel med de sakerna om det gäller en långtidssjukskrivning?
Att Lisen fått skuldsanering beror väl på att hon försökt komma till rätta med det och har uppfyllt andra saker som krävs. Det går inte att jämföra med Chrippa. I alla fall tror jag inte att hon varit på nätet och skrikit ut att hon skiter i att betala skatt för hon vill resa till Dubai och bryta mot lagar i stället.
Absolut att barnen ska prioriteras, men hon gör ju mycket utöver barnen som resor, festa, åka skidor, renovera hus, osv. Och försäkringskassan brukar reagera när man håller på med sånt samtidigt som man är för sjuk för att ens jobba 25%, 5 timmar/vecka.
När man har mentala problem kanske man pysslar hemma trots att man är sjukskriven, men dem brukar undvika saker som resa och festa eftersom det kan vara väldigt påfrestande, speciellt när man har 3 barn att ta hand om, och ens partner inte kan sköta barnen själv ifall man kraschar, då brukar man liksom inte ta den risken.
Och vid så grova fysiska problem att man inte kan jobba 5 timmar/vecka så brukar man inte kunna renovera hus eller utföra fysiska aktiviteter som skidåkning.
Vilket får mig att tvivla på att hon skulle vara sjukskriven, det vore dumt att vara sjukskriven och samtidigt lägga ut på youtube allt dem gör.
Finns det några belägg för teorin att Lisen ska vara 100% sjukskriven och inte kunna jobba 5 timmar/vecka ens?
Absolut att Lisen säkert fått skuldsanering på rätt grunder. Det jag reagerade på var att en användare sa att Chrippa inte skulle kunna få skuldsanering eftersom han är fullt arbetsför och KAN få jobb och inkomst. Och mitt svar var att det samma gäller Lisen, men hon fick ändå skuldsanering. Så baseras skuldsanering enbart på dem kriterierna kan Chrippa också få skuldsanering (dock är jag ganska säker på att det krävs mer)
Sedan kanske hon söker jobb men har svårt att få jobb eftersom det är många som har det problemet idag, det vet jag inte, vilket jag även skrev i mitt svar.
Och har inte Anjo sagt något om att Lisen får lön ifrån Anjos företag?