Citat:
Ursprungligen postat av
kirugumi
Men snälla nån, nu har han gjort en helt ai-genererad video. Hans rörelser och tal är totalt annorlunda, inte en stamning, inga tics och ingen hackande läsning som alltid annars när hans ska läsa.
Det är ju endast för att folk har påpekat hans bedrövliga högläsning som han kör ai🤣
Men det är klart, pitbullar är rätt känsliga.
Folk i kommentarerna frågar om det är ai och känner inte igen honom.
Han pratar om ett rättsfall och enligt YouTubes regler måste man tydligt AI--markera videos med ”sensitive topics” Ajabaja.
Ja, det är pinsamt uppenbart att han läser rakt av från ett ChatGPT-manus. Man behöver inte vara expert för att se hur ogenomtänkt det här är. Är så less på all AI-slop på youtube.
Jag har inte sett själva rättegången ännu, men har kollat på videos där professionella analyserar fallet så är lite ofrivilligt insatt. Anjos video är så platt, när hela fallet är extremt komplext och fyllt av intressanta detaljer som han haft all chans i världen att researcha mer och skapa bra content. Han kunde väl åtminstone ha googlat på Dr. Philip Resnick? Det är nämligen Resnick som ligger bakom forskningen och begreppet
Altruistic filicide, inte åklagarens expertvittne.
Citat:
Altruistic filicide: a mother kills her child out of love; she believes death to be in the child's best interest (includes maternal filicide-suicide cases). (psychiatryonline.org)
Chat GPT hallucinerade alltså, och på ett sätt som verkligen var galet. All respekt för att det är jäkligt avancerat rättsfall, men det är ändå viktigt att man gör sin research och åtminstone försöker hitta primärkällor om man väljer att göra denna sorts content. Tror att han skulle kunna göra sånt här content bra om han hittade sin nisch och tog upp sånt som han själv tycker är intressant och som han vill researcha.
Och ja, jag är rätt kritisk till alla som gör den här sortens videos, Anjo är varken den första eller sista. Helst av allt sitter jag och kollar på råmaterialet när detektiver kör förhörsmetoden The Reid Technique, t.ex i förhören med
Taylor Parker. Det är kvalité!