2024-08-29, 13:05
Medlem
Går nt anjos barn i skola?
Citera
2024-08-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Går nt anjos barn i skola?

Han har inte gett upp sin musikkarriär som sin bff Rask. Om man tjatar så kanske folk vill lyssna, så jag tror att det är i Anjos prio.

Är han fortfarande i Spanien och gömmer sig?
Citera
2024-08-29, 13:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Konstigt att dem inte adressändrat ännu, det har gått snart 2 månader sen dem flyttade.
Undra om det är något problem.

Sa inte typ Chrippa att Jockiboi har ordnat så att Anjo fick göra en housetour, och låtsas att det är hans hus.. och att Anjo har en status, som inte ägs om Anjo bor i en fattig lägenhet?

Förvånar mig inte alls om Anjo är en sån som vill framstå som framgångsrik fast han egentligen aldrig skulle ha råd med hus, eller få bolån.. så erbjöd Jockiboi ett hus som Anjo fick låna och spela in en fejkad housetour i. Anjo nappade direkt.. utan att tänka på att man måste deklarera det genom folkbokföringen om man verkligen hyr ett hus där man sover.
Citera
2024-08-29, 13:55
Medlem
KungPungPats avatar
det existerar företag som hyr ut lyxbilar och även bokhyllor fyllda med böcker.. troligen även hus.

Så får influensers betala en mindre summa för att få ta bilder och imponera följarna.. och kanske även sälja nån tjänst eller kurs där tittarna kan betala för att lära sig mer om hur man blir så lyckad att man har hus, bil och bara lyx.. tills kameran stängs av och man åker hem till lägenheten och bär trasiga mjukisbyxor samt förtär skräpmat som ett vilset ghettobarn.

Anjo har business mind han kan nog ha varit intresserad av att hyra lite "framgångsobjekt" för att visa Chrippa vem som har störts bäbis snopp.
Citera
2024-08-29, 15:10
Medlem
Jag hörde att "Säg jag svär" har fått 6 av sina senaste 9 videosar gulmarkerade för att de svär.
Och man hörde för ett tag sen att YouTube tog krafttag mot att barn visades på vuxenkanaler, hur kan Anjo få reklam på när han går runt och filmar barn i ett vattenland? Rappoterar inte folk sånt?
https://youtu.be/hR9oBcifi4Y?t=67 <- Detta syftar jag på, hur skulle du reagera om du såg en uppenbar looser filma dina ungar i badkläder?
Citera
2024-08-29, 20:51
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Sa inte typ Chrippa att Jockiboi har ordnat så att Anjo fick göra en housetour, och låtsas att det är hans hus.. och att Anjo har en status, som inte ägs om Anjo bor i en fattig lägenhet?

Förvånar mig inte alls om Anjo är en sån som vill framstå som framgångsrik fast han egentligen aldrig skulle ha råd med hus, eller få bolån.. så erbjöd Jockiboi ett hus som Anjo fick låna och spela in en fejkad housetour i. Anjo nappade direkt.. utan att tänka på att man måste deklarera det genom folkbokföringen om man verkligen hyr ett hus där man sover.

Känns orimligt hyra flyttfirma, byta golv, såga sin garderob i mitten, tapetsera om man bara ska flasha med att ha ett hus på youtube.
Kan tänka mig att anjo hyr huset, då han inte kan få ett lån.

Kan också vara så att företaget hyr huset, anjo är skriven på lägenheten. Dom hyr ut lägenheten i andra hand och cashar det under bordet för att betala av skulderna. Funkar ju bra om du inte väljer att skapa drama på internet och folk synar allt du gör.
Citera
2024-08-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Känns orimligt hyra flyttfirma, byta golv, såga sin garderob i mitten, tapetsera om man bara ska flasha med att ha ett hus på youtube.

Kan också vara så att företaget hyr huset, anjo är skriven på lägenheten. Dom hyr ut lägenheten i andra hand och cashar det under bordet för att betala av skulderna. Funkar ju bra om du inte väljer att skapa drama på internet och folk synar allt du gör.

Renoveringen tar Anjo på firman som betalning på hyran skulle jag tro. Va det 18000kr i månaden som uthyraren ville ha? Allt kommer falla innan året är slut så vi kommer få reda på allt.
Citera
2024-08-29, 21:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Dem hyrde ingen flyttfirma, det var ett betalt samarbete.
Hur mycket filmade dem när dem gjorde renoveringen? Mycket lite, oftast sa dem "nu ska jag fixa detta" och sedan filmade dem slutresultatet. Kan lika gärna ha varit någon av snickarna som gjordes jobbet och dem tog åt sig äran.

Ja, dem hyr huset. Det har Anjo själv berättat.
Och jag tror dem har flyttat på riktigt, jag tror inte dem bara flyttat på låtsas.
Dock måste du hålla med om att det är konstigt att man fortfarande inte adressändrat 2 månader efter flytten.

Om dem hyr huset på företaget begår dem samma lagbrott som Jocke åkte dit för. Så gör dem något sånt borde Jocke varna Anjo om konsekvenserna.
Senast redigerad av Dopy 2024-08-29 kl. 21:20.
Citera
2024-08-29, 21:21
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenBoi
Renoveringen tar Anjo på firman som betalning på hyran skulle jag tro. Va det 18000kr i månaden som uthyraren ville ha? Allt kommer falla innan året är slut så vi kommer få reda på allt.
Jag tror det var 12 000 kr/månad i hyra för huset.
Citera
2024-08-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror det var 12 000 kr/månad i hyra för huset.

Tack, hade 12,000 eller 18,000 i tanken, men kallhyra då dock
Citera
2024-08-29, 23:19
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenBoi
Tack, hade 12,000 eller 18,000 i tanken, men kallhyra då dock

12 00 är orimligt billigt för att hyra ett hus. En brf 3a kostar ju samma i hyra & lån.

Kollar hus i Norrköping, kostar ca 3-3,5 miljoner. Kostnaden blir då ca 15 000kr/månad endast för lånet. Så om någon vill hyra ett hus lär dom få betala mer än vad lånekostnaderna är på, allt annat är helt orimligt..

Har vi någon adress på bostaden eller vilket område den ligger i?
Citera
2024-08-29, 23:23
Medlem
Citat:
12 00 är orimligt billigt för att hyra ett hus. En brf 3a kostar ju samma i hyra & lån.

Kollar hus i Norrköping, kostar ca 3-3,5 miljoner. Kostnaden blir då ca 15 000kr/månad endast för lånet. Så om någon vill hyra ett hus lär dom få betala mer än vad lånekostnaderna är på, allt annat är helt orimligt..

Har vi någon adress på bostaden eller vilket område den ligger i?

Nu snackar vi biggest looser anjo..... han lyxfällan bjässen.... ta ett socfall minus 10, sen har vi anjos ekonomitänk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in