2024-08-30, 21:45
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hur vet du att Lisen är fullt arbetsför? Och vet du hur länge hon gjorde allt för att betala sin skuld först?

För det är så att ska man ha en chans att få skuldsanering så ska man ett längre tag, fem till tio år försökt betala av. Ringt runt och gjort avbetalningsplaner och betalt och stretat på.

Om Chrippa då har så liten inkomst att det inte verkar som han ska kunna betala av sina skulder i rimlig tid, alltså innan han blir i pensionsåldern, då kan han nog få skuldsanering. Och har man nog höga skulder kan skuldsaneringen sträcka sig över tio års tid. Och efter det så stryks resten bort och man har därefter har man en markering i registret i fem år då man har svårt att få lägenhet, inte kan låna eller få kredit eller köpa på nätet och betala de nästkommande 14 dagarna.
Om
Så för Chrippa ser det ut som att cirka 25 års tid innan han blir skuldfri.

Tror ni han är så dum att han gör det här nu, lever loppan och livets glada dagar för att han tror att han lätt ska få skuldsanering och ha fem tråkiga år??????? Kan det va så illa?

Kan ju vara så att han inser att skeppet har börjat sjunka och kör all in för att komma åt så mycket pengar som möjligt. Är det så som är fallet så hoppas jag han har lyckats gömma undan en rejäl slant. Fast och andra sida så om han nu hade haft så jävla mycket pengar , så hade kunnat pynta av det på 5 år.
Vet inte hur myckt han drar in i månaden, men det är ju en del. Kostar ända att flaxa runt så som dom gör. Inget du kan krita eller betala sen.
Citera
2024-08-30, 21:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Hur vet du att Lisen är fullt arbetsför? Och vet du hur länge hon gjorde allt för att betala sin skuld först?

För det är så att ska man ha en chans att få skuldsanering så ska man ett längre tag, fem till tio år försökt betala av. Ringt runt och gjort avbetalningsplaner och betalt och stretat på.

Om Chrippa då har så liten inkomst att det inte verkar som han ska kunna betala av sina skulder i rimlig tid, alltså innan han blir i pensionsåldern, då kan han nog få skuldsanering. Och har man nog höga skulder kan skuldsaneringen sträcka sig över tio års tid. Och efter det så stryks resten bort och man har därefter har man en markering i registret i fem år då man har svårt att få lägenhet, inte kan låna eller få kredit eller köpa på nätet och betala de nästkommande 14 dagarna.

Så för Chrippa ser det ut som att cirka 25 års tid innan han blir skuldfri.

Tror ni han är så dum att han gör det här nu, lever loppan och livets glada dagar för att han tror att han lätt ska få skuldsanering och ha fem tråkiga år??????? Kan det va så illa?
Hon kan resa, åka skidor, festa, renovera hus, osv, osv. Tar hand om hemmet och 3 barn, gör praktiskt taget allt, Anjo verkar ju knappt byta blöja på sina barn.
Verkar inte speciellt sjuk.

Sedan är det svårt att få jobb idag, så vad vet jag, hon kanske söker jobb.
Dock tror jag det nämnts tidigare att hon får lön ifrån Anjos bolag, men det kanske inte stämmer?

Jag vet inte Chrippas plan, jag poängterade bara att Lisen fick skuldsanering utan att göra allt det användaren ansåg att Chrippa behövde göra innan han kunde ansöka om skuldsanering.
Citera
2024-08-30, 21:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tycker det är fruktansvärt men jag antar att Anjo hade rätt i det han har sagt om Julia och allt som har kommit ut.
Nu har hon ju även spelat ett spel med sina vänner och dom kommer ut med saker.

Jag trodde hon försökte göra det stabilare för C när hon fixade förskoleplats, jobb osv, men jag hade fel och den som kommer drabbas i längden är barnet för nu riskerar hon att förlora både mamma & pappa.
Fast varför skulle hon förlora vårdnaden om barnet bara för att hon pratar skit om sina kompisar bakom deras rygg?
Anjo, Jocke, alla verkade ju vara överrens om att Julia var en bra mamma och ville ju att hon skulle få ensam vårdnad. Och soc bedömde ju också att lilla C var trygg och hade det bra hos Julia.
Vad har förändrats sedan dessa uttalanden och bedömningar som plötsligt gör henne olämplig att ha hand om barnet?
Citera
2024-08-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast varför skulle hon förlora vårdnaden om barnet bara för att hon pratar skit om sina kompisar bakom deras rygg?
Anjo, Jocke, alla verkade ju vara överrens om att Julia var en bra mamma och ville ju att hon skulle få ensam vårdnad. Och soc bedömde ju också att lilla C var trygg och hade det bra hos Julia.
Vad har förändrats sedan dessa uttalanden och bedömningar som plötsligt gör henne olämplig att ha hand om barnet?

Nej men du missförstår mig eller så förklarade jag dåligt, jag menade om Julia & Chrippa åker fast för penningtvätt då är ju risken att dom får fängelse båda 2 med tanke på tidigare domar, eller har jag fel?
Och då blir hon utan mamma & pappa ett tag.

Jag trodde också Julia växte och börja styra upp allt men det verkar ha varit fel.
Citera
2024-08-30, 22:06
Medlem
Detta är det senaste som kom upp för en halvtimma sen på Angelicas sida.

https://imgur.com/a/S2XZbDS
Citera
2024-08-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag hade också fel av samma anledning. Hon spelade ett högt spel . Ju högre spel desto hårdare fall.
Jag vill ju hoppas att någon får henne att vakna upp. Hon är trots allt en mamma och för flickans skull hoppas jag att hon väljer flickan före sitt lite sol och vårar liv.
Men jag får inte det hånleendet jag har sett några gånger ur minnesbildern. Det säger mer än många ord.

Hörde henne i en live precis nu var hon hos en ny kompis, lillen är sjuk och grät ganska mycket så hon fick springa ifrån liven några ggr.
Hon sa att hon inte hade pratat illa om vänner och att kontona fungerar men hon kollade inte in i kameran när hon sa det.
Barnet är på nya platser varje vecka i stort sätt.
Men man såg ju att hon har skickat sms till wempa och bett om hjälp för hennes konton är frysta pga Christoffer skrev hon.
Citera
2024-08-30, 22:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Nej men du missförstår mig eller så förklarade jag dåligt, jag menade om Julia & Chrippa åker fast för penningtvätt då är ju risken att dom får fängelse båda 2 med tanke på tidigare domar, eller har jag fel?
Och då blir hon utan mamma & pappa ett tag.

Jag trodde också Julia växte och börja styra upp allt men det verkar ha varit fel.
Aha, ja hamnar dem både i fängelse så blir det svårt, men troligen tar väl kanske Julias mamma hand om lilla C då.
Har Julia tidigare domar?

Jag har sett 0 växt hos Julia sedan starten av drevet, därför jag blev så förvånad att hon hyllades som mamma och att folk ansåg att det vore bäst om hon fick ensam vårdnad.
Snarare borde folk pratat allvar med Julia, sagt att hon måste ta tag i sitt liv för att bli en bra mamma åt lilla C, för att bli en ansvarstagande vuxen.
Folk låter även Julia komma undan med att inte ta ansvar, genom att ta hand om henne, ta hand om lilla C åt henne, det är klart hon kan ligga på soffan och inte göra någonting när hon vet att andra lagar mat och tar hand om lilla C.
Jag tycker det känns skönt att Julia och lilla C är hos Julias mamma, jag litar på att Julias mamma ser till att allt funkar, och jag hoppas hon börjar prata med Julia om att Julia måste ta tag i sitt mående och styra upp sitt liv.
Citera
2024-08-30, 22:25
Medlem
Citat:
Hörde henne i en live precis nu var hon hos en ny kompis, lillen är sjuk och grät ganska mycket så hon fick springa ifrån liven några ggr.
Hon sa att hon inte hade pratat illa om vänner och att kontona fungerar men hon kollade inte in i kameran när hon sa det.
Barnet är på nya platser varje vecka i stort sätt.
Men man såg ju att hon har skickat sms till wempa och bett om hjälp för hennes konton är frysta pga Christoffer skrev hon.

Ja det är ju helt klart att hon lurat av wempa pengar och inte så lite om jag utläste det som lades ut rätt. Hennes konton är som sagt frysta men det ser ut som att detta beteendet kan hon haft länge dvs innan kontona frös.

Det är klart att hon säger det men hon har ju sagt mycket innan om andra bakom deras rygg. Vänder kappan efter vinden hela tiden som det ser ut.

Hon har tydligen lätt att få nya kompisar men svårare att behålla dessa.
Citera
2024-08-30, 22:28
Medlem
Citat:
Aha, ja hamnar dem både i fängelse så blir det svårt, men troligen tar väl kanske Julias mamma hand om lilla C då.
Har Julia tidigare domar?

Dataintrång: Julia Emmy Prinsessan Puhakka

https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Julia+Puhakka&Searc h%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&
Citera
2024-08-30, 22:28
Medlem
Citat:
Hon kan resa, åka skidor, festa, renovera hus, osv, osv. Tar hand om hemmet och 3 barn, gör praktiskt taget allt, Anjo verkar ju knappt byta blöja på sina barn.
Verkar inte speciellt sjuk.

Sedan är det svårt att få jobb idag, så vad vet jag, hon kanske söker jobb.
Dock tror jag det nämnts tidigare att hon får lön ifrån Anjos bolag, men det kanske inte stämmer?

Jag vet inte Chrippas plan, jag poängterade bara att Lisen fick skuldsanering utan att göra allt det användaren ansåg att Chrippa behövde göra innan han kunde ansöka om skuldsanering.

Du måste ju förstå själv att du inte kan se alla sjukdomar, tillstånd och diagnoser som folk har.

Och hur tror du att det fungerar här i världen. Tror du att

1. En sjuk mamma får alltid sina barn omhändertagna så att hon kan jobba åtta timmar om dagen och göra rätt för sig?

2. En sjuk mamma blir sjukskriven från jobbet och då kan orka vara mamma till sina barn? Särskilt om pappan inte fungerar. Någon måste ju ta hand om barnen.

Du vet att det finns psykiska sjukdomar. De har inte en klisterlapp i pannan. Det finns en massa fysisk sjukdomar som gör att man inte orkar men du måste också förstå att det är bra för en människa att åka skidor, renoverar hus och festar också. Det har man rätt att göra även om man har en sjukdom. Är du stollig? Tycker du själv att alla som är sjukskrivna ska dra ner rullgardinen och släcka lampan och ligga där? Får man läsa en bok? Eller? Måste man blunda?

Sen om du vet varken eller om Lisen så tycker jag du ska sluta dra upp henne och skamma henne om det är så att hon är sjukskriven. Hon är fortfarande en människa. Du vet ju inte heller något om villkoren för hennes skuldsanering så varför drar du upp det då?

Chrippa däremot måste själv börja lösa sina problem. Han kommer inte att få skuldsanering efter alla sina resor. Och han finns på internet och hans liv så det ligger nog riktigt långt bort innan han får en sån.
Citera
2024-08-30, 22:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du måste ju förstå själv att du inte kan se alla sjukdomar, tillstånd och diagnoser som folk har.

Och hur tror du att det fungerar här i världen. Tror du att

1. En sjuk mamma får alltid sina barn omhändertagna så att hon kan jobba åtta timmar om dagen och göra rätt för sig?

2. En sjuk mamma blir sjukskriven från jobbet och då kan orka vara mamma till sina barn? Särskilt om pappan inte fungerar. Någon måste ju ta hand om barnen.

Du vet att det finns psykiska sjukdomar. De har inte en klisterlapp i pannan. Det finns en massa fysisk sjukdomar som gör att man inte orkar men du måste också förstå att det är bra för en människa att åka skidor, renoverar hus och festar också. Det har man rätt att göra även om man har en sjukdom. Är du stollig? Tycker du själv att alla som är sjukskrivna ska dra ner rullgardinen och släcka lampan och ligga där? Får man läsa en bok? Eller? Måste man blunda?

Sen om du vet varken eller om Lisen så tycker jag du ska sluta dra upp henne och skamma henne om det är så att hon är sjukskriven. Hon är fortfarande en människa. Du vet ju inte heller något om villkoren för hennes skuldsanering så varför drar du upp det då?

Chrippa däremot måste själv börja lösa sina problem. Han kommer inte att få skuldsanering efter alla sina resor. Och han finns på internet och hans liv så det ligger nog riktigt långt bort innan han får en sån.
Är Lisen 100% sjukskriven?
Vet du om att försäkringskassan inte brukar se med milda ögon på folk som är 100% sjukskrivna som kan både resa, vara fysiskt aktiva, festa, renovera hus, osv?

Vem har sagt något om att barnen ska omhändertas?

Jag drog bara upp och jämförde kraven en användare ställde på Chrippa emot Lisen när det gällde skuldsanering.
Det är ni som väljer att göra detta till världens diskussion. Vill du fortsätta diskutera Lisen kanske vi ska flytta till Anjos tråd?
Citera
2024-08-30, 22:47
Medlem
Citat:
Är Lisen 100% sjukskriven?
Vet du om att försäkringskassan inte brukar se med milda ögon på folk som är 100% sjukskrivna som kan både resa, vara fysiskt aktiva, festa, renovera hus, osv?

Vem har sagt något om att barnen ska omhändertas?

Jag drog bara upp och jämförde kraven en användare ställde på Chrippa emot Lisen när det gällde skuldsanering.
Det är ni som väljer att göra detta till världens diskussion. Vill du fortsätta diskutera Lisen kanske vi ska flytta till Anjos tråd?

Vi går till den tråden då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in