2024-08-31, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror inte hon är sjukskriven. Det var en annan användare som började babbla om att hon kunde vara 100% sjukskriven och därför kanske inte kunde jobba.
Med den teorin kanske chrippa också är 100% sjukskriven.

Varför skulle man höra av sig till försäkringskassan om Lisen? Dem har ju sekretess och kan varken bekräfta eller förneka om hon är sjukskriven.

Dock känns det lite fult att ha skuldsanering men samtidigt köpa en ny dyr tv. Jag tycker man ska prioritera att betala av skulderna i första hand.

Jag tror inte chrippa planerar för framtiden, jag tror han tänker "vi tar det när det kommer".
Dock är det ju inte omöjligt att chrippa börjar leva på existens minimum, inte kan betala av sina skulder och får skuldsanering. Men då kommer han ju först bli av med märkessaker och andra värdesaker.

Var inte hennes skuldsanering klar?
Citera
2024-08-31, 00:46
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Var inte hennes skuldsanering klar?
Är den?
Jag har ingen koll på när hon började och avslutade sin skuldsanering.
Citera
2024-08-31, 00:52
Medlem
Citat:
Är den?
Jag har ingen koll på när hon började och avslutade sin skuldsanering.

Jag har för mig att Chrippa gapade att skattebetalarna hade fått betala en stor summa när skuldsaneringen var klar. Dvs hon hade betalt det som de hon var skyldig pengar gick med att hon skulle betala. Resten skrivs av, dvs de som hon har skulder till stryker resten. Chrippa fick för sig att det var skattebetalarna som betalat det överskjutande. Men han vet ju ingenting om någonting han. Det var därför jag antar att den är klar, men jag vet inte.
Citera
2024-08-31, 00:58
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag har för mig att Chrippa gapade att skattebetalarna hade fått betala en stor summa när skuldsaneringen var klar. Dvs hon hade betalt det som de hon var skyldig pengar gick med att hon skulle betala. Resten skrivs av, dvs de som hon har skulder till stryker resten. Chrippa fick för sig att det var skattebetalarna som betalat det överskjutande. Men han vet ju ingenting om någonting han. Det var därför jag antar att den är klar, men jag vet inte.
Jag har ingen aning.
Men varför skrev du "Det har nog många som hört av sig till försäkringskassan om Lisen"?
Varför skulle man ha kontaktat försäkringskassan gällande Lisen?
Citera
2024-08-31, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trygghetavpengar
I Anjo's senaste video om Chrippa/Liam M beskriver han hur lisen (hans sambo med skuldsanering right?) Jobbar åt Anjo med att göra djup gående research arbete där hon sätter ihop omfattande pdf dokument etc etc.som underlag till Anjo's content.

Samtidigt ser det ut som Anjo's företsg ANJO Productions AB har endast 1x anställd dvs Anjo själv.

Kan detta vara ett fall likt Pontus Rasmusson som Anjo själv gottar sig i, dvs. Skatteverket tyckte INTE om att föräldrarna jobbade gratis i företaget? Eftersom det är direkt olagligt. Sedan pröjsar ju redan du och jag genom vår skatt att betala av Lisens skulder i skuldsanering. Usch

Nej det är inte vi som betalar någons skuldsanering. Det är de som man har skulder till som godkänner att inte driva in hela skulden.

Usch!
Citera
2024-08-31, 01:02
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning.
Men varför skrev du "Det har nog många som hört av sig till försäkringskassan om Lisen"?
Varför skulle man ha kontaktat försäkringskassan gällande Lisen?

Kollade tillbaka och skuldsaneringen verkar ny. Så vadfan Chrippa skrek för om att skattebetalarna betalr är ju helt omöjligt att förstå.

Jag menade att om Lisen var misstänkt för att leva livets glada dagar, genom ständigt festande och husrenovering och skidåkning och hålla i gång enormt mycket och vara sjukskriven samtidigt så hade nog många hört av sig till fk, med anmälningar alltså. Men det var ju bara utifrån att du pratade om ämnet.
Citera
2024-08-31, 01:13
Medlem
Dr.mjaos avatar
Jag har ett minne att Lisen pluggar typ sjuksköterska.
Kom ihåg jag blev glad för hennes skull, först få anjo betala av stor del av skulderna och leka på internet medans hon planerar framtiden. Direkt hon har ett jobb kommer hon lämna.
Ett år efter kommer det en P3 dok om en förtalsrättegång när Anjo åker dit ordentligt.

Tänk åka bil med den där tokfan som ska lyssna på AI musik hela vägen från Spanien.
Citera
2024-08-31, 01:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Kollade tillbaka och skuldsaneringen verkar ny. Så vadfan Chrippa skrek för om att skattebetalarna betalr är ju helt omöjligt att förstå.

Jag menade att om Lisen var misstänkt för att leva livets glada dagar, genom ständigt festande och husrenovering och skidåkning och hålla i gång enormt mycket och vara sjukskriven samtidigt så hade nog många hört av sig till fk, med anmälningar alltså. Men det var ju bara utifrån att du pratade om ämnet.
Haha, trodde du chrippa hade koll?

Jaha, nej jag tror inte Lisen är 100% sjukskriven och lever på skattepengar samtidigt som hon reser och festar.
Hon kanske är deltids sjukskriven och söker jobb deltid, eller så söker hon jobb heltid, eller så jobbar hon i Anjos företag. Det är mina teorier.
Det är många som är arbetslösa och har svårt att få jobb idag.
Citera
2024-08-31, 01:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Jag har ett minne att Lisen pluggar typ sjuksköterska.
Kom ihåg jag blev glad för hennes skull, först få anjo betala av stor del av skulderna och leka på internet medans hon planerar framtiden. Direkt hon har ett jobb kommer hon lämna.
Ett år efter kommer det en P3 dok om en förtalsrättegång när Anjo åker dit ordentligt.

Tänk åka bil med den där tokfan som ska lyssna på AI musik hela vägen från Spanien.
Just det, hon hade väl i deras flytt video pratat om ett skrivbord för att kunna sitta och plugga?
Citera
2024-08-31, 01:19
Medlem
Lisen e hon sjukskriven å får bidrag för de?
Citera
2024-08-31, 01:52
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Nej det är inte vi som betalar någons skuldsanering. Det är de som man har skulder till som godkänner att inte driva in hela skulden.

Usch!
Nu svarade du ett väldigt gammalt inlägg.
Men det gav mig lite funderingar.
Om Lisen inte jobbar och inte får lön, och Anjo har sagt att han inte tänker betala Lisens skulder, så med vilka pengar betalar då Lisen?
Citera
2024-08-31, 02:33
Medlem
Citat:
Nu svarade du ett väldigt gammalt inlägg.
Men det gav mig lite funderingar.
Om Lisen inte jobbar och inte får lön, och Anjo har sagt att han inte tänker betala Lisens skulder, så med vilka pengar betalar då Lisen?

Finns det inga inkomster så blir det ju svårt att betala något. När skuldsaneringen är klar för antingen fem eller tio år så är det klart. Och det är de som man har skulder till som godkänner eller förkastar en skuldsaneringsansökan. Och finns inga pengar så är det okej med dem. De har ju ingen glädje att hålla på att bokföra skulder som inte kommer att bli betalda inom ett kort tag - eller nånsin. Skattebetalarna betalar inget i varje fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in