2024-08-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Med alkohol går det iallafall att ha koll genom att räkna hur mycket du får i dig. Det är den enda drogen (ja alkohol är en drog) som fungerar på det sättet; med linjär påverkan.
Man kan alltså inte kontrollera doseringen av några andra andra droger än alkohol?
Är det vad du menar?

Citat:
Därför är den också laglig och detta fattar aldrig knarkare för de vill bara fortsätta knarka och bryr sig inte om något eller någon annan.
Jag vill ha en källa på att detta skulle vara anledningen till att alkohol är lagligt.

Självklart finns det risker med cannabisbruk precis som med bruk av alla andra droger. Dock är det höjden av absurditet att predika om hur farligt cannabis är i samma andetag som man försvarar alkohol. Det är två droger på motsatt sida av skalan när vi talar om skadeverkningar, där alkohol är betydligt värre.
Senast redigerad av Tickelitu 2024-08-16 kl. 19:06.
Citera
2024-08-16, 19:28
Avslutad
Citat:
Utsättas? Det är ett val grabben. Du väljer om du vill knarka.
Helvete vad du konstant missar poängen med allt. Är det medvetet du fular dig?
Citera
2024-08-16, 19:32
Avslutad
Citat:
Det måste vara något i din fråga jag inte förstår. Hur kan det inte bli lättare om det finns att köpa lagligt?
Det är lättare för minderåriga att få tag på knark än alkohol. Just saying.
Citera
2024-08-16, 20:27
Avslutad
Citat:
Gissar på att han själv är en knarkare eftersom han har samma pundarlogik som alla de här i tråden som blir arga på mig, så arga så de tappar all impulskontroll och beter sig som barn.
Och så det gamla vanliga "Alla som är emot mig är knarkare!!!"

Herregud, går det att vara så korkad?
Citera
2024-08-16, 21:09
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Det kostar om man vill åt det bättre där dom är generösa med kokainet också du sitter och drar druvsocker billigare och tror du är the man. Fixar glittrig stenform jättefin vit du hade sprungit mil.

Jag har bokstavligen aldrig betalat pengar för ladd.
Betalar du 900 blir du hur som helst blåst.
Citera
2024-08-16, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Jag har bokstavligen aldrig betalat pengar för ladd.
Betalar du 900 blir du hur som helst blåst.
Berätta vad du inte betalar för ladd? Du vet att det kan skilja sig mycket beroende på vilken kran du har och göra med procenthalter kan skilja sig något oerhört. Otrevliga saker som supermix, tandläkarbedövningsmedel, druvsocker, kreatin. mm. Du kan ducka detta genom att inte gå till akhi.
Senast redigerad av Congelado 2024-08-16 kl. 21:36.
Citera
2024-08-16, 22:00
Medlem
Citat:
Nej. Jag trollar inte. Jag skriver det alla normala icke knakande människor vet om. Jag råkade snubbla in i tråden och noterade inte att den låg i cannabisforumet fören knarkarna rean var igång med sin pundarlogik, sin överdrivna kränkthet och ilska. Som sedvanligt.
Anser att tråden borde flyttas till en annan forumsdel då den inte primärt handlar om cannabis utan politik.

Är komiskt hur så kallad "pundarlogik" är totalt överlägsen din logik finns inga vettiga argument för att fortsätta som vi gör i sverige men ändå håller idioter som du på att skämma ut dig med idiotargument.
Citera
2024-08-17, 01:49
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Jag kan inte tillskrivas ansvar för dina känslor.

Det jag har skrivit är att jag absolut tror att vård är bättre än straff för missbrukare men att det kostar för mycket för en redan ansträngd ekonomi sett till att man behöver lägga pengar på riktiga sjukdomar. I en högkonjuktur och i tider då vi inte har hemlösa, fattigpensionärer mm som inte kan hjälpa att de hamnat i den situationen de hamnat då kan vi visst slösa pengar på missbruksvård. Men inte som det ser ut nu som jag ser det. Att börja knarka är ett val och ett skitdåligt sådant, inte bara för sig själv men också för samhället och de övriga medborgarna. Att tycka synd om knarkare är offermentalitet i sin linda. Att en polischef resonerar så är skrämmande. Gissar på att han själv är en knarkare eftersom han har samma pundarlogik som alla de här i tråden som blir arga på mig, så arga så de tappar all impulskontroll och beter sig som barn.

Det är lätt att peka finger och säga det ena och det andra, men som en person som levt i skuggan av ett missbruk av morfin, utskrivet av läkare från början som sedan har spårat ur. Personen i fråga valde inte att hamna i den situationen, personen vågade heller inte fråga om hjälp och historien slutade i en överdos. Jag har även sett hur ett förbud mot droger, tar en redan beroende person djupare i träsket istället för att hjälpa till, och även det har lett till att nära har gått bort.
Att börja knarka är ett val, men det är inte ett val som en frisk person väljer. Lite samma som att hoppa framför ett tåg är ett val, och ett inte så smart sådant, jag tycker dock inte vi ska peka fingrarna och döma folk som mår så dåligt att förstöra sitt eget liv är ett alternativ. Att hamna i ett destruktivt beteende mönster är inte något man väljer, och inte alla har rätt verktyg för att hantera sånt, därför är det viktigt att erbjuda hjälp istället för att förstöra individens möjligheter att komma ur sin destruktivitet.
Det kan hända vem som helst, ingen vet vad som kan trigga just dig att hamna i en destruktiv tid, om det händer hoppas jag dock att du har rätt möjligheter att ta dig loss, för inte alla har det.
Citera
2024-08-17, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Man kan alltså inte kontrollera doseringen av några andra andra droger än alkohol?
Är det vad du menar?

Jag vill ha en källa på att detta skulle vara anledningen till att alkohol är lagligt.

Självklart finns det risker med cannabisbruk precis som med bruk av alla andra droger. Dock är det höjden av absurditet att predika om hur farligt cannabis är i samma andetag som man försvarar alkohol. Det är två droger på motsatt sida av skalan när vi talar om skadeverkningar, där alkohol är betydligt värre.
Du ör helt fel på det. Fortsätt holka så ska du se. Rip.
Citera
2024-08-17, 02:18
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Nja det låter lite som trauma, typ som i att hon har en son eller dotter som kraschade sitt liv och som antagligen hade rökt en joint någon gång, och nu är det enklast att helt och hållet skylla på just det snarare än något annat. Du känner säkert till typen av person/resonemang. Vissa gör ganska allvarliga ingrepp i andras liv med motivering "men du knarkar ju" och då kan det bli jobbigt att erkänna att man kanske hade fel och därmed gjorde fel.
Skulle mer tippa på "jobbar i vården". Dvs. överviktigt WT som röker och dricker, men minsann inte är någon knarkare!

Personligen blir jag betydligt mer orolig när nån jag känner börjar dricka mycket och intensivt jämfört med att de röker på i samma utsträckning.

Kan ta år, och då snackar vi dagligt rökande, stora mängder, för att det ska ge negativa effekter.

Alkohol däremot. Det kan gå snabbt som bara den. Vi snackar veckor till månader.
Ett alkoholmissbruk går inte att jämföra med ett cannabismissbruk.

Alkohol är på en helt annan nivå i hur skadligt det är för kroppen och knoppen. Och det behövs inte år direkt...

Däremot finns det en aspekt med cb:n som är värre. Och det är stigmat och utanförskapet. För att inte tala om att du blir förvägrad vård mot psykisk ohälsa av staten vid bruk/missbruk.
Vilket i sig kan ha mer skadliga effekter än vilken drog som helst i världen.

Att behöva gömma både sitt missbruk och att inte få psykvård. Samt att stigmat i samhället, i det sociala och i familjerelationer är förmodligen mer skadligt för både kropp och knopp än alkohol eller cannabis missbruk i sig självt om jag får killgissa.
Citera
2024-08-17, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Man blir inte ett offer rättsligt sett för gärningar man begår mot sig själv, så din jämförelse med att legalisera mord är som sagt fullständigt löjlig. Oavsett om jag använder cannabis eller inte har jag bevisligen mer vett i skallen än dig.
Du ser alltså inga problem med att dela ut handgranater och cyanidkapslar till småbarn, eftersom barn inte rättsligt är offer för gärningar de begår själva.
Citera
2024-08-17, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullhora
Du ser alltså inga problem med att dela ut handgranater och cyanidkapslar till småbarn, eftersom barn inte rättsligt är offer för gärningar de begår själva.

Löjlig jämförelse igen ser jag... Du har verkligen ordentlig brist på vett i skallen ser jag inte konstigt att du har så svårt att förstå att svensk narkotikapolitik är ett totalt skämt. Däremot hade jag tyckt att det vart bra om man delat ut handgranater och cyanidkapslar till dig när du var barn så du kunnat radera dig själv från denna planet.
Senast redigerad av Jemi0052 2024-08-17 kl. 07:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in