2024-09-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Nej jag har aldrig blivit motbevisad.
Varför svarar du inte på de frågor du fått rörande dina resonemang och påståenden i så fall?
Det är rätt många konkreta frågor som jag ställt flera gånger nu som du inte har svarat på.
Citera
2024-09-17, 13:04
Medlem
Citat:
Det finns hur mycket belägg för allt negativt som kommer med cannabis som helst. För den som vill och kan läsa.

Och det negativa som kommer med cannabis är inte i närheten så negativt som andra substanser som trots det är lagliga vilket ser till att de inte bidrar till gängkrig och att kriminella får miljardbelopp i inkomster, vilka är starka anledningar till att legalisera skiten.

Citat:
Det finns också mycket att läsa om vad fascism är för något. Det är inte fascism att rädda sin befolkning för knark.

Fascism är en historisk politisk ideologi, men fascism rent grundläggande kan ses som en vilja att tvinga på andra människor sin vilja för samhällets bästa. Man har självklart en fanatisk bild om ett samhälle som är värd att kämpa för, och tror att man är den person som kan definiera det samhället för alla andra. Om andra inte kämpar för den bild man själv har så måste de kuvas, för deras eget bästa så klart. De kan absolut inte ha någon bild av samhället som kan vara rätt.

"Att rädda sin befolkning från X"

Tyskarna kallade X för judarna, du kallar det för knark. Men ni har samma mentalitet. Övertygade om att ni har rätt och alla har fel till den nivån att ni tror att ni är någon slags räddare som räddar folk från sig själva. Du är som en religiös dåre, en konspiratotirskt lagd byfåne utan någon reell makt som tur är. En wannabe-Hitler utan förmåga att övertyga.

Tyvärr vännen, men befolkningen behöver räddas från sånna som dig. Ni har bidragit med nog med misär och elände.
Citera
2024-09-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Varför svarar du inte på de frågor du fått rörande dina resonemang och påståenden i så fall?
Det är rätt många konkreta frågor som jag ställt flera gånger nu som du inte har svarat på.

Det är okej att du ställer frågor och jag svarar gärna på frågor om det nu är så viktigt för dig att få svar från just mig. Något jag dock har tydligt deklarerat är att jag inte svarar på frågor som är ohederligt ställda i en debattkontext, något du har gjort gång på gång. Du vet själv vilka argumentationsfel du gjort och det är upp till dig att bättra på detta.
Citera
2024-09-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Och det negativa som kommer med cannabis är inte i närheten så negativt som andra substanser som trots det är lagliga vilket ser till att de inte bidrar till gängkrig och att kriminella får miljardbelopp i inkomster, vilka är starka anledningar till att legalisera skiten.

Fascism är en historisk politisk ideologi, men fascism rent grundläggande kan ses som en vilja att tvinga på andra människor sin vilja för samhällets bästa. Man har självklart en fanatisk bild om ett samhälle som är värd att kämpa för, och tror att man är den person som kan definiera det samhället för alla andra. Om andra inte kämpar för den bild man själv har så måste de kuvas, för deras eget bästa så klart. De kan absolut inte ha någon bild av samhället som kan vara rätt.

"Att rädda sin befolkning från X"

Tyskarna kallade X för judarna, du kallar det för knark. Men ni har samma mentalitet. Övertygade om att ni har rätt och alla har fel till den nivån att ni tror att ni är någon slags räddare som räddar folk från sig själva. Du är som en religiös dåre, en konspiratotirskt lagd byfåne utan någon reell makt som tur är. En wannabe-Hitler utan förmåga att övertyga.

Tyvärr vännen, men befolkningen behöver räddas från sånna som dig. Ni har bidragit med nog med misär och elände.

Jag påpekar det farliga med att knarka och du jämför mig med Hitler.

Ridå..
Citera
2024-09-17, 14:24
Medlem
Citat:
Jag påpekar det farliga med att knarka och du jämför mig med Hitler.

Ridå..

Alla har påpekat det farliga i att knarka, inklusive jag. Jag gjorde det i inlägget du citerade ditt oärliga fanskap.

Det är du som snackar om att tvinga andra att sluta för deras bästa och för att rädda samhället, lill-Hitler.

Du är verkligen ett stolpskott.
Citera
2024-09-17, 17:50
Medlem
Citat:
Det är okej att du ställer frågor och jag svarar gärna på frågor
Det rimmar ganska illa med det faktum att du ignorerat majoriteten av de frågor du fått. Att du citerar inläggen och kontrar med att kalla folk för knarkare samt upprepa dina påståenden utan belägg om och om igen, betyder inte att du svarar på det man faktiskt skriver.

Citat:
om det nu är så viktigt för dig att få svar från just mig.
Självklart är det viktigt att svara folk i en diskussion, oavsett vem man är.

Citat:
Något jag dock har tydligt deklarerat är att jag inte svarar på frågor som är ohederligt ställda i en debattkontext, något du har gjort gång på gång.
Vilka frågor är det som är ohederligt ställda? Peka ut exakt vilka och förklara vad problemet med dem är.

Citat:
Du vet själv vilka argumentationsfel du gjort och det är upp till dig att bättra på detta.
Nej det vet jag inte, tala om vilka och länka till inläggen där argumentationsfelen begåtts. Nu räcker det med påståenden utan belägg.
Argumentationsfel är något du sysslar med. Så fort du inte klarar av att sakligt försvara din ståndpunkt, dvs hela tiden, så kör du med ad hominem i stället genom att kalla folk för ”knarkare” och annat irrelevant trams.

Men om du nu så gärna svarar på frågor så är det bara att sätta igång. Jag har utan att överdriva ställt ett antal frågor till dig angående dina resonemang ett 20-tal gånger nu utan att få några svar, börja med dem.
Senast redigerad av Tickelitu 2024-09-17 kl. 17:54.
Citera
2024-09-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Ja du har ju inte helt fel och en avkriminalisering är ju ett första steg men det är slöseri med tid jämfört med att legalisera Cannabis och avkriminalisera resten.
Dock är en avkriminalisering naturlig, då det inte alls borde ha blivit en kriminalisering. Otroligt att kriminalisera odling och bruk av sådant som växer fritt i naturen. Faktiskt borde det vara en mänsklig rättighet att få påta med det som gillas i trädgården. Tänk om t.ex. Vändrot eller Kamomill hade omgärdats av samma kriminalisering, vilket ramaskri. Däremot är det rätt att reglera försäljningskedjan
Citera
2024-09-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teoriman
Dock är en avkriminalisering naturlig, då det inte alls borde ha blivit en kriminalisering. Otroligt att kriminalisera odling och bruk av sådant som växer fritt i naturen. Faktiskt borde det vara en mänsklig rättighet att få påta med det som gillas i trädgården. Tänk om t.ex. Vändrot eller Kamomill hade omgärdats av samma kriminalisering, vilket ramaskri. Däremot är det rätt att reglera försäljningskedjan
Allt i samhället är reglerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in