2024-08-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Du vill att jag ska säga att jag anser att den ena drogen är farligare än den andra. Som om det skulle finnas ett linjärt svar.

Nu har jag tröttnat på dig. Du får kalla någon annan för korkad nu.

Herregud människa, hur kan det vara så svårt att svara på en fråga?
Korkad är bara förnamnet….
Vad du ANSER skiter nog vi alla i här på forumet.
Citera
2024-08-15, 17:53
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddex
Så med din logik är någon som en gång hållit på med diverse droger men varit nykter i flera år, fortfarande en missbrukare? På vilket sätt är personen fortfarande en missbrukare när personen inte brukar mågra substanser längre? Gäller det även ett sunt bruk av cannabis, är det missbruk så fort personen har tagit några bloss från gåsen? Vad är din definition på missbruk?
Jag känner massa kvinnor som gått från tungt missbruk till mammor och samhällsmedborgare.
Tyvärr känner jag ingen man som inte dött i samma situation.
Kvinnor kan 👊🙏❤️😪
Citera
2024-08-15, 17:57
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Ja låt folk röka på bäst fan dom vill . Men räkna med att våldsbrott kommer att öka och att landets vårdkostnader kommer öka . Cannabis orsakar hjärtflimmer.
Citera
2024-08-15, 18:03
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Inför dödsstraff på det bara
Citera
2024-08-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Det är en alternativ förklaringsmodell för dina öron.

Haha länder som inte ens kan räkna sin befolkning kan föra statistik gällande dödsfall av droger
Citera
2024-08-15, 18:11
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Jag vet inte hur du lyckades missuppfatta mig men min ståndpunkt är att mer tillgång till knark = mer problem för alla pga knark.

Men det är ju ingen som pratar om "mer tillgång till knark"? Vad är det nu du har hittat på? Vi bör minska tillgången till många sorters knark, ett steg dit är att avkriminalisera och allmänt börja lyssna på vad forskningen säger om narkotikapolitik.
Senast redigerad av OdCaBo 2024-08-15 kl. 18:18.
Citera
2024-08-15, 18:14
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Canabisbruk ger personlighetsstörningar.
Folk som regelbundet använder cannabis blir tröga i tanken, får märkliga idéer. Dessutom är psykoser inte ovanligt.

Att poliser som Karlsson har önskemål att avkriminalisera cannabis är inte av omtanke för samhället. Det är lättja. Det kan även ligga personliga orsaker bakom. Det går inte att utesluta att Mats Karlsson själv är brukare.

Du har jävligt fel men inte nog med det, du missar ju hela poängen.

Ponera att allt du säger är sant, ja då är det väl för tusan ännu viktigare att vi har ett evidensbaserat förhållningsätt till cannabis?

Tror du att farorna med droger på något magiskt sätt försvinner därför att användarna dessutom behandlas som kriminella? Vad lever du i för värld ens? Läser du vad folk här skriver? Det verkar inte så.

Det är ju för att droger kan vara och är problematiska som det är så viktigt att vi förhåller oss till dom på ett bra sätt. För att minska missbruk, lidande osv. Nu handlar det här om cannabis men liksom, det är ju ännu mera akut att vi slutar behandla heroinister som kriminella. Där DÖR människor helt i onödan pga vår narkotikapolitik.

Om cannabis hade varit helt jävla livsfarligt så hade det varit ännu mera akut att legalisera.

Fundera lite över begreppet "harm reduction" liksom och återkom...
Senast redigerad av OdCaBo 2024-08-15 kl. 18:16.
Citera
2024-08-15, 18:17
Medlem
Citat:
De enda jag träffat som envist hävdar att cannabis är en harmlös drog är knarkare. Jag förstår att det är det du är. Du är en knarkare. Desto förr du inser det desto förr kan du göra något åt det. Som det är nu så gör din bristande impulskontroll att du bara har personangrepp kvar att komma med. "boomerjävel", puss på dig också pundarjävel.
Men gräs är ingen knark, heroin är knark tex.
Citera
2024-08-15, 18:18
Medlem
LandetsMinstaKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Du tycker inte att tjackpundare är jobbiga?
dom är fan i mig jäääävligt underhållande
Citera
2024-08-15, 18:18
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Du har jävligt fel men inte nog med det, du missar ju hela poängen.

Ponera att allt du säger är sant, ja då är det väl för tusan ännu viktigare att vi har ett evidensbaserat förhållningsätt till cannabis?

Tror du att farorna med droger på något magiskt sätt försvinner därför att användarna dessutom behandlas som kriminella? Vad lever du i för värld ens? Läser du vad folk här skriver? Det verkar inte så.

Det är ju för att droger kan vara och är problematiska som det är så viktigt att vi förhåller oss till dom på ett bra sätt. För att minska missbruk, lidande osv. Nu handlar det här om cannabis men liksom, det är ju ännu mera akut att vi slutar behandla heroinister som kriminella. Där DÖR människor helt i onödan pga vår narkotikapolitik.
Fan vad glad jag blir för ditt inlägg. Du fick in det jag alltid missar.
Jag vill legalisera hampa men är livrädd för anarki kring droger. Bara de rikaste kommer tjäna på det. Vill bara att det inte ska vara kriminellt att vara sjuk eller beroende.
Citera
2024-08-15, 18:19
Medlem
LandetsMinstaKuks avatar
låter vi folket rösta om det här så blir det lagligt .... men politik fungerar tyvärr inte så
Citera
2024-08-15, 18:23
Medlem
Legalisera knark är fel väg att gå. Behövs mer resurser till polisen så får politikerna lösa det. Men inga jäkla broschyrer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in