2024-08-16, 13:41
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Nej. Du får stå för din egen logik. Eller okunskap snarare. Cannabis är betydligt mer "sneeky" än alkohol. Även relativt liten konsumtion kan ge personlighetsförändringar. Det vet alla förutom de som brukar/missbrukar det.
Vad gäller morfin regleras användandet av en läkare.

Kan du ge mig en källa som visar att små mängder cannabis kan orsaka personlighetsförändringar?

Vad menar du med "sneeky"?

Menar du att morfin inte är beroendeframkallande? Jag förstår inte riktigt, din kropp vet ju inte om du fått morfinet från en läkare eller en langare, effekten är densamma.
Citera
2024-08-16, 14:28
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Jag har aldrig propagerat för dödsstraff. Nu får du tillskriva någon annan dina falsarier. Helst inte det heller förvisso.

Nej men det är ju känslan man får, speciellt när du undviker allt jag skrev förutom just detta. Du bryr dig inte om att folk som hamnar i ett missbruk, oavsett substans, inte vågar be om hjälp och på så sätt löper risk att dö. Du vill hellre se att alla missbrukare straffas, än att de får hjälp. Steget där ifrån till att förespråka dödsstraff på missbrukare är nog inte långt.

Men en restriktiv narkotika politik är säkert jättebra för samhället i helhet.
Citera
2024-08-16, 14:52
Medlem
Vad säger den dumme j..n Polisen borde sluta jaga Haschpundare för att i stället jaga andra ? Är det det han säger ??
Men han är ju Chef

Vem har förbjudit dumskallen att göra det av egen kraft i stället för att snacka skit i Sydsvenska Rövslickarebladet Dumposten

På Måndagsmötet göra prioriteringar

Nu hoppar vi pensionärs Märta som sneddade på övergångs stället och den 3 kronors BIC pennan som försvann på Socialbyrån Bidragsfusket är NYS det ger vi fan i det också nu ett tag NU är det Arbetslinjen pågar Resultat fokus I stället för presskonferens omorganisations linjen Varenda en som rappar om resurserna får sparken

Låtsas nollan att det finns ngn som har gett Polisen order att haffa en kille sitter på parkbänken lugn och fin 3 gånger per veckan Haffa hen .- Att ngn har skrivit till JO Riksdagens Ombudsman om det fått gehör . ??
Read My Lips ---- I h..e heller

Vi talar en totalt ostyrd verksamhet där vare sig allmänheten eller ledarskapet når fram.
Så he..s sopdåligt att danskarna bra nära Stänger Gränsen ...Snackar han skit i stället för att göra jobbet

Som ngn sade här om för dum säga upp sig själv finns det alltid en chef ngn stans -Om inte ge valmanskåren Chansen rösta väck Fylet i polisledningen Syd
Citera
2024-08-16, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Exakt, och om systembolaget skötte försäljning av lättare droger så skulle brukare slippa utsättas för merförsäljning av tyngre droger.

Utsättas? Det är ett val grabben. Du väljer om du vill knarka.
Citera
2024-08-16, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Folk försökte poängtera för dig att man inte är "knarkare" i meningen missbrukare bara för att man ibland tar olagliga droger. Du missar det. Du ÄR korkad, det är inget argument utan bara en beskrivning. Man behöver inte argumentera när alla utom du fattar poängen. Du gör dig till åtlöje.

Alla knarkare "fattar" din poäng ja. Resten av samhället fattar något helt annat, nämligen att knark är farligt, både för den som tar det och för oss andra som blir utsatta för knarkarens egoism och "problem".
Citera
2024-08-16, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Kan du ge mig en källa som visar att små mängder cannabis kan orsaka personlighetsförändringar?

Vad menar du med "sneeky"?

Menar du att morfin inte är beroendeframkallande? Jag förstår inte riktigt, din kropp vet ju inte om du fått morfinet från en läkare eller en langare, effekten är densamma.

Det finns mycket forskning på området som knarkare skulle behöva läsa och jag är inte rätt person att fråga om det eftersom jag inte direkt sparar böcker för att kasta i huvudet på såna som du. Om du verkligen är seriöst intresserad av ämnet så finns det hur mycket som helst och någon annan har säkert tips om var du ska börja. Varning dock eftersom risken finns att du blir rädd och vill sluta knarka..

Med "sneeky" menar jag att följderna kommer i lönndom så att du inte märker det fören det är försent och ditt liv är förstört av knark. Med alkohol går det iallafall att ha koll genom att räkna hur mycket du får i dig. Det är den enda drogen (ja alkohol är en drog) som fungerar på det sättet; med linjär påverkan. Därför är den också laglig och detta fattar aldrig knarkare för de vill bara fortsätta knarka och bryr sig inte om något eller någon annan.

Morfin är jätteberoendeframkallande, det är därför läkare är så försiktiga med att skriva ut såna preparat idag. Det är emellertid inget problem för samhället på samma sätt eftersom de flesta som knarkar vill ha cannabis och det är därför det langare säljer mestadels.
Citera
2024-08-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Nej men det är ju känslan man får, speciellt när du undviker allt jag skrev förutom just detta. Du bryr dig inte om att folk som hamnar i ett missbruk, oavsett substans, inte vågar be om hjälp och på så sätt löper risk att dö. Du vill hellre se att alla missbrukare straffas, än att de får hjälp. Steget där ifrån till att förespråka dödsstraff på missbrukare är nog inte långt.

Men en restriktiv narkotika politik är säkert jättebra för samhället i helhet.

Jag kan inte tillskrivas ansvar för dina känslor.

Det jag har skrivit är att jag absolut tror att vård är bättre än straff för missbrukare men att det kostar för mycket för en redan ansträngd ekonomi sett till att man behöver lägga pengar på riktiga sjukdomar. I en högkonjuktur och i tider då vi inte har hemlösa, fattigpensionärer mm som inte kan hjälpa att de hamnat i den situationen de hamnat då kan vi visst slösa pengar på missbruksvård. Men inte som det ser ut nu som jag ser det. Att börja knarka är ett val och ett skitdåligt sådant, inte bara för sig själv men också för samhället och de övriga medborgarna. Att tycka synd om knarkare är offermentalitet i sin linda. Att en polischef resonerar så är skrämmande. Gissar på att han själv är en knarkare eftersom han har samma pundarlogik som alla de här i tråden som blir arga på mig, så arga så de tappar all impulskontroll och beter sig som barn.
Citera
2024-08-16, 15:39
Medlem
otellos avatar
Citat:
Utsättas? Det är ett val grabben. Du väljer om du vill knarka.
Du skriver knarkar i syfte att demonisera det extra mycket.
Dom allra flesta som brukar droger är helt vanliga, nettogivande skattebetalare. Anledningarna kan vara många; vissa självmedicinerar, andra gör det för att slappna av, somliga i samband med fest, osv.

Om vi avkriminaliserar och låter Systembolaget sköta försäljningen så kommer staten få in mer skattepengar, pengar som annars hamnar hos gängen. Vi får en mer välmående befolkning, mer skattepengar, fattigare gäng, och poliser som kan ägna sig åt att lösa riktiga brott.

Har du en enda bra anledning till att Sverige ska fortsätta med sin skadliga och efterblivna narkotikapolitik/lagstiftning?
Citera
2024-08-16, 15:40
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det finns mycket forskning på området som knarkare skulle behöva läsa och jag är inte rätt person att fråga om det eftersom jag inte direkt sparar böcker för att kasta i huvudet på såna som du. Om du verkligen är seriöst intresserad av ämnet så finns det hur mycket som helst och någon annan har säkert tips om var du ska börja. Varning dock eftersom risken finns att du blir rädd och vill sluta knarka..

Med "sneeky" menar jag att följderna kommer i lönndom så att du inte märker det fören det är försent och ditt liv är förstört av knark. Med alkohol går det iallafall att ha koll genom att räkna hur mycket du får i dig. Det är den enda drogen (ja alkohol är en drog) som fungerar på det sättet; med linjär påverkan. Därför är den också laglig och detta fattar aldrig knarkare för de vill bara fortsätta knarka och bryr sig inte om något eller någon annan.

Morfin är jätteberoendeframkallande, det är därför läkare är så försiktiga med att skriva ut såna preparat idag. Det är emellertid inget problem för samhället på samma sätt eftersom de flesta som knarkar vill ha cannabis och det är därför det langare säljer mestadels.

Om det finns så mycket forskning på området så kanske du kan bidra med en länk som visar att små mängder av cannabis kan orsaka personlighetsförändringar?

Hur långt efter senaste tillfället man rökt på kan de lömska följderna uppstå? Om senaste gången jag rökte var för 4 år sedan, vilka följder riskerar jag att drabbas av i framtiden?
Citera
2024-08-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
på den fokusering brukare får ifrån polisväsendet och de straff brukare får ifrån domstol.

Det har jag missat, hur vet du detta?
Citera
2024-08-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Du skriver knarkar i syfte att demonisera det extra mycket.
Dom allra flesta som brukar droger är helt vanliga, nettogivande skattebetalare. Anledningarna kan vara många; vissa självmedicinerar, andra gör det för att slappna av, somliga i samband med fest, osv.

Om vi avkriminaliserar och låter Systembolaget sköta försäljningen så kommer staten få in mer skattepengar, pengar som annars hamnar hos gängen. Vi får en mer välmående befolkning, mer skattepengar, fattigare gäng, och poliser som kan ägna sig åt att lösa riktiga brott.

Har du en enda bra anledning till att Sverige ska fortsätta med sin skadliga och efterblivna narkotikapolitik/lagstiftning?

Det kan du tycka men det förändrar inte det faktum att knark är farligt. Jag vet det, du vet det. Men du älskar det så mycket att du blir så arg när någon påtalar det självklara för dig på ett anonymt forum.

Att pengar hamnar hos gängen är en mycket större fråga än att bara diskutera för eller emot legalisering. Den debatten är du välkommen att ta i andra forum.

Det är du som anser att vår är narkotikapolitik efterbliven. Jag tycker att den är utmärkt.
Citera
2024-08-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om det finns så mycket forskning på området så kanske du kan bidra med en länk som visar att små mängder av cannabis kan orsaka personlighetsförändringar?

Hur långt efter senaste tillfället man rökt på kan de lömska följderna uppstå? Om senaste gången jag rökte var för 4 år sedan, vilka följder riskerar jag att drabbas av i framtiden?

Även om jag hade en uppsats eller likande att dra fram ur rockarmen bara sådär så skulle det innebära flera hundra sidor för dig att läsa för att förstå varför cannabis är en av de farligaste drogerna i ett längre perspektiv. Men kort: cannabis påverkar hjärnan på ett tidigt stadium så att det ger katastrofala verkningar senare i ett längre perspektiv.

Frågan du ska ställa dig: varför vill du chansa? Är det värt det för ännu ett rus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in