2024-08-15, 16:40
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
OM de polisiära resurserna läggs på rätt grejer kommer det såklart påverka gängkrigen.

Jo, visst är det så, jag var kanske en smula otydlig. Jag menade mer att gängen och gängkrigen inte kommer påverkas nämnvärt av en slik, narkotikapolitisk ändring. Rent ekonomiskt, vill säga, då de ändå har tillgång, styr och krigar om marknaden för de tyngre drogerna. Undrar hur mycket pengar just Cannabis står för vad gäller gängens inkomster? Lär väl vara en mindre del, eller är den marknaden såpass stor och omfattande att den inbringar mer pga. större kvantiteter som säljes? Rent polisiärt kan jag tänka mig att Cannabis är mindre attraktivt att beslagta än ex. Heroin och Amfetamin, samt diverse andra droger.
Citera
2024-08-15, 16:43
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Varför diskuterar vi en länk från 2021? Uppenbarligen så ledde hans utspel inte till något.

Seriöst.

Haha, där ser man att det kan vara bra att kolla på länkarna och vara källkritisk, något jag värdesätter högt och ibland skrutit om att jag alltid sätter i främsta rummet, så dumstrut på för mig...
Citera
2024-08-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarazan
Mats Karlsson underrättelsechef i polisregion syd menar att den svenska narkotikapolitiken är misslyckad.

https://www.tv4play.se/klipp/76b217dbe3c2e1e60fcf?first=11989912

Vad säger ni, kommer legaliseringen? Har dem äntligen insett sitt skämmiga misslyckande? Vad händer innebär det för alla som dömts för eget bruk? Diskutera!

Bästa jag läst på länge från MSM!!
Problemet är bara att vi bor i Sverige. Polischef Mats Karlsson kommer snart jobba uniformerad i radiobil efter detta uttalande.
Citera
2024-08-15, 16:45
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, visst är det så, jag var kanske en smula otydlig. Jag menade mer att gängen och gängkrigen inte kommer påverkas nämnvärt av en slik, narkotikapolitisk ändring. Rent ekonomiskt, vill säga, då de ändå har tillgång, styr och krigar om marknaden för de tyngre drogerna. Undrar hur mycket pengar just Cannabis står för vad gäller gängens inkomster? Lär väl vara en mindre del, eller är den marknaden såpass stor och omfattande att den inbringar mer pga. större kvantiteter som säljes? Rent polisiärt kan jag tänka mig att Cannabis är mindre attraktivt att beslagta än ex. Heroin och Amfetamin, samt diverse andra droger.
Cannabis genererar mycket pengar för de i toppen. Laglig cannabis och lagliga noider är inget de gillar.
Polisen är mer ute efter cannabisanvändare än andra brukare. Både lättare att bevisa och mindre krångligt.
Polisen är dock alltid ute efter nya brukare oavsett substans för de kanske kan räddas.
Citera
2024-08-15, 16:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Så är det. Vill man verkligen påverka gängens ekonomi så måste man legalisera ALLA droger men det kommer såklart inte hända i Sverige.
Citera
2024-08-15, 16:51
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Glöm att jag litar på dessa siffror polisen hade fel hur mycket droger som kom in i landet 10 gånger mer visade det sig när fransk polis knäckte encro och överlämnade information.

Det är kokainet som är guldet men kanske inte där du bor. 900 för en gubbe som går åt på en kväll.

Betalar du 900 för en gubbe blir du blåst.
Citera
2024-08-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarazan
Mats Karlsson underrättelsechef i polisregion syd menar att den svenska narkotikapolitiken är misslyckad.

https://www.tv4play.se/klipp/76b217dbe3c2e1e60fcf?first=11989912

Vad säger ni, kommer legaliseringen? Har dem äntligen insett sitt skämmiga misslyckande? Vad händer innebär det för alla som dömts för eget bruk? Diskutera!

Vore bättre om det var straff för att röka inneha förvara sälja
straff som känns
Citera
2024-08-15, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Betalar du 900 för en gubbe blir du blåst.
Det kostar om man vill åt det bättre där dom är generösa med kokainet också du sitter och drar druvsocker billigare och tror du är the man. Fixar glittrig stenform jättefin vit du hade sprungit mil.
Citera
2024-08-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Vore bättre om det var straff för att röka inneha förvara sälja
straff som känns

Ja. arbetsläger. Chain gang som sopar vägkanten och utrotar lupiner och andra invasiva arter.
Citera
2024-08-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Du tycker inte att tjackpundare är jobbiga?
Nej alla tjackisar och andra pundare är stjärngossar. Det vet du väl?

*ironi*
Citera
2024-08-15, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
Tror du på det själv? Är uppenbart att det snarare är så att Sverige är bättre på att identifiera (obducera) dödsorsaken.
Det är en alternativ förklaringsmodell för dina öron.
Citera
2024-08-15, 17:05
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Nej alla tjackisar och andra pundare är stjärngossar. Det vet du väl?

*ironi*

Verkligen, klassens ljus, osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in