2024-09-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Hade du bemödat dig med att svara på den kritik du får och läsa det som skrivs, så hade diskussionen kunnat gå vidare.
Det blir ju svårt att diskutera något när du bara fortsätter skriva ”cannabis är knark och knark är farligt, därför har jag rätt”.

Du tror att det är en diskussion vi har. Gulligt.
Citera
2024-09-06, 14:58
Medlem
Makronators avatar
Gulligt är när man är less på drevet mot hundar och hundägare med argumentet att det är få som orsakar problem, och katapulterar sveriges största sten genom glashuset man precis byggde genom att bjuda in sig själv i den här diskussionen, och göra exakt samma fel själv.

Ironi så saftig att det rinner över. Kommentatorn kan följaktligen ignoreras.
Citera
2024-09-07, 03:14
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Alla instanser, inklusive Wikipedia håller med mig.

Fast dom gör ju inte det?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Narkotika

....

Hur skulle alla instanser hålla med dig när du har fel menar du? Hur skulle det fungera ens teoretiskt? Du är ju bara här inne och skriver nonsens som du hittar på medans alla försöker berätta för dig hur det ligger till i verkligheten.
Citera
2024-09-07, 03:16
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Och nej, cannabis är inte lagligt på grund av forskningen!

Hur menar du där? Det är inte lagligt i Sverige på grund av forskningen som säger att den bästa lösningen är att ha det lagligt? Hur får du ihop den logiken?

Javisst. Så kan det ju vara. Om det är så att vi här i Sverige vill att det ska fungera uruselt kring narkotika.

Varför skriver du så mycket strunt?
Citera
2024-09-07, 03:18
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Poängen är att det som är olagligt i Sverige är knark och det som inte är det kan ha liknande inverkan men inte så så att det blir en belastning på individens liv. Man kan också definiera det som något som ger långtgående skador på hjärnan mm och som tillfogar skada för individen, samhället och befolkningen. (ja visst vi kan diskutera alkohol och tobak med denna definition, är du glad att jag skriver det?)

Så om det är slang så är det upp till var och en att definiera? För det är definitionen av slang. Vem är det som kör med cirkelresonemang här...

Så här rankar man drogers farlighet https://www.economist.com/sites/defa...629_woc294.png

Och kan du inte försöka få in någonting alls i din skalle - det är ju för att droger är och kan vara problematiska som det är viktigt att vi har ett evidensbaserat förhållningssätt till dom.

Alla skador och problem förvärras ju av att bruket ses som kriminellt.

Kan du inte bara ta och somna om eller nåt?
Senast redigerad av OdCaBo 2024-09-07 kl. 03:25.
Citera
2024-09-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Fast dom gör ju inte det?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Narkotika

....

Hur skulle alla instanser hålla med dig när du har fel menar du? Hur skulle det fungera ens teoretiskt? Du är ju bara här inne och skriver nonsens som du hittar på medans alla försöker berätta för dig hur det ligger till i verkligheten.

Läsa kan du inte. Spelar allan gör du, möjligen.
Citera
2024-09-07, 12:56
Medlem
Citat:
Hur menar du där? Det är inte lagligt i Sverige på grund av forskningen som säger att den bästa lösningen är att ha det lagligt? Hur får du ihop den logiken?

Javisst. Så kan det ju vara. Om det är så att vi här i Sverige vill att det ska fungera uruselt kring narkotika.

Varför skriver du så mycket strunt?

Seriös forskning visar att det är farligt. Därför är det inte lagligt.

Du är ett spån. (står det 1-1 nu?)
Citera
2024-09-07, 12:58
Medlem
Citat:
Så här rankar man drogers farlighet https://www.economist.com/sites/defa...629_woc294.png

Och kan du inte försöka få in någonting alls i din skalle - det är ju för att droger är och kan vara problematiska som det är viktigt att vi har ett evidensbaserat förhållningssätt till dom.

Alla skador och problem förvärras ju av att bruket ses som kriminellt.

Kan du inte bara ta och somna om eller nåt?

Nej, alla skador beror på förekomsten. Den ska alltså bort för allas bästa.

Min skalle fungerar bra. Du verkar lida av din pundarlogik..
Citera
2024-09-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makronator
Gulligt är när man är less på drevet mot hundar och hundägare med argumentet att det är få som orsakar problem, och katapulterar sveriges största sten genom glashuset man precis byggde genom att bjuda in sig själv i den här diskussionen, och göra exakt samma fel själv.

ALLA knarkare orsakar problem.

Håll dig till ämnet istället för att spionera på mig.
Citera
2024-09-07, 16:54
Medlem
Citat:
Seriös forskning visar att det är farligt. Därför är det inte lagligt.

Då prövar vi en sista gång.

1. Vilka specifika parametrar ska man titta på när man ska avgöra om något är ”farligt” enligt ditt sätt att se det? Var specifik.

2. Varför ska något som kan medföra risker vara olagligt? Så resonerar vi ju inte om något annat. Jämför med andra riskfyllda aktiviteter som bilkörning, kampsport eller fallskärmshoppning. Ska vi förbjuda dessa saker? Hur gör vi med snabbmat, bergsklättring och alkohol?
Har man inte rätt att själv bestämma vilka risker man vill ta i ett demokratiskt, fritt samhälle?

3. Blir cannabis mindre farligt för att det är olagligt? Det är ett faktum att massvis av människor brukar cannabis, vare sig det är olagligt eller ej. Så vilken effekt tänker du att det ska ha att kriminalisera bruket av en substans i förhållande till hur ”farlig” den är?

4. Varför fortsätter du hitta på att cannabis blivit olagligt för att det är ”farligt”? Tycker du att det är värdigt en diskussion mellan vuxna människor att fortsätta påstå saker som blivit motbevisade flera gånger?
Senast redigerad av Tickelitu 2024-09-07 kl. 17:01.
Citera
2024-09-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makronator

Citat:

Som sagt, du beter dig exakt lika obildat och fördomsfullt som de du kritiserar i andra tråden.
Samma simpla antiintellektuella världsbild som rasister ofta visar prov på.
Citera
2024-09-07, 21:13
Medlem
Makronators avatar
Citat:

Spionera? Känner du att jag hetsar på dig för ditt val att skriva dynga? Intressant iakttagelse.

Det tog mig tre sekunder att bekräfta ditt hyckleri, och en linje med text för att begrava din trovärdighet för gott. Du är sjuk. Hoppas hjälpen finns när du söker den. Du upplevs också tillhöra det mer lågbegåvade släktet, men där står hjälpen ej att finna.

Du är den första person jag använder ignorerings-funktionen på, här på brädan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in