Citat:
Ursprungligen postat av
Claddan1
Jaha då förstår jag, är med livrädd för dom fattar ingenting på de IQ jag testat på nätet sen har jag inte hittat någon gratis version heller så vet inte ens om jag gör rätt. Övade du något innan? Och vad fick du betala står bara att allt ska betalas men inte hur mycket vill liksom inte komma oförberedd o betala multum flera gånger..
Jag betalade ingenting. Skickade in ansökan och fick några dagar senare ett mail med testet.
Det testet man gör är Matrigma/Uniq. Du kan ladda ned testerna och träna. För testerna är en kopia rakt av de testerna du hittar på nätet för matrigma och uniq. Sedan är det talserieföljder, matematik och ordförståelse.
Klarar du inte testet du får till datorn hemma så är du rökt som en böckling. Du måste klara det hemma för att komma vidare till nästa steg i processen. Då får du göra ett exakt likadant test på skolan. Klarar du det så går du vidare. Klarar du inte testet en andra gång så är det tack och godnatt. Du måste klara testet två gånger i rad.
Antagningstesterna är kort sagt exakt likadana till lokförarutbildningen som till polishögskolan. Ingen skillnad överhuvudtaget på testerna.
Matrigma och Uniq är svårt om du inte har förberett dig, och det är en god idé att öva innan testet.