2024-08-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
https://www.jobtestprep.se/matrigma-test

Tack!
Där kan man ju köpa extra träningsexempel också.
Citera
2024-08-14, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aMember99
Tack!
Där kan man ju köpa extra träningsexempel också.
Jag fick stor hjälp av squid factor, även om det ibland var lite mer än jag behövde🙂...
Citera
2024-08-14, 16:59
Medlem
Hej!

Jag håller på och överväger att byta yrke till lokförare, men då kommer jag nog behöva jobba och plugga samtidigt åtminstone ett halvår.

Pluggade några av er till lokförare samtidigt som ni jobbade? Om ni gjorde det, hur fick ni till det med både tiden och ekonomin?
Citera
2024-08-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostvarmland
Hej!

Jag håller på och överväger att byta yrke till lokförare, men då kommer jag nog behöva jobba och plugga samtidigt åtminstone ett halvår.

Pluggade några av er till lokförare samtidigt som ni jobbade? Om ni gjorde det, hur fick ni till det med både tiden och ekonomin?
Jag pluggade och jobbade extra i ungefär ett halvår. Jobbade typ 40% hemifrån då som IT-support så det var ganska enkelt att bara beta av ärenden i ett ärendesystem.
Citera
2024-08-15, 01:11
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Hej!

Ja, jag hade "förmånen" att ha stor del av lektionerna via Teams hemifrån på grund av coronan.
Så jag körde buss runt 25-30 timmar i veckan. Hände att jag körde och lyssnade på nån lektion samtidigt. Annars var det inspelat så kunde göra det i efterhand.
Vi hade väldigt fritt. Inga krav att vara med på varje lektion... utan upp till en själv att se till att klara proven.
Citera
2024-08-15, 18:41
Medlem
Triphes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
Ja, jag hade "förmånen" att ha stor del av lektionerna via Teams hemifrån på grund av coronan.
Så jag körde buss runt 25-30 timmar i veckan. Hände att jag körde och lyssnade på nån lektion samtidigt. Annars var det inspelat så kunde göra det i efterhand.
Vi hade väldigt fritt. Inga krav att vara med på varje lektion... utan upp till en själv att se till att klara proven.

Väldigt annorlunda under pandemin. Idag är närvaro på lektion viktigt
Citera
2024-08-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke

Pandemin var ett undantag.

Det är en vuxenutbildning så det är ingen obligatorisk närvaro men det kan vara bra att veta att arbetsgivare i regel ringer utbildningsföretaget för referens innan anställning där man vill veta hur närvarande man varit på lektionerna. Låg närvaro påverkar negativt och låt er inte luras av lokförarbristen, järnvägsföretag säger nej till förare även om det är brist på förare om de inte tycker att allt som behöver stämma för en anställning stämmer.
Citera
2024-08-15, 21:17
Medlem
Triphes avatar
Citat:
Hej!

Beror helt på vad du jobbar med, du kommer ju isådanafall bara kunna jobba kvällar efter 16 eller helger. Kvällar kommer du troligtvis behöva lägga på studier så beror ju på vad du orkar själv.

Under våren nu jobbade jag inget extra, under hösten ska jag jobba lite grann men bestämmer själv vilka tider/tillfällen då jag kan göra det via datorn.
Citera
2024-08-16, 16:45
Medlem
Tack för era svar.

Jag får fundera vidare på det. Jobbar just nu inom skolan så att jobba kvällar och helger är inget alternativ för mig.
Citera
2024-08-23, 12:57
Medlem
Triphes avatar
Citat:
Tack för era svar.

Jag får fundera vidare på det. Jobbar just nu inom skolan så att jobba kvällar och helger är inget alternativ för mig.

Du hade inte klarat dig på maxat CSN då? utbildningen är ju ändå bara på 44 veckor sen blir det intjänat snabbt
Citera
2024-09-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triphe
Du hade inte klarat dig på maxat CSN då? utbildningen är ju ändå bara på 44 veckor sen blir det intjänat snabbt

Jag har pratat med lite kompisar och familj om det, samt kollat hur mycket jag kan få på csn. Just nu, med ekonomin som den är, är det för riskabelt för mig att byta yrke om jag inte är villig att bli av med lägenheten (som är min drömlägenhet). Men när ekonomin blir lite bättre, så kan jag ta den risken.
Citera
2024-09-25, 14:52
Medlem
Hej!
Någon som har gjort yrkespsykologiska i nässjö eller hos TCC ? Vill lite hjälp om någon kan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in