2024-07-22, 14:08
Medlem
Tjenare, har semester 1 månad och är lite milt intresserad av testa kratom. Problemet är jag har oregelbundet drogtest som skickas in på labb på mitt jobb. Tänkte bara köpa hem cirka 10-15g o testa under några dagar. Är de lungt eller låter de som en dålig ide?
Citera
2024-07-22, 14:40
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vahettemittkonto
Tjenare, har semester 1 månad och är lite milt intresserad av testa kratom. Problemet är jag har oregelbundet drogtest som skickas in på labb på mitt jobb. Tänkte bara köpa hem cirka 10-15g o testa under några dagar. Är de lungt eller låter de som en dålig ide?

Det är chill, Kratom syns inte på standard tester. Samt kratom är lagligt också att ha i blodet och urinet.

Var försiktig Kratom är en opioid som är mycket beroendeframkallande, jag själv kan inte ha en påse hemma utan att ta det varje dag. Var tvungen att spola ner det senast.
Citera
2024-07-23, 11:51
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Det är chill, Kratom syns inte på standard tester. Samt kratom är lagligt också att ha i blodet och urinet.

Var försiktig Kratom är en opioid som är mycket beroendeframkallande, jag själv kan inte ha en påse hemma utan att ta det varje dag. Var tvungen att spola ner det senast.

Det är inte lagligt att ha de i kroppen eftersom det omvandlas till ett ämne som är narkotikaklassat.

Så beroendeframkallande är det inte, har man däremot beroendesjukdom i sig så ökar såklart sannolikheten att du vill ta de varje dag. Men någon vidare abstinens får man inte om man jämför med andra substanser
Citera
2024-07-23, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ikaris83
Hej allihopa! Jag har hört mycket om kratom på sistone och funderar på att prova. Någon här som har erfarenhet av det som vill berätta lite kort? Förstår det som att man kan använda det för lite olika saker.

Hej, Ja, jag har använt kratom i flera år nu. Det har verkligen hjälpt mig med min kroniska smärta och ångest. Vad funderar du på att använda det för?
Citera
2024-07-23, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vahettemittkonto
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual

Jag tror inte det där stämmer längre. På analys syns kratom numera och det är olagligt att ha kratom i kroppen. Kratom är endast lagligt att inneha.
Citera
2024-07-23, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Jag tror inte det där stämmer längre. På analys syns kratom numera och det är olagligt att ha kratom i kroppen. Kratom är endast lagligt att inneha.

Även om det inte gör det så är det bara en tidsfråga innan det blir standard att kolla kratom då det blivit så populärt på sistonde.
Citera
2024-07-23, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Även om det inte gör det så är det bara en tidsfråga innan det blir standard att kolla kratom då det blivit så populärt på sistonde.

Jag vill minnas att det varit olagligt att ha mitragynin i kroppen sedan en herrans massa år tillbaka. Ska även vara olagligt att fördela pulvret i doseringar avsedda för förtäring.

Och ja, jag tror också det kommer att bli vanligare och vanligare att det kommer finnas med i tester.
Citera
2024-07-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Läste om kratom på reddit och någon som pratar om "kratom liquid extract".

What is kratom liquid extract?

ChatGPT
Kratom liquid extract is a concentrated form of the kratom plant, specifically Mitragyna speciosa, in a liquid state. This extract is made by isolating the active alkaloids (primarily mitragynine and 7-hydroxymitragynine) from the kratom leaves through a process of extraction using a solvent such as ethanol or water. The resulting solution is then often further concentrated to increase its potency.

How Kratom Liquid Extract is Made: Selection of Leaves: High-quality kratom leaves are selected based on their potency and desired effects.

Extraction Process: The leaves are soaked and boiled in a solvent like ethanol or water to extract the alkaloids.

Filtration: The solution is filtered to remove solid plant materials.

Concentration: The liquid is then concentrated by evaporating some of the solvent, which increases the concentration of the active compounds.

Bottling: The final concentrated extract is bottled for distribution and sale.

Uses and Effects
Kratom liquid extract is used for various purposes, often depending on the dosage:

Low Doses: May act as a stimulant, increasing energy and alertness.

Moderate Doses: Can provide pain relief and mild euphoric effects.

High Doses: Often used for sedation and to relieve severe pain.

Benefits

Potency: Being more concentrated, smaller amounts are needed to achieve the desired effects compared to kratom powder.

Convenience: Easier to dose and consume, especially for those who dislike the taste of kratom powder.

Rapid Onset: The effects typically set in faster compared to other forms of kratom.

Safety and Risks

Addiction and Tolerance: Higher concentrations increase the risk of developing a dependency and tolerance.

Side Effects: Can include nausea, vomiting, dizziness, and in severe cases, respiratory depression.

Legal Status: Varies by country and region, so it’s essential to check local laws regarding its use and sale.

It's important to use kratom liquid extract responsibly, starting with a low dose to gauge individual tolerance and effects. Consulting with a healthcare provider is advisable, especially if there are pre-existing health conditions or if other medications are being taken.

--

Reddittråd om ämnet: https://www.reddit.com/r/KratomKorner/s/uJZuL6gLV7

--

Låter som bekant utveckling hmm

Varit etablerat på amerikanska marknaden i flera år nu, även dykt upp i vissa svenska smartshops. Många som kört sin tolerans i taket på nolltid pga det, typiskt sådant som påskyndar kriminaliseringen.
Citera
2024-07-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Jag vill minnas att det varit olagligt att ha mitragynin i kroppen sedan en herrans massa år tillbaka. Ska även vara olagligt att fördela pulvret i doseringar avsedda för förtäring.

Stämmer, var 4 år sedan jag började och redan då var det så. På den tiden var kratom inte alls lika vanligt.

Jag har dock inte hört eller sett några indikationer på att det skulle bli vanligare på pissprov. Känns som dessa frågor ställts på varenda sida i hela tråden.
Citera
2024-07-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Så beroendeframkallande är det inte, har man däremot beroendesjukdom i sig så ökar såklart sannolikheten att du vill ta de varje dag. Men någon vidare abstinens får man inte om man jämför med andra substanser

Det där är väldigt individuellt. Jag och flera andra har fått abstinens på samma nivå som när man kliver av tram (vilket jag också har erfarenhet), medans andra klarar sig fint.

Var kommentarer som dessa som fick mig att tro allt var helt lugnt i starten.
Citera
2024-07-24, 00:33
Medlem
AndreasStartklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikaris83
Hej allihopa! Jag har hört mycket om kratom på sistone och funderar på att prova. Någon här som har erfarenhet av det som vill berätta lite kort? Förstår det som att man kan använda det för lite olika saker.

Svårt o sätta i perspektiv utan att veta vad du prövat innan. De är väl typ som en blandning av något som ger 20-30% ish av vanliga lättare opiaters eufori (om man är färsk) samtidigt som den har liknande effekter som ssri alltså antidepp. Tar du den för ofta för länge försvinner den där sköna känslan även om du doserar högre. Pga de sertogena effekterna kan en avtändning vara förjävlig och långdragen, för mig var livet grått och dalarna i måendet väldigt djupa i en hel månad innan jag gav upp, förstår inte varför det finns en stor grupp som försöker bagatellisera den. Försöker du självmedicinera för ditt psykiska mående kommer du bli beroende och snart betalar du mångdubbelt för en ssri i princip. Kan endast rekommendera att du självmedicinera emot smärta under en begränsad period eller om du ska lyxa till det på helgen och har ett stabilt liv och psyke. När jag blir arbetslös ska jag försöka klippa de här onödiga beroendet dock med nedtrappning
Senast redigerad av AndreasStartklar 2024-07-24 kl. 00:45.
Citera
2024-07-24, 00:37
Medlem
AndreasStartklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Det där är väldigt individuellt. Jag och flera andra har fått abstinens på samma nivå som när man kliver av tram (vilket jag också har erfarenhet), medans andra klarar sig fint.

Var kommentarer som dessa som fick mig att tro allt var helt lugnt i starten.

Stämmer mycket väl, jag försökte klippa den när jag inte hade några åttaganden och det var den värsta månaden jag haft och har tänt av oxy dock efter bara 2 månaders bruk. Jag vet inte hur länge den håller i sig för jag gav upp när det inte ens blev bättre på en hel månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in