2023-10-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
Tänkte försöka mig på att hitta lagom dos alkohol för att boosta. Har införskaffat mig några Sofiero guld 7.5 och en klassisk Arboga 10. Synpunkter någon?

Superindividuellt faktiskt, allt beror på tolerans av båda delarna, samt kroppsliga attribut.
Men kör som du brukar och sen starta med två-tre 7,5 or och kör tills du är nöjd.

Har kört enorma mängder av båda samtidigt (asså på riktigt enorma), skulle inte säga att dom boostar varandra så speciellt mycket men man är ju inte död heller så testa på.
Citera
2023-10-07, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
Tänkte försöka mig på att hitta lagom dos alkohol för att boosta. Har införskaffat mig några Sofiero guld 7.5 och en klassisk Arboga 10. Synpunkter någon?
Tycker inte alkohol går ihop med kratom alls, blir sjuk och illamående av det.
Citera
2023-10-07, 18:40
Medlem
green summer sorten kan jag rekommendera om ni vill prova nått nytt. Skön varm avslappnande känsla i kroppen 3g var lagom för mig, brukar normalt köra 5g

Någon annan som får huvudvärk när ni inte tagit kratom under dagen?
Citera
2023-10-08, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kratomstore
green summer sorten kan jag rekommendera om ni vill prova nått nytt. Skön varm avslappnande känsla i kroppen 3g var lagom för mig, brukar normalt köra 5g

Någon annan som får huvudvärk när ni inte tagit kratom under dagen?
Finns tydligen nåt som heter "headache of Kratom" typ. Beror på att man antingen tagit för mycket under en vis tid eller att man druckit för lite vatten. Det är väldigt vätskeutdrivande tydligen.
Citera
2023-10-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidansidan
Kan det hjälpa mot ångest och depression?
Utvecklar man tolerans fort? Har det nån svåra biverkningar?
Som komplement till annan behandling ja men för att lindra symtom, botar inte.
Sen hade jag låtit bli om du inte har en stark självdisciplin för resultatet kan bli direkt motsatt och du sitter kvar med dina problem och ett beroende. Kratom framställs ju ofta som harmlöst i RELATION till andra substanser men är inte harmlöst i sig.

Jag körde en tesked i morgonkaffet när jag drogs med utmattningsdepression och det hjälpte mig att gå in i dagen med bättre energi. Men toleransen kommer och ”lyftet” blir kortare. Lätt att en dos blir flera och att du hivar på mer för att må bättre.
Om man tänker skopa i sig matskedar flera gånger om dagen kan man nästan lika väl kliva på något värre i låg dos från början.
Det ger energi i små doser så se till att stanna där. Att sluta är säkert mildare än tyngre prylar men det är absolut jobbigt om man inte mår bra i botten och vant sig vid att få den där lilla extra boosten.
Var försiktig och lycka till
Citera
2023-10-09, 12:24
Medlem
Automatvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillepille
Finns tydligen nåt som heter "headache of Kratom" typ. Beror på att man antingen tagit för mycket under en vis tid eller att man druckit för lite vatten. Det är väldigt vätskeutdrivande tydligen.

Jag upplever att det är väldigt lätt att få huvudvärk på kratom, särskillt mot kvällarna om man druckit flera gånger några dagar i sträck.

Dricker jag ganska mycket vatten jämt fördelat över dygnet så är det inga problem, det hjälper att förhindra "kratommage" också
Citera
2023-10-09, 22:52
Citat:
Ursprungligen postat av Pillepille

Hmm.. Brukar få det jag med. Vätskedrivande är de som innåhelvete spelar ingen roll hur mycket vatten man dricker kroppen tar inte upp det ändå när man tar kratom.

Jag kollar puls och blodtryck regelbundet och vill bara dela med mig att kratom försämrar blodtrycket.
Citera
2023-10-09, 23:25
Har ungefär 2-3 doser kvar från en 250g påse som jag fick för nästan en vecka exakt sen.

Vet inte om det är för att jag inte tagit kratom mitt blodtryck kan varit dåligt för hade tagit kvällen innan. Inte tagit på hela dagen och blodtrycket är fortfarande segt.

Denna sort fungerar helt olik från resterande kratom jag tagit och blir inte jätteyr eller så illamående om jag tar för mycket mest trött och får dålig syn. En kratom jag kan sova på faktiskt eller vara vaken men bara ta lite mindre men kan inte fokusera tappar fokus, typ som zaps. "Hackig" syn typ...

Annars har det varit riktigt bra och är nöjd, mycket bra kratte. SS btw.
Citera
2023-10-10, 00:06
Medlem
trueforgoods avatar
Vill höja ett varningens finger för att blanda Kratom med stimulanter. Tog ca 2 tsk Kratom på kvällen då jag fortfarande hade Attentin aktivt i mig och drabbades av andningssvårigheter, ont i bröstet, svettningar och extremt hög puls. Borde ringt 112 men lyckades hålla mig lugn och det gick över på 1 timme ungefär.

Kastade resten av mitt Kratom efter det och avslutade därmed mitt beroende, så det var ju bra i alla fall (detta var ca 1,5 månad sedan).

Som sagt, varning.
Citera
2023-10-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Vill höja ett varningens finger för att blanda Kratom med stimulanter. Tog ca 2 tsk Kratom på kvällen då jag fortfarande hade Attentin aktivt i mig och drabbades av andningssvårigheter, ont i bröstet, svettningar och extremt hög puls.

Oj! Men skulle du kunnat veta att du hade Attentin "aktivt i dig", den tar man väl jämt fördelat över dygnet/dagen?
Citera
2023-10-10, 00:19
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Oj! Men skulle du kunnat veta att du hade Attentin "aktivt i dig", den tar man väl jämt fördelat över dygnet/dagen?

Jag hade ingen effekt kvar av den men borde förstått att det inte var helt borta så att säga... Men hade ingen aning om att det kunde ge sådana korsreaktioner. Bland det läskigaste jag varit med om, fy fan.
Citera
2023-10-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Vill höja ett varningens finger för att blanda Kratom med stimulanter. Tog ca 2 tsk Kratom på kvällen då jag fortfarande hade Attentin aktivt i mig och drabbades av andningssvårigheter, ont i bröstet, svettningar och extremt hög puls. Borde ringt 112 men lyckades hålla mig lugn och det gick över på 1 timme ungefär.

Kastade resten av mitt Kratom efter det och avslutade därmed mitt beroende, så det var ju bra i alla fall (detta var ca 1,5 månad sedan).

Som sagt, varning.

Eftersom kratom har stimulerande effekter så blir det lite kaka på kaka kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in