2025-10-30, 17:08
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrenzyPreserve
Var inte du samma grabb som knappt ens svarade på kloralhydrat? Inte särskilt förvånad att dina erfarenheter skiljer sig från genomsnittet. Kratom gör underverk för min depression, något varken centralstimulerande, ketamin, MAO-hämmare (irreversibla) eller andra opioider lyckats med. Att stå ut med smaken är en liten sak jämfört med vad depressionen kostat mig. Kratom är en fantastisk växt.

Det stämmer, Kloralhydrat märkte jag knappt ens av.
Men Kratom gör mig bara sjukt illamående och ger mig fruktansvärd huvudvärk. Ketamin däremot är fantastiskt i rätta doseringar.

Men det mest underbara av allt är Cannabis!
Det hjälper mig mot iprincip alla mina besvär!

/Mvh
Citera
2025-11-01, 19:07
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Det stämmer, Kloralhydrat märkte jag knappt ens av.
Men Kratom gör mig bara sjukt illamående och ger mig fruktansvärd huvudvärk. Ketamin däremot är fantastiskt i rätta doseringar.

Men det mest underbara av allt är Cannabis!
Det hjälper mig mot iprincip alla mina besvär!

/Mvh
Cannabis var nästan pinsamt tråkigt och riktigt överskattat. Gjorde mig trögare i huvudet än neuroleptika och känslan var verkligen inte mycket att hänga i granen. Kratom moppar golvet med det både effektmässigt och i hur det påverkar kroppen. YMMV.

Jag tror dock att du tog för stor dos kratom, då dina symptom är vanliga tecken på att dosen är hög i förhållande till ens tolerans.
Senast redigerad av FrenzyPreserve 2025-11-01 kl. 19:20.
Citera
2025-11-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrenzyPreserve
Cannabis var nästan pinsamt tråkigt och riktigt överskattat. Gjorde mig trögare i huvudet än neuroleptika och känslan var verkligen inte mycket att hänga i granen. Kratom moppar golvet med det både effektmässigt och i hur det påverkar kroppen. YMMV.

Jag tror dock att du tog för stor dos kratom, då dina symptom är vanliga tecken på att dosen är hög i förhållande till ens tolerans.

Ja inte blir man illamående av grönt eller vitt kratom i låg dos.. den röda behöver jag inte speciellt mycket av för att bli illamående av. Är väl någon alkaloid i den jag inte riktigt är vän med.
Citera
2025-11-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singla
Lätt att ta med hem med bussen från Tyskland.. gjort det själv, var hundar o allt i tullen sist men helt lugnt

Akuamma snackade nån om som bästa ersättningen för kratom, slutsålt hos Aromaexperten men hittade ett nytt ställe som säöljer i kapslar https://ladygalactica.com/botanicgalaxy

Vad kostade bussen till Tyskland och vilket bolag? Vart i Tyskland och vad hette affären? Priset på kratomet?
Citera
2025-11-06, 14:11
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Ja inte blir man illamående av grönt eller vitt kratom i låg dos.. den röda behöver jag inte speciellt mycket av för att bli illamående av. Är väl någon alkaloid i den jag inte riktigt är vän med.

Det var grönt Kratom jag främst provade, men har även provat vitt 2 gånger. Och alla gånger mådde jag väldigt illa och fick stark huvudvärk. Men det kan absolut vara som ni säger att jag tog för stor dos för min tolerans.
Är inte alls speciellt van vid Opioider/Opiater och preparat som Kratom även om det i sig inte är en Op men skall verka på ett liknande sätt. Det är nog är den klass av substanser jag använt minst av i mitt liv.

Skulle säga att jag upplevde liknande symptom dom 2 gångerna jag provat Tramadol. Sjukt illamående, spyor och pulserande huvudvärk även om det då bara handlade om runt 200mg som för många anses vara en relativt låg dos.

/Mvh
Citera
2025-11-08, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Det var grönt Kratom jag främst provade, men har även provat vitt 2 gånger. Och alla gånger mådde jag väldigt illa och fick stark huvudvärk. Men det kan absolut vara som ni säger att jag tog för stor dos för min tolerans.
Är inte alls speciellt van vid Opioider/Opiater och preparat som Kratom även om det i sig inte är en Op men skall verka på ett liknande sätt. Det är nog är den klass av substanser jag använt minst av i mitt liv.

Skulle säga att jag upplevde liknande symptom dom 2 gångerna jag provat Tramadol. Sjukt illamående, spyor och pulserande huvudvärk även om det då bara handlade om runt 200mg som för många anses vara en relativt låg dos.

/Mvh

200mg tramadol är ganska mycket utan tolerans. Speciellt i en dosering. 50mg är en bra start och sedan 50mg till efter någon timme eller två. Kratom ska du nog aldrig prova mer än en tesked första gången. Börjar man lasta i sig runt en matsked utan tolerans så är det nog lätt hänt man blir äckelmagad.

Kratom är fantastiskt när man är bakis, trött och seg en söndagmorgon. En tesked så orkar man ta tag i dagen..
Citera
2025-11-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
200mg tramadol är ganska mycket utan tolerans. Speciellt i en dosering. 50mg är en bra start och sedan 50mg till efter någon timme eller två. Kratom ska du nog aldrig prova mer än en tesked första gången. Börjar man lasta i sig runt en matsked utan tolerans så är det nog lätt hänt man blir äckelmagad.

Kratom är fantastiskt när man är bakis, trött och seg en söndagmorgon. En tesked så orkar man ta tag i dagen..
Noterar att du skriver ”ÄR fantastiskt”, vilket jag kan signa… Skickar du efter? I Tyskland kan det inte köpas i fysiska butiker, eller har jag fel?
Citera
2025-11-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Noterar att du skriver ”ÄR fantastiskt”, vilket jag kan signa… Skickar du efter? I Tyskland kan det inte köpas i fysiska butiker, eller har jag fel?

Jag köpte 1kg vit supremespeciosa någon månad innan det blev olagligt och la undan det hos en kompis som även han använder det lite då och då. Men tror jag har kvar åtminstone 700 gram där. Kommer säkert ha kvar i flera år i nuvarande takt. Jag använder det så sällan och i låga doser. Läser om vissa som trycker i sig decilitermått per dag liksom..
Citera
2025-11-11, 20:22
Medlem
yipmans avatar
Hej,
Är det någon som har provat att beställa Kratom från utlandet till Sverige sedan det narkotikaklassades?
Citera
2025-11-12, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yipman
Hej,
Är det någon som har provat att beställa Kratom från utlandet till Sverige sedan det narkotikaklassades?

Nej men det är sannolikt lika eller större risk att det tas som all annan narkotikaimport via post. Troligen kommer det fram men risken att det tas är inte 1% direkt om man säger så. Vet inte hur straffsatserna ser ut på Kratom men bör väl inte vara värre än Kat typ.
Citera
2025-11-12, 18:00
Medlem
yipmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
Nej men det är sannolikt lika eller större risk att det tas som all annan narkotikaimport via post. Troligen kommer det fram men risken att det tas är inte 1% direkt om man säger så. Vet inte hur straffsatserna ser ut på Kratom men bör väl inte vara värre än Kat typ.
Tror tyvärr att du har rätt.
Finns säkert inte så många bra vendors som överhuvudtaget är villiga att ens ta risken att skicka till Sverige…
Citera
Igår, 04:20
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yipman
Tror tyvärr att du har rätt.
Finns säkert inte så många bra vendors som överhuvudtaget är villiga att ens ta risken att skicka till Sverige…

Dem själva tar ingen risk med att skicka till Sverige, utan det är enbart mottagaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in