Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Jag tror personligen inte det kommer bli som du säger.
Jag tror inte ens att man inom polisen ser kratom som ett reelt problem, men man kommer såklart beslagta och lagföra kratom som skickas via post och liknande efter att förbudet går igenom.
Detta är en rimlig gissning, folk är så jäkla nojjiga och stressade i onödan.
Riktigt trist detta oavsett! Jag personligen använder det inte och det är så jävla vidrigt så det är sjukt. Men absolut en intressant växt med mycket potential. Minns att jag kunde ta kratom efter jobbet, slappna av & verkligen avnjuta ett varmt bad. Använde det även innan gymmet några gånger med resultat över all förväntan, hjälpte rätt mycket med fokusen, muskelkontakten och andningen under tung styrketräning. Sen hamnade man i en rätt skön sinnesstämning som synkade väl med endorfinerna efter ett pass. För mig är det i slutändan bara erfarenheter som jag bär med mig utan ett behov av att återuppleva det.
Men jag tycker däremot synd om er därute som gillar växten mer än vad jag gör, som har dragit mer fördelar & nytta till era liv utav olika anledningar och kan sköta det snyggt. Jag beklagar! Själv önskar jag att gräs var lagligt, men men, man får istället snällt dricka alkohol om man vill uppnå ett rus. Underbara Sverige!