2025-02-12, 18:48
Medlem
Extremeflys avatar
Någon som skickat till regeringen och frågat varför man inte förbjuder alkohol som skördar massa liv och ger massor av sjukdomar??
Citera
2025-02-12, 18:51
Medlem
Hej första gången jag smakar detta i kväll.Kan säga att det både luktar och smakar som pellets luktar till dju. Har absolut haft värre saker i munnen. Bara att vänta och se nu vad som sker.Red Bali valde jag pga smärtproblematik jag tvingas leva med.

Är för övrigt helt ny lagom till att det ska förbjudas.
Citera
2025-02-12, 19:16
Medlem
kuuropis avatar
Är det inte lite långsökt med slumpmässiga husrannsakningar efter klassningen? Definitivt inte omöjligt, men det känns långsökt om man tänker lite mer på det.

Polisen har redan begränsade resurser, ska de ta resurser från andra fall (där brott faktiskt begåtts) och använda dem istället för att begära kundregister från butikerna (vilket i sig kräver arbete antar jag, ev. söka tillstånd av åklagare - utan att brott begåtts och utan att aktuellt misstanke om brott finns), alternativt gå igenom hundratals personers postförsändelser senaste månaden och räkna ihop mängder, skapa listor och sen köra med slumpmässiga husrannsakningar utan att de ens har uppgift t.ex. att personen inte redan slängt/blivit av med allt kratom i samband med klassningen?

Vet inte, känns alltför mycket slöseri med resurser utan att nån garanti finns på att det leder till acceptabelt resultat. Som sagt, jag tycker absolut inte att det är omöjligt, och inte heller hade jag blivit jätteförvånad om det blev så. Men jag hade definitivt blivit väldigt besviken på hur polisens resurser slösas bort till häxjakt när det finns massor med ärenden som polisen ska ta hand om. Det känns mer sannolikt och effektivt att de istället har extra koll på personer som köpt stora mängder och bara väntar på dem som börjar med försäljning, när man faktiskt gjort sig skyldig till brott.
Citera
2025-02-12, 19:23
Medlem
kuuropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Hoppas isåfall att du betalat kontant och hämtat varorna på plats.

För Postnord och bankerna raderar inte sina uppgifter vad jag vet.

Fast Postnords och bankernas uppgifter är inte brottsbevis. De är uppgifter på helt lagliga transaktioner. Däremot kan polisen definitivt använda de uppgifterna för att skapa listor med personer de behöver ha extra koll på, i fall man börjar t.ex. med försäljning och så.
Citera
2025-02-12, 20:34
Medlem
Tänkte bara flika in att majoriteten av dödsfallen av kratom kan härledas till 2010 någon gång, då "Krypton" härjade.

Krypton såldes då, precis som "Spice" i en liten fin förpackning som marknadsförde sig med både god effekt och helt naturliga ingredienser (Kratomextrakt).
Vad man dock glömde att nämna var att kratomextraktet i Krypton var blandat med den inte lika naturliga ingrediensen desmetyl-tramadol.

I takt med att krypton blev populärt började dödsfallen strömma in. Minst 9 personer dog (andningsstillestånd under sömn).
De flesta (samtliga?) av de avlidna använde även receptbelagda mediciner.

Törs man gissa på att de inte heller i övrigt hade en sund livsstil?
Receptbelagda mediciner, alkohol och lite krypton på det...

Dödsorsak: Andningsstillestånd till följd av polyfarmaci.

Kan tycka att det är lite skevt att ge kratom rykte som dödsdrog då det i krypton blandades med desmetyltramadol (som inte ens används som läkemedel).

Fast personligen kan jag tycka att det är lämpligt att narkotikaklassa kratom då det är en riktigt potent opiat (med risk för att få hardcore junkies efter mig).
Senast redigerad av Pistmaskin 2025-02-12 kl. 20:44.
Citera
2025-02-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tror personligen inte det kommer bli som du säger.

Jag tror inte ens att man inom polisen ser kratom som ett reelt problem, men man kommer såklart beslagta och lagföra kratom som skickas via post och liknande efter att förbudet går igenom.

Detta är en rimlig gissning, folk är så jäkla nojjiga och stressade i onödan.

Riktigt trist detta oavsett! Jag personligen använder det inte och det är så jävla vidrigt så det är sjukt. Men absolut en intressant växt med mycket potential. Minns att jag kunde ta kratom efter jobbet, slappna av & verkligen avnjuta ett varmt bad. Använde det även innan gymmet några gånger med resultat över all förväntan, hjälpte rätt mycket med fokusen, muskelkontakten och andningen under tung styrketräning. Sen hamnade man i en rätt skön sinnesstämning som synkade väl med endorfinerna efter ett pass. För mig är det i slutändan bara erfarenheter som jag bär med mig utan ett behov av att återuppleva det.
Men jag tycker däremot synd om er därute som gillar växten mer än vad jag gör, som har dragit mer fördelar & nytta till era liv utav olika anledningar och kan sköta det snyggt. Jag beklagar! Själv önskar jag att gräs var lagligt, men men, man får istället snällt dricka alkohol om man vill uppnå ett rus. Underbara Sverige!
Citera
2025-02-12, 21:12
Avstängd
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuuropi
Är det inte lite långsökt med slumpmässiga husrannsakningar efter klassningen? Definitivt inte omöjligt, men det känns långsökt om man tänker lite mer på det.

Polisen har redan begränsade resurser, ska de ta resurser från andra fall (där brott faktiskt begåtts) och använda dem istället för att begära kundregister från butikerna (vilket i sig kräver arbete antar jag, ev. söka tillstånd av åklagare - utan att brott begåtts och utan att aktuellt misstanke om brott finns), alternativt gå igenom hundratals personers postförsändelser senaste månaden och räkna ihop mängder, skapa listor och sen köra med slumpmässiga husrannsakningar utan att de ens har uppgift t.ex. att personen inte redan slängt/blivit av med allt kratom i samband med klassningen?

Vet inte, känns alltför mycket slöseri med resurser utan att nån garanti finns på att det leder till acceptabelt resultat. Som sagt, jag tycker absolut inte att det är omöjligt, och inte heller hade jag blivit jätteförvånad om det blev så. Men jag hade definitivt blivit väldigt besviken på hur polisens resurser slösas bort till häxjakt när det finns massor med ärenden som polisen ska ta hand om. Det känns mer sannolikt och effektivt att de istället har extra koll på personer som köpt stora mängder och bara väntar på dem som börjar med försäljning, när man faktiskt gjort sig skyldig till brott.
Bror, du måste fatta att ainas största arbetsuppgift är att jaga och trakkasera arbetar Svensson, de lägger 90%+ av sina resurser på att jaga ringa nark. Dessa fegisar vågar inte komma ut hit till orten..
Citera
2025-02-13, 00:59
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Bror, du måste fatta att ainas största arbetsuppgift är att jaga och trakkasera arbetar Svensson, de lägger 90%+ av sina resurser på att jaga ringa nark. Dessa fegisar vågar inte komma ut hit till orten..

Men vem bryr sig om polisen längre? De har ju kontroll på mindre och mindre av Sveriges territorium, men skulle man befinna sig på ett ställe där polisen fortfarande har auktoritet så är det inte hela värden att slanta för ett ringa. Ringa narkotikabrott för kratom dessutom, det skulle inte ens min morsa bry sig om.
Citera
2025-02-13, 01:43
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lineofbeauty
...

Mitragynin har varit olagligt länge.

Mitragyna speciosa ( kratom ) är vad plantan heter, plantan innehåller mitragynin, trotts att mitragynin har varit olagligt så har växten Mitragyna speciosa ( kratom ) varit laglig.

Nu förbjuds hela växten ( Mitragyna speciosa ( kratom ) )
Senast redigerad av pOXE 2025-02-13 kl. 01:59.
Citera
2025-02-13, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tym
Jag skickade för övrigt en fråga via mejl till Kratomexperten och kollar vad som händer den 11:e mars. Så jag kan återkomma när jag får ett svar vad som händer med köparnas integritet.

Grymt bra av dig. Ja, listra in svaret här. Många nyfika/oroliga nu.

Jag har varit helt nykter från kratom o annat sedan i Lördags. Sovit dåligt tills inatt. Vaknade tidigt o pigg o nykter som värsta frisksportaren.

Har börjat styrketräna lätt igen o ska börja jogga. Kratom har isf gjort att jag har typ 12 kg mindre övervikt o min typ 2-diabetes har legat på normala nivåer under kratombruk. Ska rapportera här om min vikt o typ 2-diabetes blir däligt igen. Förhoppningsvis är jag klok nog o inte låta det gå skit igen.
Citera
2025-02-13, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pistmaskin
Tänkte bara flika in att majoriteten av dödsfallen av kratom kan härledas till 2010 någon gång, då "Krypton" härjade.

Krypton såldes då, precis som "Spice" i en liten fin förpackning som marknadsförde sig med både god effekt och helt naturliga ingredienser (Kratomextrakt).
Vad man dock glömde att nämna var att kratomextraktet i Krypton var blandat med den inte lika naturliga ingrediensen desmetyl-tramadol.

I takt med att krypton blev populärt började dödsfallen strömma in. Minst 9 personer dog (andningsstillestånd under sömn).
De flesta (samtliga?) av de avlidna använde även receptbelagda mediciner.

Törs man gissa på att de inte heller i övrigt hade en sund livsstil?
Receptbelagda mediciner, alkohol och lite krypton på det...

Dödsorsak: Andningsstillestånd till följd av polyfarmaci.

Kan tycka att det är lite skevt att ge kratom rykte som dödsdrog då det i krypton blandades med desmetyltramadol (som inte ens används som läkemedel).

Fast personligen kan jag tycka att det är lämpligt att narkotikaklassa kratom då det är en riktigt potent opiat (med risk för att få hardcore junkies efter mig).

Jag är verkligen ingen hardcore junkie eller ens en junkie men håller inte med dig, det borde inte förbjudas, ungefär av de orsaker du själv radat upp.
Resten håller jag med om och det är fan helt otroligt att de fattat beslut helt utan att informera sig!!!
Citera
2025-02-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuuropi

Varför skulle dom göra husis? Har du berättat för dom att du tar kratom eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in