2025-01-06, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Haha förstod direkt att det skulle smaka dynga med hallon. Bra jobbat som offrade dig och testa. Synd att det var så dålig effekt också.

Ja jo haha.. När jag lite snabbt läste beskrivningen av den och spontanbeställde tolkade jag texten som att kvaliteten skulle vara helt revolutionerande, reflekterade egentligen ingenting alls över smaken.

När jag fått hem den och testat hur värdelös den var gick jag in och läste beskrivningen igen, och insåg då att allt de skriver handlar om just smaken på den.

Påminde en del om såna här alvedon brustabletter med olika smaker man kunde få som barn.

Undra om SS sitter på mer information gällande klassning än gemene man, och därför försöker få iväg sitt kratom med alla möjliga skitmetoder innan det är försent? Har haft rätt högt förtroende för dem tidigare och skulle inte förvänta mig att de släpper en sån fullkomlig skitprodukt som dessa två smaksatta.
Citera
2025-01-06, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linglong123
Dricka gammalt kratom? Blandat i en vattenflaska o har legat i nån vecka. Tänker inte dricka det alltså, men undrar vad som händer med det?

Vet nån om de blir giftigt eller liknande tex?

Enligt egen erfarenhet så jäser den nästan, härsket blir det iallfall redan efter något dygn.
Citera
2025-01-06, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga

Tror mer att det kan handla om gamla produkter som inte gått åt dom försöker göra sig av med.
Citera
2025-01-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boogeyman22
Hej! Personligen så skulle jag aldrig använda kratom för att sova gott.
.
OM jag skulle göra det så skulle ta max 5g vid 17-18, då blir du mysig och får lite energi att ta tag i kvällsmaten, kanske städa lite m.m.

Sen så kommer du bli seg och trött lagom tills det är dags att sova när det börjar tappa effekt.

Så skulle JAG göra om jag ville använda kratom för sömnen.

Mvh

Röd Bali eller red maeng da ihop med magnesium så sover man fint!
Citera
2025-01-06, 15:05
Medlem
Någon som vet hur de går med lagligheten med Kratom? Har tagit ett uppehåll nu ett tag för är nojig att de blir olagligt när som.
Citera
2025-01-06, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hossaqwerty94
Någon som vet hur de går med lagligheten med Kratom? Har tagit ett uppehåll nu ett tag för är nojig att de blir olagligt när som.
Som jag förstår det är det lagligt att inneha. Det används ju trots allt för tvål-tillverkning.
Men på allt fler ställen testar dom efter kratomets metaboliter och då ses det som narkotika.

Lagligt att inneha men redan nu olagligt att förtära alltså.
Citera
2025-01-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
Som jag förstår det är det lagligt att inneha. Det används ju trots allt för tvål-tillverkning.
Men på allt fler ställen testar dom efter kratomets metaboliter och då ses det som narkotika.

Lagligt att inneha men redan nu olagligt att förtära alltså.

Jajo det vet jag men det är ju snack om att det ska bli olagligt och köpa och inneha. Palla inte börjar med det igen om det ska bli olagligt.
Citera
2025-01-07, 15:13
Medlem
Burnwines avatar
Har beställt PLANTATION RED MAENG DA 50G och ska ta min kratomoskuld i slutet av veckan förhoppningsvis om det hinner komma fram.
Hur mycket bör jag ta då jag inte har någon våg?

En tesked? Två teskedar? En matsked?

Gärna få feedback av någon som provat den sorten.
Citera
2025-01-07, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Har beställt PLANTATION RED MAENG DA 50G och ska ta min kratomoskuld i slutet av veckan förhoppningsvis om det hinner komma fram.

Jag skulle rekommendera att du börjar med 2 ”lagom fyllda” teskedar. Då kommer du förmodligen få ett mycket gott ”rus”.

Jag har inte tagit ”plantation red meang da” men andra av den strainen, och även andra röda sorter. Du kommer förmodligen få en skön känsla i kroppen, och tycka att allt är lite bättre än vad de brukar.

Jag rekommenderar att prova några tv spel när du tar det (om du spelar i vanliga fall) då man uppskattar spelen otroligt mycket mer än normalt. Detta gäller såklart det mesta, alltså ifall du gör något du tycker är kul i vanliga fall, så kommer det förmodligen vara lite mer rogivande på kratom.

Hoppas du fick ut nått av värde ur mitt ordbajsande. Hoppas du får en trevlig första användning. Mvh
Citera
2025-01-07, 21:55
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linglong123
Jag skulle rekommendera att du börjar med 2 ”lagom fyllda” teskedar. Då kommer du förmodligen få ett mycket gott ”rus”.

Jag har inte tagit ”plantation red meang da” men andra av den strainen, och även andra röda sorter. Du kommer förmodligen få en skön känsla i kroppen, och tycka att allt är lite bättre än vad de brukar.

Jag rekommenderar att prova några tv spel när du tar det (om du spelar i vanliga fall) då man uppskattar spelen otroligt mycket mer än normalt. Detta gäller såklart det mesta, alltså ifall du gör något du tycker är kul i vanliga fall, så kommer det förmodligen vara lite mer rogivande på kratom.

Hoppas du fick ut nått av värde ur mitt ordbajsande. Hoppas du får en trevlig första användning. Mvh

Okej! Har just laddat ner GTA 5 som jag aldrig spelat till mitt PS5, så får prova det då!

Lättaste sättet att inta kratomet då? Hår det bra att bara ta två teskedar i munnen och svälja med lite vatten, eller måste man koka det osv.
Citera
2025-01-07, 22:14
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Okej! Har just laddat ner GTA 5 som jag aldrig spelat till mitt PS5, så får prova det då!

Lättaste sättet att inta kratomet då? Hår det bra att bara ta två teskedar i munnen och svälja med lite vatten, eller måste man koka det osv.

Jag brukar koka upp vatten, halva koppen typ, ner med 2-5g blanda, sen fyller jag upp med nån funlight saft. Tar nästan bort all äckelsmak
Citera
2025-01-07, 22:44
Avslutad
Citat:

Du lär ha kratomet redan imorgon, senast Torsdag.

De bara få ner skiten. Du behöver inte koka men varmare vatten löser upp kratomet bättre och snabbare effekt.
Brukar mikra en liten skvätt vatten, slänger ner några teskadar kratom. Rör om nogrant o låter de dra en stund sen häller jag i kallvatten och sveper det. Lättaste sättet o få ner det. Var redo med tex yoghurt efteråt det neutraliserar smak och tar bort möjligt illamående, funkar mycket bra med yoghurt. Nästan ett måste o ha hemma när man krattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in