2024-07-18, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Att mäta med tesked har aldrig funkat för mig. Provat på min våg o den visar olika G hela tiden med '"en struken tesked". Med våg vet man gram exakt o billigt med våg = Skaffa en knarkvåg (kaffepulvervåg).
Eller varför inte bara ett tsk-mått, visar alltid 2,2 gram.
Citera
2024-07-18, 18:10
Medlem
Har tagit subutex varje dag i typ 2 år. Kommer jag få nån effekt av kratom? Kommer kratom hjälpa mot abstinens?
Citera
2024-07-19, 00:28
Medlem
tainus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Har tagit subutex varje dag i typ 2 år. Kommer jag få nån effekt av kratom? Kommer kratom hjälpa mot abstinens?

Personligen så tycker jag Kratom är väldigt effektivt mot flertalet klassiska symptom som ett ihållande opiat bruk/missbruk skapar. Har personligen erfarenhet av att använda mig av kratom för att få en dräglig vardag när jag har klippt olika opiater/opioider (sub, tram, heroin, oxy, GAMLA GODA DEXOFEN haha. metadon med fler).

Har även oftast inkluderat Dimor, dels för magen men även för att man kan maskera ganska mycket AT med det, men känns som att det är en bra ide att hålla Dimor-intaget till ett minimum, tror det kan vara ganska påfrestande för hjärtat.

Min personliga effekt jag får som underlättar när jag klipper opiater är att vardagen inte blir till en kolsvart rykande gegga att ta sig igenom, har till och med kunnat skippa sjukskrivning och jobba på heltid med hjälp av Kratom.

Men tåls väl att upprepa att för många, inklusive mig så är det absolut inte trevligt att kliva av Kratom heller, då jag aldrig haft disciplin att fullt ut använda det som ett verktyg för att underlätta ATn.

Utan det har blivit att jag har gått in med goda intentioner att vänta ut jobbiga symptom för att då dosera lite kratom, få en liten krycka i lidandet men oftast har det slutat med att jag ganska snabbt varit uppe i att tagit allt mellan 10-30 gram kratom per dag då jag får ganska positiva effekter av det i bemärkelsen att jag inte är sopslut, blir på bättre humör och får ökad motivation/glädje att ta tag i dom ansvarsfulla uppgifterna som en vuxen människa ofta har några stycken av som dagligen behöver göras. Har väl i medelsnitt klivit på kratomet 2-4 veckor efter en tung CT.

Men! Att kliva av några veckors Kratom-användande är ändå väldigt väldigt light jämfört med dom tunga grejerna. Min AT på kratom brukar bestå av väldigt låg energi, dålig ork i kroppen/huvudet, en del ångest speciellt i sociala sammanhang på jobb och privatliv, jag nyser, får ganska mild frossa och sover dåligt några nätter men det har räckt med 3-5mg Melatonin för att få helt ok sömn.

Jag hoppas mitt inlägg kan räta ut något frågeteckan och är det något mer du undrar över så är det bara skriva när som, jag ställer gärna upp att stötta då jag ändå fått ihop 17 snart 18 år av att vara på och av opiater i väldigt olika perioder, från 2 månader clean till nån sväng då jag klarade 4 år.

Fridens på dig och resten av er kämpar där ute, det blir bättre även om det många stunder kan kännas som att ATn kommer vara för resten av livet.

Mvh Ta i NU
Senast redigerad av tainu 2024-07-19 kl. 00:31.
Citera
2024-07-19, 15:35
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Att mäta med tesked har aldrig funkat för mig. Provat på min våg o den visar olika G hela tiden med '"en struken tesked". Med våg vet man gram exakt o billigt med våg = Skaffa en knarkvåg (kaffepulvervåg).
Jag har en sån men orkade inte mäta upp det, har gjort det sen dess dock då jag precis som du upplever att det blir väldigt olika trots ett riktigt mått
Citera
2024-07-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tainu
Personligen så tycker jag Kratom är väldigt effektivt mot flertalet klassiska symptom som ett ihållande opiat bruk/missbruk skapar. Har personligen erfarenhet av att använda mig av kratom för att få en dräglig vardag när jag har klippt olika opiater/opioider (sub, tram, heroin, oxy, GAMLA GODA DEXOFEN haha. metadon med fler).

Har även oftast inkluderat Dimor, dels för magen men även för att man kan maskera ganska mycket AT med det, men känns som att det är en bra ide att hålla Dimor-intaget till ett minimum, tror det kan vara ganska påfrestande för hjärtat.

Min personliga effekt jag får som underlättar när jag klipper opiater är att vardagen inte blir till en kolsvart rykande gegga att ta sig igenom, har till och med kunnat skippa sjukskrivning och jobba på heltid med hjälp av Kratom.

Men tåls väl att upprepa att för många, inklusive mig så är det absolut inte trevligt att kliva av Kratom heller, då jag aldrig haft disciplin att fullt ut använda det som ett verktyg för att underlätta ATn.

Utan det har blivit att jag har gått in med goda intentioner att vänta ut jobbiga symptom för att då dosera lite kratom, få en liten krycka i lidandet men oftast har det slutat med att jag ganska snabbt varit uppe i att tagit allt mellan 10-30 gram kratom per dag då jag får ganska positiva effekter av det i bemärkelsen att jag inte är sopslut, blir på bättre humör och får ökad motivation/glädje att ta tag i dom ansvarsfulla uppgifterna som en vuxen människa ofta har några stycken av som dagligen behöver göras. Har väl i medelsnitt klivit på kratomet 2-4 veckor efter en tung CT.

Men! Att kliva av några veckors Kratom-användande är ändå väldigt väldigt light jämfört med dom tunga grejerna. Min AT på kratom brukar bestå av väldigt låg energi, dålig ork i kroppen/huvudet, en del ångest speciellt i sociala sammanhang på jobb och privatliv, jag nyser, får ganska mild frossa och sover dåligt några nätter men det har räckt med 3-5mg Melatonin för att få helt ok sömn.

Jag hoppas mitt inlägg kan räta ut något frågeteckan och är det något mer du undrar över så är det bara skriva när som, jag ställer gärna upp att stötta då jag ändå fått ihop 17 snart 18 år av att vara på och av opiater i väldigt olika perioder, från 2 månader clean till nån sväng då jag klarade 4 år.

Fridens på dig och resten av er kämpar där ute, det blir bättre även om det många stunder kan kännas som att ATn kommer vara för resten av livet.

Mvh Ta i NU

Tacksam för svar! Har tagit mycket kratom förut men hade ett uppehåll och började med sub. Nu för tiden far jag ingen effekt av sub tar endast det för att inte må dåligt.

Men har svårt att trappa ner med det, kanske kratom hade hjälpt. Att börja med 20g om dagen och långsamt minska varje dag. Vill bara bli av detta onödiga beroendet som jag inte ens får ett rus av längre.b
Citera
2024-07-19, 23:03
Medlem
Vilken butik tycker ni håller högst kvalitet? För mig har SupremeSpec och ScandiSpec varit högst på min lista. KE köpte jag mycket av innan men inte på ett tag nu. Vad har ni för favorit?
Citera
2024-07-20, 17:34
Medlem
Håller med dig om listan har dessutom provat de flesta.

Vill man ha lite bett i tvålen så har SupremeSp fått in Green Kali och Super Green de hade varit slut ett tag de har personligen varit favoriter hos mig, de kör jag med för då jag är en van brukare och de är lite mer potenta än andra sorter jag provat.

Scandinavian kör jag också med speciellt när de gäller röda sorter då de är också väldigt bra, Red Maeng Da samt Red Borneo från de är favoriter väldigt bra för att slappna av och ger en lugnande effekt.

Wild Green Borneo ska vara bra från KE också.
Citera
2024-07-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makaveli777
Håller med dig om listan har dessutom provat de flesta.

Vill man ha lite bett i tvålen så har SupremeSp fått in Green Kali och Super Green de hade varit slut ett tag de har personligen varit favoriter hos mig, de kör jag med för då jag är en van brukare och de är lite mer potenta än andra sorter jag provat.

Scandinavian kör jag också med speciellt när de gäller röda sorter då de är också väldigt bra, Red Maeng Da samt Red Borneo från de är favoriter väldigt bra för att slappna av och ger en lugnande effekt.

Wild Green Borneo ska vara bra från KE också.

Hoppas dom köpt ett extremt parti av Green Kali och Super Green nu när de blivit hype om dessa i sån extrem avsaknad på andra bra strains. Kommer ju va de enda folk köper tills de är slut. Det är inte garanti att de är samma batches eller kvalité som sist men lär ju inte vara sämre än standardkrattet just nu
Senast redigerad av Psykoslek 2024-07-20 kl. 17:56.
Citera
2024-07-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berrowb
Vilken butik tycker ni håller högst kvalitet? För mig har SupremeSpec och ScandiSpec varit högst på min lista. KE köpte jag mycket av innan men inte på ett tag nu. Vad har ni för favorit?

Jag har inte alltid varit nöjd med deras produkter men de strains som faktiskt varit bra har mestadels varit från Supreme. Tycker scandinavian är up to standard och har väl bäst priser också. Vem av supreme och scandinavian som har kopierat den andra är något jag är jävligt nyfiken på dock! KE har jag aldrig förstått med deras höga priser utan att va bättre än någon annan återförsäljare. Lojalitetsprogram finns ju hos andra också liksom
Senast redigerad av Psykoslek 2024-07-20 kl. 18:03.
Citera
2024-07-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berrowb

Personligen så tycker jag att det är jättesvårt. Jag har testat dem flesta shopparna och har märkt att det skiljer väldigt mycket från batch till batch.
Men tycker att SS x2 leverar bättre än till exempel KE.
Har dock inte testat KoS, någon som vet om det är värt att testa?
Citera
2024-07-20, 22:48
Medlem
Nu ikväll så har jag slängt det sista kratom jag har hemma (varit beroende länge), men den senaste tiden jag använt så har jag även blivit beroende av vitt snus.

Den sjuka bieffekten jag verkar få när jag kombinerar båda dessa, är att jag blir exceptionellt trögtänkt i huvudet - plus att korttidsminnet blir i det närmaste obefintligt.

Men låter jag det sedan gå ur kroppen x antal timmar så kan jag tänka, resonera och minnas precis som vanligt igen.

Något som märkt av något liknande?
Citera
2024-07-22, 13:18
Avslutad
Hej allihopa! Jag har hört mycket om kratom på sistone och funderar på att prova. Någon här som har erfarenhet av det som vill berätta lite kort? Förstår det som att man kan använda det för lite olika saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in