Citat:
Ursprungligen postat av
blancotramco
Har tagit subutex varje dag i typ 2 år. Kommer jag få nån effekt av kratom? Kommer kratom hjälpa mot abstinens?
Personligen så tycker jag Kratom är väldigt effektivt mot flertalet klassiska symptom som ett ihållande opiat bruk/missbruk skapar. Har personligen erfarenhet av att använda mig av kratom för att få en dräglig vardag när jag har klippt olika opiater/opioider (sub, tram, heroin, oxy, GAMLA GODA DEXOFEN haha. metadon med fler).
Har även oftast inkluderat Dimor, dels för magen men även för att man kan maskera ganska mycket AT med det, men känns som att det är en bra ide att hålla Dimor-intaget till ett minimum, tror det kan vara ganska påfrestande för hjärtat.
Min personliga effekt jag får som underlättar när jag klipper opiater är att vardagen inte blir till en kolsvart rykande gegga att ta sig igenom, har till och med kunnat skippa sjukskrivning och jobba på heltid med hjälp av Kratom.
Men tåls väl att upprepa att för många, inklusive mig så är det absolut inte trevligt att kliva av Kratom heller, då jag aldrig haft disciplin att fullt ut använda det som ett verktyg för att underlätta ATn.
Utan det har blivit att jag har gått in med goda intentioner att vänta ut jobbiga symptom för att då dosera lite kratom, få en liten krycka i lidandet men oftast har det slutat med att jag ganska snabbt varit uppe i att tagit allt mellan 10-30 gram kratom per dag då jag får ganska positiva effekter av det i bemärkelsen att jag inte är sopslut, blir på bättre humör och får ökad motivation/glädje att ta tag i dom ansvarsfulla uppgifterna som en vuxen människa ofta har några stycken av som dagligen behöver göras. Har väl i medelsnitt klivit på kratomet 2-4 veckor efter en tung CT.
Men! Att kliva av några veckors Kratom-användande är ändå väldigt väldigt light jämfört med dom tunga grejerna. Min AT på kratom brukar bestå av väldigt låg energi, dålig ork i kroppen/huvudet, en del ångest speciellt i sociala sammanhang på jobb och privatliv, jag nyser, får ganska mild frossa och sover dåligt några nätter men det har räckt med 3-5mg Melatonin för att få helt ok sömn.
Jag hoppas mitt inlägg kan räta ut något frågeteckan och är det något mer du undrar över så är det bara skriva när som, jag ställer gärna upp att stötta då jag ändå fått ihop 17 snart 18 år av att vara på och av opiater i väldigt olika perioder, från 2 månader clean till nån sväng då jag klarade 4 år.
Fridens på dig och resten av er kämpar där ute, det blir bättre även om det många stunder kan kännas som att ATn kommer vara för resten av livet.
Mvh Ta i NU