2024-06-09, 17:07
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Ganska gamla meriter det där. Jag kan uppskatta sossarna historia jag med....men både PA Hansson och Palme är lääääängesedan nu. Världen ser inte ut på det sättet längre och de är ganska irrelevanta som politisk måttstock år 2024.

Men men....you do what you gotta do antar jag. Själv anser jag att SD är det nya S.

Att yttra sig så bara för några få år sedan då skulle man schavotteras, brännas på bål, kölhalas som den vedervärdige jugend förhärlingade avskräde man helt uppenbart var och är.
Citera
2024-06-09, 17:10
Medlem
.Stelopererad.s avatar
Jag röstade som TS. Ett självklart val, jag gillar hur SD har "skruvat upp" senaste tiden. Att rösta på dom gamla massinvandringspartierna som fortfarande inte förstått problemen med mångkulturalismen finns inte på kartan.
Citera
2024-06-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
Så här röstade pro-Palestina folket..
https://ibb.co/LxjBfPx

Som väntat, väldigt mycket hjärta och "jag röstar för jag tycker om X, hon säger fina saker", "klimatet" till "palistina".

Som vanligt, väldigt lite hjärna och eftertänksamhet bakom beslutet.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Så, då har jag lagt min röst. Hoppas nu innerligt att den får Folkparti.., jag menar "Liberalerna" att åka ur EU-parlamentet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jag förstår vad du menar, men en förutsättning för att kunna deportera skiten är väl att först kunna identifiera dem?

Hade vi inte haft övervakning så hade aldrig terroristen i Stockholm 2017 åkt fast.

Jag förstår helt och hållet vad du menar och jag vill hålla med och tro att övervakningen kommer skötas, men jag är så otroligt skeptisk... Tycker det är väldigt skrämmande hur det används i Kina och jag har ingen större lust att bli fast i Sverige för jag har - poäng.

Känns lite som det är därför det ser ut som det gör i Sverige, kaos överallt och sen ska regeringen svepa in och "rädda" alla med kameraövervakningen.
Och så kommer folk o säger "Har man inget att dölja så gör det ingenting" "Har man rent mjöl i påsen" osv... Men jag är inte redo att släppa all frihet för att få bort dräget. Det måste finnas andra sätt.
Citera
2024-06-09, 17:15
Medlem
Nckls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Haha så jävla dum i huvudet, ska du stå där med ditt bögstånd i givakt för att kontrollera om 1 miljon negrar och araber som väller över gränsen talar sanning när de säger att de är förföljda för att de är homofiler?
I givakt vid någon gräns? Nej. De är däremot varmt välkomna att prata med migrationsverket om sina asylskäl där det förhoppningsvis kommer att finnas bättre och bättre kompetens och rutiner för att bemöta och utreda asylskäl även när det kommer till HBTQ+ personer.
Citera
2024-06-09, 17:16
Medlem
Jag var i vallokalen kl 16:00 och lade min röst på SD.

Dick är väldigt bra men jag kryssade en för mig okänd kvinna.

Hoppas att SD rör om ordentligt i grytan.
Citera
2024-06-09, 17:19
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nckl
Absolut, de förvarnar, det är helt klart positivt. Dock finns i princip ingenstans att ta vägen, situationen för civila är vidrig, hjälporganisationer har inte kunnat ta sig till Gaza i den utsträckning som behövs, förnödenheter saknas, sjukvården är inkapaciterad, Gaza nästan jämnat med marken. Civila dör i mängder. Sjunde oktober var ett fruktansvärt angrepp, men inte fan är detta en proportionerlig respons.

Skyll detta på Hamas. De är 100% skyldiga till detta.
Citera
2024-06-09, 17:19
Medlem
Två röster till Weimers från mig och frun.
Citera
2024-06-09, 17:20
Medlem
pinger99s avatar
Misstänker att det enda som intresserar överheten är valdeltagandet. (hur bra har de varit på att sälja in det här eländet till ”folket”)

Således vägrar jag att delta i detta valet.
Citera
2024-06-09, 17:20
Medlem
inkboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Röstade på Piratpartiet, dels håller jag med dem om övervakningssamhället och legalisering av cannabis, men framförallt som ett "fuck you" till de etablerade partierna

Samma här, och av samma skäl. Den svenska narkotikapolitiken ska inte få mer luft i EU, och de etablerade partiernas hantering av chat control imponerar inte alls. Granskade samtliga partier, och PP var för mig det enda alternativet.
Citera
2024-06-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Här är alla godkända partier du kan rösta på:

https://data.val.se/euval2024/partier/anmalda

Blankröster räknas inte. Soffliggare räknas inte.
Gå och rösta och ge etablissemanget samma skit tillbaka som de ger oss!

Alla röster på godkända partier räknas.
Låt din röst räknas, gå och rösta!

Glöm inte legitimationen.

Tack för länken.

Givetvis kommer jag rösta och resten av familjen också. Röstar man inte så ska man inte klaga så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in