2024-06-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
VPK hyllade Sovjetunionen under alla deras ledare!
Och vad behandlingen av judarna i Sovjet anbelangar:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/angaende-behandlingen-av-judarna-i-sovjetunionen_fx02201/

Finns hur mycket som helst...
Hur länge sedan var det? Sovjetunionen föll för länge sedan. Jimmie var med på nazist partiet efter det. Han menar att han rensade partiet. Men vem vet. Det var inte så länge som den högt uppsatta Oskar stoltserade med ett nazistisk minne. För att inte tala om Rebeccas Helg Seger, hennes hat mot Anne Frank och hennes senaste tilltag. Hat mot judar har aldrig kommit från vänster.
Citera
2024-06-12, 18:09
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur länge sedan var det? Sovjetunionen föll för länge sedan. Jimmie var med på nazist partiet efter det. Han menar att han rensade partiet. Men vem vet. Det var inte så länge som den högt uppsatta Oskar stoltserade med ett nazistisk minne. För att inte tala om Rebeccas Helg Seger, hennes hat mot Anne Frank och hennes senaste tilltag. Hat mot judar har aldrig kommit från vänster.

Nazismen föll också för länge sedan! 1945, alltså ännu tidigare. Sovjetunionen föll så sent som 1989. Innan dess hade både CH Hermansson, Lars Werner, Lars Ohly m.fl betraktat Sovjet som en idealstat. Ett föredöme.
Och Erlander, Palme, Ingvar Karlsson m.fl hade ingenting emot att samarbeta med vpk.
Då var det inte tal om var vpk-medlemmarna hade sina rötter!
Jude-pogromer, förföljelse av kristna, religiösa och politiska oppositionella var vardag i Sovjet. Ända fram till 1989.
De flesta skickades till Sibirien.
Av din okunskap om kommunismens och Sovjetunionens brott utgår jag ifrån att du tillhör den yngre generationen. Eller också är du själv kommunist. Har du inte läst Solsjenitzyn? 20 milj människor dog under Stalintiden, men exakta siffror finns inte.
Citera
2024-06-12, 22:45
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag undrar varför ni SD människor pratar om klägget hela tiden. Ni utgör ju själva klägget, i dess ursprungliga betydelse. Vad Vänsterpartiet beträffar så har jag inte sett att de skulle hylla någon ideologi som propagerar för utrotning av judar, muslimer eller något annat folkslag. Sedan kan man faktiskt undra varför kärringen förfarande verkar vara en viktig person inom SD

Har inte Vänsterslimet hyllat i dess vänsterpartiideologiska ursprung?

Jag skall försöka ut bena ut det hela lite förenklat då detta annars kan bli väldigt långt inlägg.

-Lars Werner, 1991-
“Dagens verklighet skiljer sig i hög grad från Oktoberrevolutionens tid, men uppfattningen om ett kommunistiskt parti grundar sig ännu i allt väsentligt på de synpunkter som Lenin då presenterade. Partiets karaktär måste utformas från dagens verklighet”

Mao partiet ska bli lite mer som kameleonter.

Vänsterpartiet förespråkar förvisso inte idag till klasskamp på ett traditionell marxistiskt vis, det vill säga högt basunera ”Upp till kamp” och sedan till väpnad revolution. Bra så.

Men vi minns ännu under kalla krigets glada dagar då var partiets inspirerande röda ideologiska ögon riktade mot dåvarande marxistiska – Lenin ideologin, som vad jag förstår och vet, där råkade herr Lenins tankekonstruktion rensa rent hus mellan 1918-1922 9,5 miljoner personer! DA, da.

Det fanns en ömsesidig relation mellan (det kommunistiska, om än fortfarande illa dolda) Vänsterpartiet. Partiet tog även glatt ställning för det sovjetunionens politiska och ekonomiska systemet, då som motvikt emot den förhatliga kapitalismen.

Vänsterlismarna ansåg även att det sovjetiska ideologin var en viktig kraft i världspolitiken och sedermera även stödde dess bisarra utrikespolitik.
Här bör nog en viss Ohly som någon nämnt i denna tråd även få ett hedersutnämnande som på den senare delen av murens fall vägrade hårdnackat ta avstånd av den kommunistiska ideologin.

Då Vänsterpartiet associerar grundläggande demokratiska fri och rättigheter med nationalstaten med slevar av marxsistiska principer.
Ett sådant klassamhälle med dess politiska syn kan därför aldrig vara demokratiskt. Och att hävda att Vänsterpartiet inte hyllat utrotande av folk då måste man lagt dövörat till vår närtids historia, dessutom äga partiell blindhet.
Citera
2024-06-13, 01:04
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Det slutgiltliga resultatet.

Så många procent fick partierna

Preliminärt resultat efter uppsamlingsdistriktens redovisning. Valnattens resultat inom parentes.

S: 24,7 procent (24,8 procent på valnatten)

C: 7,3 (7,3)

KD: 5,7 (5,7)

L: 4,4 (4,4)

MP: 13,9 (13,8)

M: 17,5 (17,6)

SD: 13,2 (13,2)

V: 11,1 (11,0)

Källa: Valmyndigheten
Citera
2024-06-14, 09:30
Medlem
Röstade SD. Alla andra riksdagspartier är illojala mot Sverige och går därmed bort. Tänk alla problem de orsakat: Grova våldsbrott, enorma onödiga kostnader, brist på billiga bostäder, ojämnare könsfördelning i fertil ålder, sönderslagen demokrati p.g.a. vänsterröster förvärvade medelst lättvindigt utgivna medborgarskap, sämre sammanhållning m.m.

SD vill väl också förlägga asylhanteringen utanför EU och det är det viktigaste.
Citera
2024-06-14, 19:56
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Vi måste nog nämna att Gudrun Schyman parti Klimatalliansen, den på röda mattan premiärkissande förre Vänsterfeministen, hon skrapade ihop hela 1200 röster.

Folklistan med deras storslagna planer på att skaka liv i EU politiken detta med hjälp av Gammeldanskadvokaten Palludan! Med detta sagt skyndar jag mig att påpeka att Sara Skyttedal så även med partitoppens ledare Jan Emanuel i spetsen uttryckte tveksamhet och nekande till sitt partis medgivande. Danskens nycker att bli brännhet EU parlamentariker blev därmed som släckt av en sputande ljummen svart Tuborg.
Besvikna fick trion på efterfesten se de få väljarna vilka var ur drönarperspektiv 0,6%, alltiallo till stycket 25900.

Den bisarra verklighetens väktare Mikail Yuksels Nyansparti i frågor rörande migration, integration och religion tillbads med rullande Allahmattans vägnar samla ihop 1800 kameler, förlåt sjalar, nej ber om ursäkt röster. Jalla.
Citera
2024-06-14, 20:31
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
En glad och trevlig nyhet idag är att efter sluträkningen tar Dick Erixon flyget ner till Bryssel. Grattis.
Citera
2024-06-15, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Det är inte Magdalena Andersson som begår brott. Våldet beror på nedskärningar i välfärden och att samhället blivit ojämlikt, behövs mer sociala åtgärder, jag är påläst.

En person som skriver "jag är påläst" är oftast den som är längst ifrån sanningen.
Citera
2024-06-15, 21:06
Medlem
Vi fick ett icke-autentiskt valresultat och eu kan fortsätta lamslå den svenska demokratin. Blev AfS för min del, för att sända en signal om att det är dags att stoppa maktkoncentreringen till bryssel och istället ta tillbaka vårt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in