Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag undrar varför ni SD människor pratar om klägget hela tiden. Ni utgör ju själva klägget, i dess ursprungliga betydelse. Vad Vänsterpartiet beträffar så har jag inte sett att de skulle hylla någon ideologi som propagerar för utrotning av judar, muslimer eller något annat folkslag. Sedan kan man faktiskt undra varför kärringen förfarande verkar vara en viktig person inom SD
Har inte Vänsterslimet hyllat i dess vänsterpartiideologiska ursprung?
Jag skall försöka ut bena ut det hela lite förenklat då detta annars kan bli väldigt långt inlägg.
-Lars Werner, 1991-
“Dagens verklighet skiljer sig i hög grad från Oktoberrevolutionens tid, men uppfattningen om ett kommunistiskt parti grundar sig ännu i allt väsentligt på de synpunkter som Lenin då presenterade. Partiets karaktär måste utformas från dagens verklighet”
Mao partiet ska bli lite mer som kameleonter.
Vänsterpartiet förespråkar förvisso inte idag till klasskamp på ett traditionell marxistiskt vis, det vill säga högt basunera ”Upp till kamp” och sedan till väpnad revolution. Bra så.
Men vi minns ännu under kalla krigets glada dagar då var partiets inspirerande röda ideologiska ögon riktade mot dåvarande marxistiska – Lenin ideologin, som vad jag förstår och vet, där råkade herr Lenins tankekonstruktion rensa rent hus mellan 1918-1922 9,5 miljoner personer! DA, da.
Det fanns en ömsesidig relation mellan (det kommunistiska, om än fortfarande illa dolda) Vänsterpartiet. Partiet tog även glatt ställning för det sovjetunionens politiska och ekonomiska systemet, då som motvikt emot den förhatliga kapitalismen.
Vänsterlismarna ansåg även att det sovjetiska ideologin var en viktig kraft i världspolitiken och sedermera även stödde dess bisarra utrikespolitik.
Här bör nog en viss Ohly som någon nämnt i denna tråd även få ett hedersutnämnande som på den senare delen av murens fall vägrade hårdnackat ta avstånd av den kommunistiska ideologin.
Då Vänsterpartiet associerar grundläggande demokratiska fri och rättigheter med nationalstaten med slevar av marxsistiska principer.
Ett sådant klassamhälle med dess politiska syn kan därför aldrig vara demokratiskt. Och att hävda att Vänsterpartiet inte hyllat utrotande av folk då måste man lagt dövörat till vår närtids historia, dessutom äga partiell blindhet.