Då är rösten inlagd och för min egen del var valet lätt, Charlie Weimers stod högst upp på listan så jag slapp kryssa.
Men Ni andra som röstade, var ert val enkelt, hoppas och tror ni att rösten gör skillnad?
Jag vill i alla fall tro att det är vår skylldighet att rösta för annars är man inte riktigt kvalificierad att höja rösten vid debatt.
Trams. Röstade ej.
Senast redigerad av AtlernativFrSverge 2024-06-09 kl. 19:43.
Garanterat men som jag sa det är ingen stor grej sålänge det finns blanka valsedlar i lokalen, då kan man skriva partinamnet på dom.
Det är ett tomt slag i luften att sno lappar.
Alternativ för Sverige och ett personkryss på Mikael Jansson fick det bli.
Rösta eller ej, folk får göra det efter eget huvud. Jag hoppas att de gör ett insatt val. Jag känner att det borde man kunna förvänta sig av folk, men det är inte givet.
Om du pratar skyldigheter så tycker jag att man skall vara med och övervaka rösträkningen eller arbeta som valförrättare någon gång under ens liv.
Jag röstade på Pär Holmgren, MP. Han gör ett bra jobb och miljöfrågan är viktigast för framtiden. Annars är jag inte speciellt förtjust i Miljöpartiet och inte heller vänster (i grunden är jag kristen paternalist). Men det gör inte sakfrågan mindre viktig. Hade det varit riksdagsval hade jag röstat på ett annat sätt.