Citat:
Ursprungligen postat av
Akvariumfiskarn
Då är rösten inlagd och för min egen del var valet lätt, Charlie Weimers stod högst upp på listan så jag slapp kryssa.
Men Ni andra som röstade, var ert val enkelt, hoppas och tror ni att rösten gör skillnad?
Jag vill i alla fall tro att det är vår skylldighet att rösta för annars är man inte riktigt kvalificierad att höja rösten vid debatt.
Mycket enkelt. Det blev M som i alla tidigare val till EU. Röstade redan förra helgen.
Tomas Tobé är en favorit.
Toppen att Sverige är med i EU och NATO! Det har jag hjälpt till med, och jag ser gärna att dessa samarbeten fördjupas ytterligare. Inför också gärna euron.
Jag välkomnar att ytterhögern är på frammarsch. EPP (som M/KD tillhör) bör samarbeta med dessa partier när det är lämpligt. Främst om migration och integration*, men också om ökad övervakning**, strängare straff och utökad polisiär närvaro där det lämpar sig***.
* Migranter bör samlas i läger utanför EU och där få sin sak prövad.
** Inför ett globalt-digitalt pass som avslöjar illegala migranter, falska körkort, etc.
*** Bygg stora maxi-fängelser i Östeuropa och skicka grovt kriminella dit på livstid. Icke-EU-medborgare bör avtjäna sina straff i inhyrda fängelser utanför EU och sedan utvisas direkt (på livstid naturligtvis).