2024-06-09, 15:15
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Så nu har man gjort sin samhällsplikt och röstat i Eu-valet. EU påverkar oss mer än vad folk tror
Extremt mycket. Men vi påverkar EU extremt lite.
Citera
2024-06-09, 15:16
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloownen
Haha! Tror ni verkligen att era sketna röster betyder något? Det är redan förbestämt vad som ska ske. Era röster spelar ingen roll, de vill bara få er att känna er delaktiga, era som lättlurade får.

Har "Jokern" ett, måhända fler förslag om hur demokratin egentligen skall utföras och rent av fungera?
Dela i så fall gärna med dig. Jag lovar att hörsamma dina visdomar om du lyckas övertyga mig.
Citera
2024-06-09, 15:16
Medlem
Nckls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Därför röstar du rödbrunt? V stödjer arabisk nazism helt öppet (precis som alla andra på vänsterkanten).

Det går att vara mot israelisk ockupation och krigsbrott utan att för den delen anse att Hamas eller Irans styre är bättre. Det går att kritisera både Iran och Israel, värna om civila oavsett om de är judar, muslimer, kristna, hinduer, sikher, ateister, eller vad fan som helst, oavsett ursprung eller hudfärg. Sen har absolut vissa vänsterpartister uttalat sig skevt, bland annat om Ryssland nu på sistone vilket var en jävla skymf, men överlag har de en betydligt rimligare politik än alla andra med någon som helst chans att komma in i EU-parliamentet.
Citera
2024-06-09, 15:18
Medlem
Gynekologstols avatar
Jag vill se så lite klimathysteri och palmepolitik som möjligt, så jag gick och röstade på SD för en stund sedan.
Citera
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Blanka röster ogiltigförklaras och räknas inte!

Du måste skriva ett av dessa partier på en blank valsedel för att taktikrösta ut C, L & KD:

https://data.val.se/euval2024/partier/anmalda

GÅ NU OCH RÖSTA!
Kalle ankapartiet räknas, sofflocket och blankröster räknas inte.

Nu har du skickat det där inlägget 20+ gånger. Sluta spamma trådjäveln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Extremt mycket. Men vi påverkar EU extremt lite.

Det är därför det är extremt viktigt att rösta i Eu-valet, så att makten förflyttas mer till medlemsländerna istället för EU. Ett bra exempel är epa-traktorerna och höjd ålder för sådant körkort samt snuset
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Ska strax bege mig till vallokalen och personkryssa Dick Erixon. Belöning efter många års trogen tjänst.

Ikväll blir det bittra miner under valvakorna när det visar sig att "högerpopulisterna" gör kanonval i samtliga länder. Mindre klimatflum och hårdare tag mot lyxsökande flyktingar nästkommande 5 åren. Det här valet känns klart mer optimistiskt än förra riksdagsvalet!
Tyvärr så ser V och Mp ut att göra kanonval (iaf i Sverige). Senaste opinionsundersökningen samlade dessa två partier 23-24%. Sd är nere på 17,5%.
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Ahh jag förstår.. Hur mår du?
Det måste vara jobbigt idag.. Ensam?

Tyvärr är det fortfarande bara tre lokaler som har öppet vare sig du klarar av det eller inte =)
Klicka på de blå plopparna så ser du https://data.val.se/euval2024/rostmottagning/fortidsrosta/lan/12/kommun/80

Nu kan du återgå till din ensamhet
Du kan fortfarande rösta på den vallokal som står på valsedeln.
Citera
2024-06-09, 15:19
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Det är därför det är extremt viktigt att rösta i Eu-valet, så att makten förflyttas mer till medlemsländerna istället för EU. Ett bra exempel är epa-traktorerna och höjd ålder för sådant körkort samt snuset
Eh va? Ju mer vi röstar, desto mer legitimerar vi EU som institution. Det bästa vi kan göra är att sluta rösta i EU-valet.
Citera
2024-06-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Har "Jokern" ett, måhända fler förslag om hur demokratin egentligen skall utföras och rent av fungera?
Dela i så fall gärna med dig. Jag lovar att hörsamma dina visdomar om du lyckas övertyga mig.
Vilken demokrati menar du?
Citera
2024-06-09, 15:21
Medlem
Citat:
Varför skulle det vara ”extremt” viktigt?
Citera
2024-06-09, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Då är rösten inlagd och för min egen del var valet lätt, Charlie Weimers stod högst upp på listan så jag slapp kryssa.
Men Ni andra som röstade, var ert val enkelt, hoppas och tror ni att rösten gör skillnad?

Jag vill i alla fall tro att det är vår skylldighet att rösta för annars är man inte riktigt kvalificierad att höja rösten vid debatt.

Mycket enkelt. Det blev M som i alla tidigare val till EU. Röstade redan förra helgen.

Tomas Tobé är en favorit.

Toppen att Sverige är med i EU och NATO! Det har jag hjälpt till med, och jag ser gärna att dessa samarbeten fördjupas ytterligare. Inför också gärna euron.

Jag välkomnar att ytterhögern är på frammarsch. EPP (som M/KD tillhör) bör samarbeta med dessa partier när det är lämpligt. Främst om migration och integration*, men också om ökad övervakning**, strängare straff och utökad polisiär närvaro där det lämpar sig***.

* Migranter bör samlas i läger utanför EU och där få sin sak prövad.
** Inför ett globalt-digitalt pass som avslöjar illegala migranter, falska körkort, etc.
*** Bygg stora maxi-fängelser i Östeuropa och skicka grovt kriminella dit på livstid. Icke-EU-medborgare bör avtjäna sina straff i inhyrda fängelser utanför EU och sedan utvisas direkt (på livstid naturligtvis).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in